Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beeman Hagl i cal .22
#1
Hej allesammen.

Jeg kunne ikke finde et forum vedrørende luftvåben og ammunition til samme, hvorfor jeg skriver her....! [8D]

For mange år siden havde jeg et Diana 52 luftgevær i cal .17 (4,5 mm) og fik på et tidspunkt fat i nogle super-hagl (Beeman Silver Arrow), som var ca 15% hurtigere end andre hagl.

Dette prægtige luftgevær findes ikke mere, og jeg har i stedet (for nogle år siden) erhvervet mig et Diana 48 (skrabet udgave af 52'eren) i cal .22 (5,5 mm).
Jeg har prøvet mange forskellige hagl, men endnu ikke fundet nogle som var ligeså gode som Beeman's men jeg kan ikke finde nogle forhandlere i Europe. Den ene forhandler i USA, som jeg skrev til for at bestille, meddelte at de ikke leverer udenfor USA's grænser.

Nu kommer spørgsmålet:

Er der nogle af Jer, som ved hvor i lille Danmark, alternativt Europa, hvor man kan købe Beeman hagl....?

Jeg afventer Jeres svar med glæde. [Smile]

Mange hilsner - Per
Svar
#2
Beeman = H&N
De fåes flere steder, bl.a. http://www.lystfiskeren.dk og sonos.dk
Svar
#3
Her er masser at vælge imellem :-)

http://www.gunsandpowder.dk/category/55mm-886/

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Prøv lige de der Field Target Trophy, de går altså godt i de fleste luftbøsser..
Svar
#5
H & N har lavet nogle test pakker, hvor der er 7-8 forskellige slags til kr. 75,- pakken.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Lad nu være med at købe de lette hagl.
Der er tit meget upræcise. Og hastighed er jo ikke alt !!
Hellere ramme med 200m/s end ramme forbi med 350 m/s
Svar
#7
Hej igen allesammen.

Takker for svarene, og Rex: Jeg skal have hagl med næste gang jeg bestiller varer hos dig...

Endnu et spørgsmål:
For de fleste H&N-hagl står der:
Recommended muzzle energy
16 - 50 J
12 - 37 ft.lbs

Hvordan vil I klassificere min Diana 48....? Forholdsvis NY fjeder, max 200 skud....

Påskehilsner - Per
Svar
#8
Du skal osse være opmærksom på at H&N hagl leveres i flere diametre. 5,50 5,51 5,52 og 5,53mm.
Er man hardcore lufttosse finder man den diameter som netop ens egen skyder foretrækker.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Hej igen-igen-igen (Læg lige mærke til at dette er mit indlæg nr 100.....!) [Big Grin]

Jeg er absolut ikke fanatiker, og bruger luftbøssen til regulering af rågeunger, når vi kommer lidt længere frem på året, og ellers lidt for-sjov-skydning i haven, men jeg har manglet hagl, som var konstante i træfpunkt og hastighed, så nu må jeg jo prøve mig frem.

Takker for svar og kommentarer og ønsker en knaldhamrende skråstreg glimragende påske. [^]

Per
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)