Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opbevaring af våben i sverige.....
#1
Hejsa.

Familien og jeg skal på sommerferie i Sverige også tænkte jeg på at leje 3 dages grisejagt,nu når vi alligevel skal over på de kanter.

Men hvad siger loven til opbevaring af våben, når jeg ikke er på jagt.????

Skal jeg gå rundt med min riffel over min skulder i en uge, lige meget hvor vi skal hen.

Eller må jeg sætte den ind i et klædeskab i den hytte vi har lejet, låse hytten og køre derfra, hvis jeg ikke lige skal på jagt den dag.

Eller skal den stå i et aflåst våbenskab.???

Jeg har flere gange været på jagt i Sverige,men det har udelukkende været jagt hver dag og så er ens riffel jo under opsyn hele tiden.

Hvad gør I.?

Mvh.

bbs
Svar
#2
Den skall vara inlåst i ett vapenskåp. Men tillfälligt kan man förvara vapnet delat huvud delen inlåst och slutstycket med dig. Lämnar du ett helt vapen utan uppsikt eller i vapenskåp bryter du mot svensk vapenlag.
Svar
#3
Hej Mattias. tak for det. så må jeg lige se om det er muligt at sætte min riffel i et våbenskab.

mvh.

bbs
Svar
#4
Du kan också köpa ett patronläges lås till riflen och ha slutstycket med dig det är godkännt för tillfällig förvaring.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by MattiasE

Du kan också köpa ett patronläges lås till riflen och ha slutstycket med dig det är godkännt för tillfällig förvaring.



Hvad er et patronläges lås?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Tjaaa... jeg ved det heller ikke,men jeg ved hvad et vapenskåp er...[Smile]
Svar
#7
Det är ett lås som blockerar patronläget och gör vapnet obrukbart.
Svar
#8
ok...Vil det så sige at med sådan en lås, så må riflen stå i et klædeskab....

Kan man købe sådan en lås på nettet.?

mvh.

bbs
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by bbs

ok...Vil det så sige at med sådan en lås, så må riflen stå i et klædeskab....



Ikke i DK

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Nej det ved jeg,men hvad med i sverige.
Svar
#11
Jeg tror ikke at du skal tage det så tungt med den lås.
3 af de store svenske jagt-netbutikker fører den ikke, og hvis der var et behov for låsen, havde de den helt sikkert i butikken.
Jeg ville nøjes med at tage bundstykket ud.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)