Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkebilleder inden jagten
#1
Når riflen nu ikke må komme med må man jo nøjes. [Big Grin]
Vejret var jo glimrende i går aftes, og jeg besluttede mig derfor for at gå ned i engen og kigge efter en buk jeg så for et par uger siden, for at få et billede af ham. Jeg kom til skoven, og allerede på første spor stod en spidsbuk, der gik med en rå og et andet dyr jeg ikke nåede at se hvad var. De andre spor var der ikke noget på, før jeg nåede til det nederste, hvor en rå stod og essede 40-50 meter ude. Det var her jeg tidligere havde set den store buk jeg håbede at få et billede af, og jeg besluttede mig derfor for at sidde og kigge lidt på råen, i håbet om at hun ikke var alene. Ganske rigtigt skulle der ikke gå mere end et par minutter før en buk krydser sporet. Jeg nåede ikke at se om det var den rigtige, men det var helt sikkert en buk med noget højde. Jeg ventede yderligere, og endnu en gang kom han frem fra træerne, hvor jeg fik dette lidt slørede billede af ham:

[Image: Gaffelengen.jpg]

Helt sikkert en fin gaffelbuk, men ikke seksenderen jeg tidligere havde set. Jeg luskede videre, og der var fint med fejninger og skrab i skoven. Jeg nåede den anden del af skoven, og kom til et lille engstykke hvor jeg lige nåede at se spejlet fra et dyr der smuttede. I håbet om at den ikke var alene bevægede jeg mig i en bue rundt om engen, der dog så ud til at være blottet for vildt, hvorfor jeg bevægede mig videre mod sidste destination. Var dog ikke nået langt, før en rå jeg havde overset kom til syne på engen. Lige efter kom først en ganske pæn seksender der havde fejet og bukken jeg var på udgik efter. De gik ind i noget krat, og jeg fik sneget mig om hvor jeg kunne få et billede. Buskene gemte dog dyrene, hvorfor jeg kun kunne håbe at de bevægede sig hen mod mig. Kunne følge begge da de bevægede sig rundt derinde, og specielt den mindste havde set sig sur på nogle buske, der blev fejet på fuld skrald. Endelige kom de "på skud" ude på et spor hvor jeg fik dette billede af dem sammen:

[Image: Brdrenesammen.jpg]

De gik videre rundt og anede ikke uråd (skulle lige have været den 16. ! [:p]) hvor den store nu trådte ud til fotografering. Fik disse billeder af ham, som desværre er lidt slørede, men man kan da ane ham:

[Image: Storebror.jpg]

[Image: Storebror2.jpg]

[Image: Storebror3.jpg]

En aftenpürsch der vidst ikke kunne have været meget bedre, når man nu må holde sig til kameraet [Smile]
Jeg beklager den ringe kvalitet på billederne, havde desværre ikke fået sat mig ordentligt ind i hvordan kameraet skulle bruges.

Men lig da endelig nogle billeder ind hvis i får kigget efter dem [Smile]
Svar
#2
Hej Matz.

Det ser ud som om du har en god bukkejagt i vente.

Bare en lille bøn: Kunne du ikke holde dig til de 640x480 pixels, som reglerne siger. Det er ærgeligt at sådan en fin tråd skal ødelægges af af man skal sidde og scrolle frem og tilbage.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Endnu en bøn til Matz: få styr på det kamera eller få dig et nyt:-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Uffe: jeg er fuldstændig enig i at de er irriterende store de billeder, vidste dog ikke hvordan jeg fik dem ned i størrelse (har fundet ud af det nu [Big Grin]). Men nej, det ser ikke helt dumt ud med bukke. Sad der rigtig meget sidste forår, hvor det kun var små bukke undtagen en jeg så under brunsten (sjovt som de store viser sig udenfor sæsonen! [Big Grin]), og endte slet ikke med at få skudt noget dernede sidste sæson... men det ser da lovende ud indtil videre!

Claus: tror det er mine evner som fotograf der blev udfordret, men arbejder på det.. Efter at have rendt rundt halvanden time og taget billeder i skoven, var jeg også lidt skuffet da jeg kom hjem og så resultatet, det må jeg blankt erkende!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)