Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forfinet hund
#1
Håber jeg kan få lidt hjælp af jer.

Jeg to Breton´er som ikke vil apportere krager, duer og måger mm. Men hvis jeg kaster en agerhøne, fasan, sneppe eller and, så skal de nok hente dem pænt.

Jeg har prøvet tvang, men de vil overhovedet ikke tage de fugle.

Så jeg er meget modtagelig overfor gode forslag.

Nyland
Svar
#2
Hej Nyland

Hvor gamle er dine hunde?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
De er 15 mdr.
Svar
#4
Så er det ikke noget jeg ville gøre til et problem - endnu.

Min egen Labrador ville ikke samle kanin op spontant i det frie søg lige inden han skulle stilles til unghunde-mesterskab.

To aftener inden prøven trænede jeg med ham i vand, der fik jeg den ide at kaste en kanin i vandet. Det fjernede alle muligheder for at han kunne stå og snuse osv. inden opsamlingen[:I].
Det virkede, men kunne ligeså vel have givet bagslag.

Men måske kunne du forsøge det samme hvis dine hunde er glade for vandarbejde.

Min ville iøvrigt heller ikke apportere snepper til at starte med, men er siden hen "blevet helt vild" med snepper. Når han søger i krat kan jeg se forskel på hans opførsel om det er sneppe han har i næsen eller andet vildt.
Forsøger bare at sige: tålmodighed...... det lønner sig - gid jeg havde haft noget mere af det dengang (og til dels også i dag[:o)])

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Jo jo tålmodighed, men jeg mener at have læst en gang, om hunde der kun ville apportere "ædelfugle".
Svar
#6
Du skriver du har prøvet tvang, men de vil ikke!!!???,øh - ved tvang er der altså ikke noget med de ikke vil - de skal.
Rigtig gjort ( stille og roligt og blidt - tvangsapport er slet ikke som nogen vil gøre det til) tager det ganske kort tid før de apporterer det de får besked på.
Jeg vil vædde en 682'[Big Grin] på jeg kan få dem til at gå pænt med kragen i munden i løbet af 5 minutter.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
En 682 er nok lige voldsomt nok [Big Grin], men jeg har masser af påskeøl[:p]

Nyland
Svar
#8
Påsken er slut for mit vedkommende (skal dømme skydning hele dagen i morgen), men jeg skal flyve fra Esbjerg engang i uge 17 - kunne evt. køre lidt i god tid:-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Da jeg i sin tid lavede en apportbuk til hunden, var det til sidst en blanding af fasan og kragevinger der blev bundet på.

Første gang jeg skød en krage for hunden, da måtte den bare med hjem.

pøj-pøj med apporteringen, tålmodighed er en dyd

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Uuuuh Claxel

Apportbukken hader de...[}Smile]

Men en dummy kastet ud i Ho-bugt skal de nok hente.[xx(]
Svar
#11
og min hader en dummy, men tager den alligevel.

Så er det steppet med vinger på dummyen du mangler, for blot hunden forstår hvad du gerne vil have den til, så skal den nok gøre det [Wink]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Prøvede lidt nyt i dag. Jeg skabe lidt konkurrence mellem de to hunde. Så de begge fik kommandoen sit og efterfølgende skiftevis kommandoen apport. Hvis den ene var lidt træg, blev den anden sendt afsted. Men træerne gror jo ikke ind i himmelen. Når kragen blev kastet var der ingen konkurrence. Trust som en den ene tøs hedder, snuser lige til den og går væk. Solstålen er at Chili vil tage kragen nu [Big Grin].

Så der arbejdes forsat på Trust.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)