Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sø fiskeri i Sverige
#1
Jeg har fået adgang til at fiske i nogle søer syd for Vaxjø, i det Smålandske.

Hvad kan man forvente at fange i disse søer, er der nogen her der erfaring på området.

De er rimeligt store, den ene er flere kilometer lang.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#2
Hej

Mon ikke der er mulighed for at fange geder og aborre og skaller.

Mvh. Taby
Svar
#3
Hej Claus

Dørg med agnfisk eller woblere kan ordentligvis kaste en gedde måske en sandart af sig. (Aborrer med mindre agnfisk/woblere). Problemet med de svenske søer kan være, at bunden ofte (mildt sagt) er endog meget 'kuperet'. Et ekkolod og/eller et søkort er næsten et must. Særligt i større søer, hvor man i sagens natur ellers kan få ret lang tid til at gå med fiske der hvor fiskene ikke lige er... [Wink]

Knæk og bræk.
Klaasehaans

Nu også lystfiskefrokostteoretiker!
Svar
#4
I nogle af søerne er der også sandarter (f.eks. Åsnen). Nok den bedste ferskvands spisefisk ;-)

Har ikke selv haft held med sandardfiskeriet, men dem jeg kender som bruger tid på det, har mest held tidligt om morgenen eller ved natfiskeri.

Har selv haft mest held med Gedder og aborre.

Mvh.

Jørgen
Svar
#5
Jeg har nu også fanget en hel del aborrer i søer i småland. Dem er der i al fald rigelig af, hvilket i praksis også må betyde at der nok er en del fødefisk til dem såsom brasen, skaller og deslige.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by jsc

I nogle af søerne er der også sandarter (f.eks. Åsnen). Nok den bedste ferskvands spisefisk ;-)

Har ikke selv haft held med sandardfiskeriet, men dem jeg kender som bruger tid på det, har mest held tidligt om morgenen eller ved natfiskeri.

Har selv haft mest held med Gedder og aborre.

Mvh.

Jørgen


du have billeder for os her i VTF ? [Smile]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#7
Aborrer kan du ikke undgå - men klippet fra nettet:

tusindbrødre, betegnelse for samfund af fisk, navnlig aborrer, hvor store mængder af små individer lever sammen. Ses ofte i søer, hvor der mangler rovfisk, og hvor fx aborrer opnår kønsmodenhed i en størrelse på under 10 cm.

Been there - tried that - 1 gedde (ca 15 cm) og 34 aborrer som ovenfor beskrevet - godt nok lidt længere østpå - men samme højde. Men det varierer selvfølgeligt fra sø til sø.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)