Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marc riffelkikkerter
#1
Da jeg var på IWA her i marts måned, faldt jeg over Marc kikkerter fra Japanske Deon.
Jeg var dybt imponeret over dem, specielt fordi jeg uden problemer kunne kigge igennem deres 8-80x56 kikkert, bare ved at holde den i hånden.
Jeg fik derfor lavet en aftale med dem om at blive dansk distributør for Deon.
Nu er mit spørgsmål så om der nogen herinde, der har prøvet kikkerterne i praksis.
Der er jo væsentlig forskel på en messehald og den fri natur [Smile]

http://www.deon.co.jp/march/index.html

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Har desværre ikke haft en i hånden, men hører rigtig meget godt om dem på vandrørene. Imponerende specifikationer de holder sig. Det eneste der lige får mig til at tøve en smule er, at man ved valg af belysningsmodul skal vælge, om det skal være svag eller kraftig belysning. Jeg vil have begge dele, ligesom i Swarovski Z6i linjen.

Ved du om det er i støbeskeen, eller kan man som bruger skifte mellem de to moduler ?

Kan du nogenlunde holde det britiske prisniveau, så mener jeg du har et ualmindeligt stærkt kort på hånden, især nu hvor Schmidt & Bender endegyldigt har besluttet at droppe det civile marked.

Jeg går ud fra, at du kun skal have nogle få demo-modeller på lager. Jeg vil ihvertfald forvente, at med de mange valg man har som kunde angående forstørrelsesområde, FFP/SFP, sigtekors og belysning, så skal jeg placere ordren hos dig, og så vente lidt på, at netop den model jeg vil have ankommer fra udlandet.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Har desværre ikke haft en i hånden, men hører rigtig meget godt om dem på vandrørene. Imponerende specifikationer de holder sig. Det eneste der lige får mig til at tøve en smule er, at man ved valg af belysningsmodul skal vælge, om det skal være svag eller kraftig belysning. Jeg vil have begge dele, ligesom i Swarovski Z6i linjen.

Kommer det, og kan du nogenlunde holde det britiske prisniveau, så mener jeg du har et ualmindeligt stærkt kort på hånden, især nu hvor Schmidt & Bender endegyldigt har besluttet at droppe det civile marked.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]



8-80x56 kommer til at ligge mellem kr. 30.000,- og kr. 35.000,-, alt afhængigt af valg af lys m.m.
Dog med forbehold, da jeg kun har en estimeret fragtpris fra Japan.

Hvad er prisen i England ??

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Du kan se en prisliste hos den engelske forhandler der linkes til fra dit link til producenten.

8-80 X 56 modellen ligger fra ca. 24.000 - 27.000 kr. Jeg er dog nok mere interesseret i en 2,5-25 x 42. Den ligger omkring 16.000 kr. Har ikke lige nærlæst prislisten, men de priser ser da fornuftige ud.

Og så tager de 115£ eller ca. 1000 kr. for et ekstra lysmodul. Det ser ud til, at man selv kan skifte mellem dagslys og natlysmodul, det er godtnok til mig. Du har en vinder [:p].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Har lige set deres priser.
Kan slet ikke forstå deres priser ... de er under mine indkøbspriser.

Må have en snak med deres world wide distributør i USA i morgen.

Har også lige set tyske Heinz Henke's priser og de ligge nogenlunde samme priser som mig,
små kr. 34.000,- for den store 8-80x56 og det passer meget godt, når man tænker på moms differencen.

http://www.henke-online.de/index.php?id=567

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
noget andet er er sigterne..der er ikke så meget at rutte med mht jagtlig anvendlighed..og det de kalder jagtmodel er uden lys (som lige kan huske det)..så kan der komme noget større udvalg i sigter så er du også bedre stillet mht afsætning

ja 2-20 området er nok mange der er intereseret i som up class alternative til fx en x6 som Swaro har (bare pga sigter har det afholdt at tænke mere på MARC..så pt z6i 3-18 er den jeg tænker på som næste .. med lidt lurpasning om Leica kommer med en Magnus med mere zoom end deres 2,4-16)

men er det til dediceret BR/skiveskyd så er de jo som de skal være

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
Det var da godt nok utroligt dyre kikkerter - hvad kan de som ikke kan løses med en kikkert til 15-20k?

Mere end 25 gange forstørrelse er meget fint, men i praksis skruer jeg tit mine net på 10-15 gange under skydningen og bruger kun max til markering...

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Det var da godt nok utroligt dyre kikkerter - hvad kan de som ikke kan løses med en kikkert til 15-20k?

