Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
#1
http://www.bt.dk/danmark/familie-i-sorg-...vores-hund

Måske lidt i overkanten at bruge den metode.
Svar
#2
Nej det synets jeg ikke det er. Jeg syntes helt klart at ansvaret ligger hos hundens ejere. Jeg mener de må forklare deres børn, at de som hundeejere ikke har handlet korrekt og bærer det fulde ansvar for familiens tab. Som jeg læser artiklen er familien flere gange blevet gjort bekendt med problematikken, og naboen har strukket sig langt for at få løst problemet. Naboen har så, med lovlig hjemmel, måtte løse problematikken af hensyn til hans egne dyr.
Svar
#3
Jeg tror ikke at der er ret mange der ikke ønsker at klare problemer med kæledyr i fred og mindelighed med naboen. Som jeg læser det har Johnny Pedersen jo også forsøgt dette - flere gange - uden held. Mine drenge mistede to hold kaniner til naboen rotwieler med hvalpekuld. Naboen var taget på ferie i en uge, mens en kammerat kom hver anden dag for at fodre tæve og hvalpe. Det kostede naboen et nyt kaninbur og to kuld kaniner samt en bøde for at lade hunden strejfe. Det hjalp - men nu er der flyttet en ny belastet familie ind med en granddanois, en rotweiler og en dansksvensk gårdhund. Vi har haft en snak om hundenes "lufte sig selv" morgentur mm. Men det er lige som om når man er lettere "påvirket" så fungerer ører og den sund fornuft ikke rigtigt. Jeg har følt mig truet på min førlighed, da jeg sad på bukkejagt i kanten af majsen, og der pludselig stod en frådende rottweiler i nakken af mig, men jeg stolede på mine evner til at træffe på 5 m afstand - måske bliver det virkelighed for mig en dag, da der er meget fod at store hunde på reviret - men det er da pi... træls[xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#4
Så kan de lærer at holde hunden hjemme.[Sad!]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Lige nu er der 64 % af over 12.000 stemmer der mener, at familien selv har ansvaret for tabet af hunden, de havde fået rigeligt med advarsler.

Jeg er da positivt overrasket over, at så mange kan se så klart på sagen.

Men for fanden det er en lortesituation, uanset hvor meget ret Johnny pedersen havde til at gøre som han gjorde. Det bliver ikke nemt at hilse pænt over hækken efter dette [xx(] Fint skud forresten, midt på kroppen over forbenet, det holder den ikke til.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Johnny petersen har gjort det eneste rigtige men et af problemerne er at folk med `´almindelige´´ familiehunde syntes at det er forkert og synd for hunden at den bliver opdraget jeg bor i en lille by og folk kigger lidt skævt til mig fordi jeg stiller krav til min hund og opdrager ham han har lært fra han var 8 uger hvor man må gå til og nu er han halvandet år og har ALDRIG været gået hjemmefra han har et par gange været nede på fortovet og kigge hvad der sker dernede men er kommet tilbage med det samme igen engang var der en der mente at det var dyrplageri at jeg dækkede ham af og gik rundt i haven og arbejdede lidt mens han blev liggende min mening er at en hund der bliver stillet krav til og der ved hvad den må har det bedre end en hund der tåger rundt og ikke ved hvad der er rigtigt og forkert men problemet med familiehunde vs jagthunde vil nok altid være der og i denne situation mener jeg at Johnny Petersen har været mere tålmodig end jeg selv og andre måske ville have været
Svar
#7
Lige bortset fra at det lader til at han selv lader SINE EGNE hunde strejfe.

Lone Toft fortæller, at de tit har afleveret Johnny Pedersens egne hunde, hvis de har været løbet hen til dem. Det gør bare hændelsen endnu mere uforståelig, forklarer Lone Toft.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
ja det ændrer jo situationen væsentligt
Svar
#9
Bortset fra det, så ligner hundens to skudsår noget, der er påført med et haglgevær på klos hold (få cm).

