Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z6i 2. generation 2.5-15x44 vs. 2.5-15x56
#1
Må jeg høre formændenes mening?

Jeg er i kraftig overvejelse omkring at investere i en af ovenstående kikkerter.
For begge modeller gælder det at det er med BT, og uden skinne.

Mine overvejelser går på om jeg får noget ud af de 56mm? Jeg går ikke på natjagt, og kommer ikke umiddelbart til det - men jager da sommetider i lande hvor man må skyde efter solnedgang. Men jeg kan bare ikke se mig selv sidde i et tårn en hel nat (endnu/på nuværende tidspunkt).

Er der andre fordele ved 44mm end den lavere vægt, lavere montage og større "harmoni" på riflen[?].

Tja, der er jo også 3-18x50 modellen......... hmm....

Kom gerne med alle jeres meninger.... På forhånd tak.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Tja. Hvis penge ikke er noget problem
Så køb den lille nu. Og køb den store hvis du får brug for den
Jeg købte den store første gang. Better to be safe than sorry
Uden tvivl den lille er super. Hvis du mener den kun skal bruges til dansk jagt
Svar
#3
Hej Boryx!

2,5-15x44 bør være det optimale valg. Langdistanceskydning med høj forstørrelse i Skotland, NZ eller andre steder vil formentlig foregå i godt lys. Ved skumringsjagt i Skotland eller Sverige kan du skrue forstørrelsen ned på 6, hvor ydelsen bør være sammenlignelig med din gamle ørn 1,5-6x42. Dermed er du dækket ind med 99%+ af den jagt, som du bedriver i øjeblikket. Hvis du pludseligt finder på, at du vil på natjagt efter vildsvin, kan du købe en brugt 8x56 på Egun til en fornuftig pris.
Indtil da kan du nyde den lavere vægt og bedre kindstøtte med den lavere montering af din nye x44!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Prøv og kigge på Leica 2.4-16x56 ..... Det var også et seriøst bud [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)