Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7x64 Speer Deep Curl ladning
#1
Er der en som har genladt med denne kugle? Data som er i linket er det eneste data, som jeg har kunne finde på denne kugle.

http://www.robsoft.nu/databaser_se/ladda...&Visa=3210

Hilsen

Egelund
Svar
#2
Hej Egelund

Jeg har brugt samme ladedata til en Nosler Accubond 160 gr. dog med en CCI 200 gænghætte så det er vist ikke helt i skoven[Wink] Jeg har selv planer om at skal prøve Deep curl så fortæl endeligt hvordan det går.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Du bruger ikke CCI 250 til 7x64 ?
Svar
#4
Nej jeg har prøvet men syntes ikke jeg fik noget ud af det. Så jeg gik tilbage til CCI 200 igen.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
Jeg fremstillede nogle data på 7x65R som skulle være meget tæt på identisk, de skal også lades med 175 gr. deep curl. Men de er ikke kommet videre endnu. opskriften kan du dog godt få hvis det har interesse..
Svar
#6
Nu er det jo en 160 gr Deep Curl jeg bruger og tror faktisk at 280 er den som kommer tættest på 7x64.
Svar
#7
Er det ikke samme hylster der bare har fået rand... men ok, det er ikke samme vægt alligevel.
Svar
#8
så er der testskydning imorgen. Må se hvordan det går med ladningen
Svar
#9
Hvordan gik det?

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#10
5 skud inden for 5 cm på 140 meter. Chronograph sagde 801 m/s. Os så kommer det store spørgsmål. Hvad gør jeg så ? Skal man forsøge med en højere hastighed. Eller skal ???

[Image: 2012-04-07-041-1.jpg]
Svar
#11
Nej du skal bare klikke den 5 cm op og så tage på jagt.
Svar
#12
Hvilken slags jagt skal du bruge den til? Med denne præcision er du vel istand til at tage ræv ud til ~200m

160grs der starter med 800m/s er usundt for de fleste danske vildtarter, skulle jeg mene.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#13
Den ladning skal bruges til det hele. En allround riffelpatron
Svar
#14
I ladeboken V6 og Normas kogebog giver 55-56grs MRP max fart for 160grs kugler 812-847 m/s. Ellers er der brugt (N160, 204 og N560) i de publicerede opskrifter.

Men med URP siger QL at max tryk er ved 54.5grs URP MEN her er brugt en 160grs Speer Grand Slam da Deep Curl ikke er en valgmulighed i programmet.

I dit tilfælde ville jeg i små trin arbejde mig forsigtigt op mod de 53grs URP (QL: 848m/s) og se om det kunne gå i din riffel.

For din prøvede ladning med 51grs URP giver QL 816 m/s og tryk midt i det gule felt. Igen med Speers Grand Slam.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#15
Så var jeg på skydebane og teste den nye ladning.

[Image: 2012-04-17-053.jpg]

52 grains ladning med URP / Speer Deep Curl 160 grains kugle / 100 meter / Tikka T3 Hunter 7x64

Der skal bare lige flyttes lidt på trådkorset og så er den ladning i vinkel. Så er det bare at træne og træne. [Big Grin]
Svar
#16
Super [Smile][8D]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#17
Super [Smile][8D]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)