Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Forester
#1
Hej Formænd!

Jeg er lidt lun på at købe en Sako Forester til blandet jagt, da jeg i forvejen har en Vixen, som jeg er glad for. Spørgsmålet er nu prisen. Hvad er en rimelig pris for en pæn Sako Forester i kaliber 308 win?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
En sako forester , hunter eller finnbear ligger i nogenlunde samme prisleje , fra ca 4000kr for en godt brugt til en 8-9000 for et fint og velholdt eksemplar + evt optik
Du finder næppe noget der er stærkere ,mere robust og pålideligt end de gamle sakøer[Smile]
Jeg har en lille håndfuld af dem fra 22 lr til .338wm og med det de har været udsat for er det svært at finde argumenter for at skifte dem ud
Du er velkommen til at se og prøve
mvh Mester
Svar
#3
For et par år siden købte jeg er forrester cal.243 med en meopta artemis 3-9x42 i Optolock for 4000. Med til historien hører at den var nybruneret, med ny pibe og lakken var taget af skæftet og denne var olieret. Man kunne se i magasinbund og på bundstykke at dette var slidt - dog langtfra opslidt. Riflen var så billig at selv min kone kunne forstå at den måtte jeg eje [Big Grin]

Den funger og rammer perfekt, men junior har "beslaglagt" den[Wink]

Jeg har siden set flere forester, men alle dyrerer 5-10000 afh. af stand og optik.

Det er en dejlig riffel, med en lidt stor åbningsvinkel, og fast magasin med hængslet magasinbund - den indeholder ialt 6 skud, aftrækket er som det skal være på en finsk riffel[^] største ulempe i min verden er(selvfølgelig ud over kaliberbegrænsningen)den lidt store åbningsvinkel - som så til gengæld opvejes af alle de finske fordele [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#4
Der er oceaner af Foresters på markedet. Alt andet lige vil det holde prisen nede. Jeg vil mene du skal give 4000 og 5000 kroner for riflen, afhængig af stand. Ingen Forester (standard model og kaliber) bør koste over 5000.
Hertil kommer så pris for evt. optik.

Jeg købte en forester i 243 i rigtig god stand ved Kr. O. Skov for et par år siden. Den fik jeg, uden kikkert, til 3500.[Smile]

Jeg syntes ofte riflerne på den blå avis er sat for højt, men jeg ved jo heller ikke, havd de reelt bliver solgt for?[Smile]

Mvh Søren
Svar
#5
Så er der en 243 og 308 til salg i jagtbladet for 3500, hver incl kikkert.

[Big Grin]
Svar
#6
Så fik jeg en forrester 243. Købt ved og efterset ved en anerkendt våbenhandler, pris 3800,-
[Big Grin]

Mvh Søren
Svar
#7
Tillykke med endnu et eksemplar i "ko-stalden". [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#8
Takker

Lige nu skal den bare skydes som den er, men nu må vi se, hvor længe det holder [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Søren
Svar
#9
Ja, jeg fik da også lige en i 243, godt nok privat, men med montager og kikkert, til kr. 3.900.[Big Grin]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by tagergaard

Ja, jeg fik da også lige en i 243, godt nok privat, men med montager og kikkert, til kr. 3.900.[Big Grin]



Var det den i den blå avis ??

Mvh Søren
Svar
#11
Prøv evt. at se på de sakøer som Brasholt, har til salg.
Ikke ligefrem billigt.
http://www.brasholt.com/Default.asp?ID=41

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Prøv evt. at se på de sakøer som Brasholt, har til salg.
Ikke ligefrem billigt.
http://www.brasholt.com/Default.asp?ID=41

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Et er udsalgs pris noget andet hvad de går for.

og er han stædig kommer de nok til at stå der længe.

Jeg hørte fornylig om en våbenhandler der havde prøvet at opgøre ligge tiden på de brugte våben. Uha da da. Vi talte ikke kun om måneder som på usælgelige parcelhuse.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Med alle de SAKO'er der tilsydenladende er paa markedet, kan jeg nævne at jeg har to sæt montager (ringe) til ovennævnte. Et orinal SAKO sæt og et Leupold sæt hvis nogen er interesserede. Send mig en mail.
Beklager hvis dette er i forkerte 'Topic'
H
Hogmeister
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Med alle de SAKO'er der tilsydenladende er paa markedet, kan jeg nævne at jeg har to sæt montager (ringe) til ovennævnte. Et orinal SAKO sæt og et Leupold sæt hvis nogen er interesserede. Send mig en mail.
Beklager hvis dette er i forkerte 'Topic'
H



Du har pm

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#15
Citat:quote:

[Prøv evt. at se på de sakøer som Brasholt, har til salg.
Ikke ligefrem billigt.
http://www.brasholt.com/Default.asp?ID=41



Jeg fik da en af 243'erne til 3800 [Big Grin][Big Grin]

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)