Mere end 25 gange forstørrelse er meget fint, men i praksis skruer jeg tit mine net på 10-15 gange under skydningen og bruger kun max til markering...

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)



De bruges typisk til F-Class skydning i USA og her i DK er der blevet mere og mere trend for 1.000 meter skydning.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Jamen hvis jeg kunne købe en sigtekikkert som f.eks hedder Z10i 2,5-25 x 50, så ville jeg godt give 20.000 for den. Så kunne jeg nemlig bruge den samme kikkert til drivjagt i Polen, natjagt i Sverige, feltskydning i Ulfborg, 1200 meter skydning i Borris og alt andet derimellem.

Teknisk er der intet til hinder for det, March har jo vist at man kan lave gode kikkerter med 10X zoom, og Swarovski har vist at man kan lave en perfekt lysfunktion som kan anvendes både nat og dag. Desværre har Swarovski valgt et ballistisk tårn som kun rækker til 600 meter. S&B har valgt at droppe os civilister til fordel for de amerikanske soldater og March har valgt trådkors og lysfunktion som ikke er optimalt til jagt.

Så indtil videre må jeg drømme videre om den Z10i, den er ikke lavet endnu [xx(].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
@LAsse Scout

Hvor har du fra at S&B har droppet jagtkunderne?

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jamen hvis jeg kunne købe en sigtekikkert som f.eks hedder Z10i 2,5-25 x 50, så ville jeg godt give 20.000 for den. Så kunne jeg nemlig bruge den samme kikkert til drivjagt i Polen, natjagt i Sverige, feltskydning i Ulfborg, 1200 meter skydning i Borris og alt andet derimellem.

Teknisk er der intet til hinder for det, March har jo vist at man kan lave gode kikkerter med 10X zoom, og Swarovski har vist at man kan lave en perfekt lysfunktion som kan anvendes både nat og dag. Desværre har Swarovski valgt et ballistisk tårn som kun rækker til 600 meter. S&B har valgt at droppe os civilister til fordel for de amerikanske soldater og March har valgt trådkors og lysfunktion som ikke er optimalt til jagt.

Så indtil videre må jeg drømme videre om den Z10i, den er ikke lavet endnu [xx(].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]



Jamen det er da et oplagt emne til at kreere en på den lokale aftenskole her til vinter [Big Grin][Big Grin]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Er det stadig kun fem års garanti på March kikkerterne?

Mvh. Loft
Svar
#13
Citat:quote:

Hvor har du fra at S&B har droppet jagtkunderne?

Jeg ved ikke lige om de har droppet jagtkunderne, men PMII serien skal vi ikke regne med at kunne købe de næste 2 år, og når (hvis) den kommer på markedet igen bliver det med +60% på prisen. Det fortalte S&B selv på Iwa messen, så det er da deres officielle holdning.

Prøv også at google S&B PMII 3-20x50. Den blev annonceret på trapperne i 2010 og forhandlerne begyndte at tage mod bestillinger. Ingen har set den endnu, og med den kæmpeordre USA har lagt hos S&B er der heller ingen der regner med at det sker.

Så S&B har efter min mening selv fraskrevet sig det civile marked, og på samme måde som når internetbutikker ikke vil levere helt almindelige civile varer fordi de påstår de er "restricted", så trækker jeg bare på skuldrene og lægger mine penge et andet sted.

Der er masser af seriøse producenter og handlende, så man behøver ikke rende dem på dørene som ikke vil sælge til én.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Er det stadig kun fem års garanti på March kikkerterne?

Mvh. Loft



Yep

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Hvor har du fra at S&B har droppet jagtkunderne?

Jeg ved ikke lige om de har droppet jagtkunderne, men PMII serien skal vi ikke regne med at kunne købe de næste 2 år, og når (hvis) den kommer på markedet igen bliver det med +60% på prisen. Det fortalte S&B selv på Iwa messen, så det er da deres officielle holdning.

Prøv også at google S&B PMII 3-20x50. Den blev annonceret på trapperne i 2010 og forhandlerne begyndte at tage mod bestillinger. Ingen har set den endnu, og med den kæmpeordre USA har lagt hos S&B er der heller ingen der regner med at det sker.

Så S&B har efter min mening selv fraskrevet sig det civile marked, og på samme måde som når internetbutikker ikke vil levere helt almindelige civile varer fordi de påstår de er "restricted", så trækker jeg bare på skuldrene og lægger mine penge et andet sted.

Der er masser af seriøse producenter og handlende, så man behøver ikke rende dem på dørene som ikke vil sælge til én.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]



Det er ikke kun det civile marked, der har problemer med at få leveret deres bestillinger på S&B PMII 3-20x50.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)