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Come on Høgh! Du kan ikke have det begge veje. De to skudhuller ser da ud til at være 10 cm fra hinanden, saa det maa have været en ultra kort haglbøsse (og sikkert ulovlig) hvis den spreder saa meget paa faa cm. Desuden maa patronen ligeledes være suspekt, for der maa kun have været to hagl i den hvis skudt paa den afstand.
Spøg til side, saa er det helt i orden efter min mening. Hundens ejer maa være ansvarlig for hundens adfærd.
Her er lovtærsklen betydelig lavere. Her behøver man ikke at henvende sig til ejeren først.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Mon ikke der er tale om to skud? Indgangshullerne ser ud som kaliber 12 (der er næppe noget udgangshul, men temmelig mange hagl i maskinrum og rygrad) - bemærk "auraen" af krudtslam omkring hullet...

Jeg har da heller ingen problemer med konsekvensen i forhold til hundeejeren. Din hund = dit ansvar. Gentagne advarsler = konsekvens.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Ja, dødelig!
H
Hogmeister
Svar
#13
Politikerne rasler med sablerne om stramninger af reglerne. De "stakkels" hundeejere får lov at sidde og tude primetime i aftenshowet på DR1 i aften.

Synes han har lidt et forklaringsproblem hvis hans egen hunde også strejfer rundt, men ellers så synes jeg hans handling er helt ok. Kan ikke have ondt at folk som ikke kan finde ud af at tage ansvar for deres kræ! (Gælder både hund og kat)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Godt jeg ikke skal se tv i aften, så havde jeg da skidt i sofaen...[xx(]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Har lige set DR1. Magen til sentimentalt, ensidigt "partsindlæg" skal man lede længe efter. [Sad!]

Man savner i den grad, at baggrunden for nedskydningen bliver belyst!

"Piv, snøft, hulk - min hund er død"

... Nå, så skulle du nok have opdraget den! [}Smile]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#16
Som jeg læser det så har det ikke været nogen akut trussel for mennesker eller dyr. Man er bare godt og grundigt træt af en strejfende hund. Hvis det er tilfældet, så er det ganske enkelt for dumt han har skudt den på klods hold. Hvorfor er han ikke blot vedblevet med at aflevere den til politiet. Det giver ejerne en bøde hver gang!

Nu skal han nok få skabt miskredit for både våbenejere og jægere i almindelighed. Vi kan sikkert vente stramninger, så en skønne dag kan man måske ikke få lov til skyde virkelig problemhunde.

Jeg anfægter ikke at han sikkert har retten på sin side, men jeg har svært ved at se han havde et behov for at udnytte den.

/Jørgen
Svar
#17
Der er ikke noget at sige til, at manden er blevet træt af dette cirkus. Han er med stor sandsynlighed ikke bleven betalt for at agere hundepension, hvor han skal aflevere dyret tilbage til dets ejere så mange gange, som der er givet udlæg for. I indslaget i 19-nyhederne på TV2, fortæller ejeren, at man fornylig har sat "hegn" op i sin have. Herved skal forståes euro-paller og kyllingetråd. Hvis man havde taget sit kæledyrs liv alvorligt, havde "normale" mennesker sat et ordenligt hegn/plankeværk eller en anden mere permanent anordning op. Manden har gjort det nødvendige for at stoppe det cirkus.

Når det så er sagt. Så så hunden ud til at ligne enhver anden glad labrador som der ikke var noget ondt i.

5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#18
Put in perspective: It's a fucking dog!
H
Hogmeister
Svar
#19
En Hund strejfende trods flere gangs opfordring til at holde Hunden under kontrol.Hvad gør Hunden.?Hunde er til fare for harekillinger, jordrugende fugle,rålam, maske husdyr osw.
Indsatsen fra hunde ejerens side svigtetde.Ansvars svigt.Resultat en dø hund som blev skudt.Når man har husdyr følger der ansvar med overholder man ikke dette.Taj....
Længer er den ikke.

lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Put in perspective: It's a fucking dog!
H


[Image: 21.gif] - præcis min tanke!

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)