Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indvielse
#1
På en lille jagttur sydpå sidste weekend, fik jeg lige indviet min .376steyr... 1 stk dåvildt, 1 kronhind og en überläufer.. I 3 skud[Wink]

[Image: 111-1119_IMG.jpg]

Kanon tur.. Mit første dådyr og mit første vildsvin..
Svar
#2
Tillykke med dyrene,lyder til at ha'været en dejlig tur.
PS.det ser ud til at være en RIGTIG lækker riffel,er det en Tactical?
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Det ER en rigtig lækker riffel.. .376 Steyr Scout[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Monteret med en 1.25-4 x 24 Swarovski[:p]
Svar
#4
Tillykke herfra - ja, jeg skal nok (prøve på at)lade være med at være misundelig.

Godt gået .376 Steyr [Smile]

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#5
Tillykke.....
-Må ha' været en fed weekend.....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#6
Tillykke!

Jeg glæder mig til de to trykjagter jeg er inviteret på i januar..
(med Steyr 376 Scout... naturligvis med en rigtig Leupold Scout kikkert på, ikke sådan noget Swarowski-pjat....[Wink])

Hvilken kugle brugte du, og hvordan var virkningen?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Det var med en 260 gr. Nosler Partition. Virkning = Effektiv[Smile]
Jeg mener jeg sendte dig lade data på pm. Svinet gik ca 25 meter med en hjertekugle. Hinden gik en anelse længere, men den var skudt i en lidt baglig skrå vinkel. Dådyret gik bare ned i knaldet med en høj bladkugle. Der var kun ringe ødelæggelse.. Det lignede perfekte ekspansioner af kuglerne[Smile]
Svar
#8
Hej .376 Steyr.
Stort tillykke, det må være meget tilfredsstillende at se, at det du har satset på virker efter hensigten.

Kan du ikke uddybe begrundelsen for valg af sigtekikkert lidt, og jeg vil også gerne høre Dravis´ mening uddybet.

Grunden er, at jeg aldrig kommer på drivjagt, så jeg har udskiftet den originale Scout kikkert fra Leupold med en 3-9 x 42 fra Bausch & Lomb, monteret i en QRW på klassisk vis over låsen. Dermed lever min Scout jo ikke længere op til Jeff Coopers definition, men hul i det, jeg mener jeg har en mere all-round opsætning end den originale drivjagtsspecialitet.

Jeg synes det serud som om du har gjort det samme, men med en decideret drivjaskikkert. hvorfor nu det?

Og til Dravis: Du kan da give et bud på min Leupold, incl. originale Steyr Scout montager.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Lige en ting til...

Jeg lagde lige nu mærke til, at du ikke bruger den originale Ching Sling. Jeg er aldrig blevet særlig gode venner med min. Er det en webbing rem du bruger?

Min jagtform består mest i kilometerlange vandringer i uvejsomt fjeld,lidt skydning efterfulgt af kilometerlange vandringer i uvejsomt fjeld med dyrene i en panderem. Jeg har overvejet en bæresele a´la skiskytternes istedet for. Nogen der har erfaringer med det?

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Hej Lasse scout..

Det var lidt et impulskøb med den kikkert.. Stod opppe i østjysk og kiggede lidt. Fik så et godt tilbud på den nye S&B Zenith flash dot 1.1-4x24. Den fik jeg med hjem fredag. Lørdag formiddag tog jeg med store forventninger ud for at skyde ind. Efter kun ca. 10 skud var den indskudt, dog havde jeg bemærket at der var noget snavs inde i kikkerten der ligesom hoppede i skuddet. Da jeg så tændte for lyset i den, havde den lysende plet flyttet sig et par millimeter til siden i forhold til korsets centrum.. Afsted til østjysk i rasende fart og med et rasende sind[Sad!] De gav mig dog en kanon service og byttede uden muggen over til swarovskien[:p][Smile][^]. Jeg valgte drivjagts kikkerten frem for aimpoint, fordi den er lidt mere alsidig. Har dog også en Leupold vxIII 3.5-10x40 med lys og bdc til den.. Og med Leupold QRW er det jo let at skifte.. Mht remmen har min kammerat lavet et genialt system til den. Hvor du kan stå med den til drivjagt, så kan du bruge den som normalt eller hænge den som en rygsæk over begge skuldre.. Jeg er ligenu ved at forbedre systemet. Den kommer til at stå i små 100 kr..[:0]

.376 steyr
Svar
#11
Hey LasseScout...

Lad os lige skynde os at tale om den Scout-kikkert..

Montagerne bør du beholde, da jeg nok ikke vil betale meget for dem[Big Grin]men vi kan da forhandle...

Jeg sender dig lige en PM!

Og så lige til begrundelsen for at beholde den RIGTIGE kikkert på min scout.

En Scout i 376Steyr er et decideret tryk- og drivjagtsvåben, OG en virkelig universal-riffel. Kikkerter med variabel forstørrelse og lysende dimser der hopper rundt taler for sig selv[xx(]

Når min Scout skal med ned og vælte grise i Polen i måneskin, kommer der en S&B 8x56 på, med det kraftige trådkors (og UDEN lysende prikker der hopper rundt[^]) Mere lysstærk kikkert har jeg STADIG ikke set, UANSET pris! (og jeg har set MANGE) (Swarowskis 8x50 er tæt på, men ikke helt med.)
Når der er lys nok er den originale Scout-kikker alt rigeligt, og skyder man med begge øjne åbne (sådan som den SKAL bruges) er det langt det hurtigste sigtemiddel, næst efter et rent rødpunktssigte (Aimpoint ML2[:p])
Tunge kikkerter på en Scout stiller STORE krav til montagerne, selv de originale høje Steyr Scout montager har svært ved at holde en Swarowski 8x50 fast, og det er på en .308 Scout !!!
(Personligt er jeg ret skuffet over rekylen i min 376-er, den er bestemt ikke bare i nærheden af at være et problem..)
Men den LARMER som bare h....de!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Jamen jeg er helt enig i, at en Scout med scout-scope er den helt rigtige opsætning til tryk- og drivjagt. Når jeg er på jagt er der derimod som regel god tid til et velovervejet skud, og afstandene er lidt længere end på de skovspor hvor drivjagterne oftest foregår.

Jeg har haft lidt svært ved at vænne mig til den lille forstørrelse scouten giver, så jeg er glad for min opsætning. Jeg har forresten også et ældre aimpoint til at ligge i en skuffe, skulle måske montere det i en QRW som back up, hvis hovedkikkerten skulle komme til skade derude.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)