Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentransport med de forskellige flyselskaber?
#1
Hej Forum

Jeg håber der er nogen lidt mere berejste, i nyere tid til Skotland, end undertegnede herinde...

Vi står og skal have booket flybilletter, til en uges bukkejagt i Skotland i begyndelsen af Maj. Det er jo en jungle af forskellige tilbud der kigger frem med de forskellige søgemaskiner.
Vi skal flyve fra Billund til Edinburgh.

Nu kommer så spørgsmålet - Hvem tager våben med? Vi vil selvfølgelig gerne undgå at skulle over Amsterdam (som vi var sidst med KLM)men jeg har svært ved at gennemskue alternativerne.

Er der nogen herinde der har styr på om f.eks. Lufthansa medtager våben?

Det næste er så emballagen for ammunition - Da jeg sidst var af sted var original indpakning godkendt - Jeg har hørt nogle meninger om dette indtil videre.. Skal man ud og købe en ammunitionsboks? Må jeg evt. medtage den gamles ammunition i samme boks? osv.

Mht. riflekuffert - Hvad er kravene her? Skal den kunne aflåses? Må man have 2 i en hvis man nu kunne låne sig frem osv.

Håber der er nogen herinde der kan opklare de mange spørgsmål - det er så træls at finde ud af man har lavet en brøler, når man står i lufthavnen! [Smile]
Svar
#2
Kravet fra luftfartsmyndighederne er en "låsbar metalkasse".
Ikke yderligere defineret, men en krakilsk security m/k er i sin gode ret til at dømme alt andet ude[B)]

Rejser selv med Norwegian CPH-EDI for omkring en tusse[^]

Fra billund skal du nok regne med ca det dobbelte eller mere.
Fra Esbjerg er det omkring 3000

Du bør altid kontakte flyselskabet mht våben og ikke nøjes med "vi plejer" og " vi tror nok" og "det må være".

Slutteligt bør du for god ordens skyld, ca. en uge før afrejse få en bekræftende mail fra arrangøren/selskabet på at dit våben er booket med både på ud og hjemrejsen. Det kan man erfaringsmæssigt ikke være sikker på[B)]
......got that fucking t-shirt

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej S.G.

Jeg var i Scotland for et par år siden. Jeg fløj Esbjerg-Aberdeen og det gav ingen problemer, om end det var en lille smule mere langsommelig end selskabet havde sagt. Jeg havde låst våbenkuffert og havde amunition i min (tøj)kuffert. Det hele blev vist frem ved check in, og så blev der sat tape/lables på. Jeg genså mine kufferter igen i Aberdeen, og heller ikke her var der problemer. Turen hjem var det samme - måske var skotterne liiidt hurtigere, men der var ingen problemer.

Fordele for mig:

- kørte direkte til Esbjerg, parkerede på indhegnet langtidsparkering.
- fløj direkte - flyvetid ca. 50 min
- alm. jydsk høflighed i Esbjerg - skotsk ditto i Aberdeen - også ved retur

Jeg har fløjet samme tur sidste år ifm. arbejdet. da var skotterne lidt mere sippede - måske pga. overvægt af whiskey på returflyvningen [Big Grin]

Jeg ville klart vælge Esbjerg igen, pga. der synes ar råde alm. sund fornuft.

Du kan jo prøve at ringe og få en snak med dem i Esbjerg.

MVH

Mini

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#4
Hej S.G.
Jeg har rejst til Edinbourgh og Glasgow mange gange.
Jeg vil sige, at det eneste du kan være sikker på er, at turen ikke kommer til at foregå ligesom sidste gang!
Det mest fornuftige du kan gøre er derfor at følge anvisningen med f.eks. ammo i aflåseligt metalboks osv. Det går ofte godt ikke at følge det, men hvorfor tage risikoen?
Dernæst vil jeg anbefale en rute uden mellemlanding - om ikke andet, så på vejen ud. Det vil uden tvivl blive en dejlig fototur, men det er nu ikke det samme uden riflen!
Hvis I skal have flere geværer med kan det ofte betale sig at komme dem i samme kuffert - nogle flyselskaber MEGET godt betalt, hvis man har flere tasker. I skal også være meget opmærksom på overvægt - hos nogle selskaber bliver baggagen simpelthen afvist hvis det vejer over en vis vægt.
Svar
#5
Vi fløj med BMI fra CPH til Glasgox i efteråret. Havde udprintet vores mailkorrespondance med dem til at vise frem ved problemer. De opstod ikke.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Så er der booket og betalt - så skal jeg bare have lån en "låsebar" riffelkuffert et sted. Jeg siger mange tak for hjælpen !! [:p]
Svar
#7
Citat:quote:

Havde udprintet vores mailkorrespondance med dem til at vise frem ved problemer. De opstod ikke.



Det havde så i en given situation ikke hjulpet en hat idet det ikke er flyselskabet der håndhæver sikkerheden i lufthavnene og dermed kender reglerne indgående. Det eneste de kan er at skærpe reglerne, de kan under ingen omstændigheder slække på de regler de er underlagt.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Havde udprintet vores mailkorrespondance med dem til at vise frem ved problemer. De opstod ikke.



Det havde så i en given situation ikke hjulpet en hat idet det ikke er flyselskabet der håndhæver sikkerheden i lufthavnene og dermed kender reglerne indgående. Det eneste de kan er at skærpe reglerne, de kan under ingen omstændigheder slække på de regler de er underlagt.

/GT



UPS.
Næste gang vil jeg finde reglerne for den enkelte lufthavn og udprinte dem. Er der tvivlsspørgsmål, er det dem der vil blive mailet med. Tak.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Enig:
Kastrup 1000,-
Billund 2000,-
Esbjerg 3000,-
(fordelen ved Esbjerg er jo så selvfølgelig, at her kan du jo bare gå rundt med riflen på ryggen uden futteral og med lukket bundstykke - det vil de da synes er helt normalt[8D])
Hvis du har en alm. plast riffelkuffert, er det ok at sætte en hængelås om bærehåndtaget.
Harald Skrothandler har stål pengekasser til 69,- udmærkede som låsbar ammu boks. Du kan endda få dem så de ligner en Bibel[Big Grin]-
læg den på natbordet, mange skotter hælder jo lidt på hovedet.

"- kørte direkte til Esbjerg, parkerede på indhegnet langtidsparkering." jep - til 85, kr. pr. døgn - er det ikke 15,- i Kastrup hvis du parkerer helt ude på 17'ren, hvorfra der går gratis bus konstant?.

p.s jeg flyver fra Esbjerg ca. en gang om måneden

p.p.s Hvis man nu lejer riffel derovre, eller får sin riffel fragtet derover "på anden måde" er det jo også muligt at flyve med Ryan Air - indimellem på tilbud til 185,- (billund - Edb.)(ved ikke om det stadig kan lade sig gøre, men det kunne det uge 26 - 2011[Big Grin])

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)