Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Donation :)
#21
Lars, du gør mig glad ved at blive "praktisrende" og ikke menneskesnitter[Big Grin]

Michael
Svar
#22
@Claus Petersen: Kan sagtens se din pointe, gevær og skæfte fejler absolut nada. Selve skæftet synes jeg personligt er lidt kedeligt, og forskæftet trænger til en slankekur. Men det er kun min personlige holdning. Jeg kan dog forsikre dig om at Jakob ville have syntes godt om et "hjemmesnittet" et af slagsen, da han var gør-det-selv-mand med stort G.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#23
Hm, jeg er vel nærmest akedemisk skæftemager. Siden jeg fandt denne side i 2006 eller 07 har jeg studeret alle indlæg omkring skæftning af rifler og haglbøsser. Jeg har købt dembart jern, jeg har købt forstørrelsesglas, jeg har skrabejern til at skrabe løbskanal.
Jeg har lånt snittebøger fra midtsverige hvor betalingen er foregået i ostepops for lånet og forsendelsen. Jeg har fået taget bøger hjem fra USA og kopieret dem hos den lokale boghandel. Samlet set har jeg læst langt over 500 sider om skæftning og netskæringer.
Ind imellem har jeg også købt et stykke valnød hos Huntingbid.com, lidt curlycurl, lidt valnød. Og hver gang jeg har stået ved snittebænken så er der sket et eller andet. Telefonen har ringet. Der skulle skrives et indlæg under off topic. Der har været 2 konfirmationer, et hav af efterårsjagter, en forfærdelig masse bukkejagt. En 40års fødselsdag, et kobberbryllup. En udvidelse af virksomheden til det 3dobbelte. En hel masse indlæg under off topic.
Men måske hvis jeg vinder dette stykke træ, jeg kan skæfte min første bøsse, og i den forbindelse skulle det så være en vtf bøsse og jeg ville tage udgangspunkt i M@x tilbud om donation af gevær. Det kunne da være optimalt at have en sbsvtfbøs...
Svar
#24
Der mangler jo ikke noget til projektet, men jeg har nogle sølvplader til inlægning i skæfter for initialer, og donerer gerne en til dette initiativ.
Svar
#25
Hej Alle

Nu et tiden gået og vi er kommet til onsdag og klokken er slagen 18.00.[^]

Der er kommet mange[?] gode forslag til projekter[?], men kun en har løst den svære opgave der var givet, nemlig hvilken SS jeg har i skabet og det er en Victor Sarasqueta Eibar cal 20[Wink]

Jeg påtager mig hermed det tunge ansvar det er[Smile] at udråbe den ærede formand "Slawter" at ødelægge dette pragtfulde stykke walnut[B)]

Vi vil se billeder undervejs vil vi

Citat:quote:

Originally posted by Slawter

@Santo: Mit umiddelbare gæt må være en Victor Sarasqueta Eibar cal 20?

@Walnut: Fedt initiativ! Det er et så generøst tilbud, at jeg simpelten ikke kan sige nej. Derfor vil jeg gerne melde mig på banen. Mine snitterier begrænser sig til en lille håndfuld knive, men har længe gerne ville springe ud i et skæfteprojekt. Med SU som den primære indkomst har jeg endnu ikke kunnet overbevise fruen i huset om, at et stykke "nød" var uundværdligt heh

Projektet: En Gebr. Merkel Suhl cal. 20 fra 1990. Geværet er et arvestykke fra min mormors søsters mand,som må siges at være manden der i tidernes morgen introducerede mig for jagtens verden. Jeg nåede desværre aldrig at komme på jagt med ham, men utallige er de timer jeg som yeah-high snothvalp har tilbragt i hans jagtstue, eller ude i haven med en skydeskive og hans luftriffel. Så projektet vil jeg dedikere til hans minde.

[Image: 530350_10150924244833975_651833974_12789...1652_n.jpg]

[Image: 427848_10150924246273975_651833974_12789...8175_n.jpg]

"At ramme ved siden af er også at ramme!"



Slawter kan PM sin adresse til undertegnede, så sørger jeg for leveringen.[Wink]

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#26
[Big Grin] Tillykke Slawter.

Det lille slanke engelske skæfte giver mulighed for at pille et nyt forskæfte ud under det optegnede skæfte. Det bliver det hele kun bedre af [Smile].
Jeg sender blanken, så snart formand Santo frigiver en adresse.
Tak til alle, der var med til at give denne tråd liv.
Walnut
Svar
#27
Wow, så ved jeg hvad sommerferien skal bruges til. Tusind mange tak, jeg håber jeg kan være æren værdig Smile

Der bliver oprettet en tråd så snart jeg kommer igang, mon ikke jeg får brug for lidt sparring undervejs?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#28
Nu har Slawter overtaget dette stykke walnut i sidste weekend, vi glæder os til at se hvad det bliver til[Smile]

Og Slawter vi vil se billeder vil vi....

På donationsudvalgets vegne

Walnut og Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Nu har Slawter overtaget dette stykke walnut i sidste weekend, vi glæder os til at se hvad det bliver til[Smile]

Og Slawter vi vil se billeder vil vi....

På donationsudvalgets vegne

Walnut og Santo



Tak for villigheden til , hurtigt, at acceptere denne "konkurrence". Du gjorde det rigtig godt,.
Mvh Walnut
Svar
#30
Jeg takker og bukker for Santo's fornemme nøddetransport, samt hans og fruens gæstfrihed!

Valnødden er trygt ankommet i min havn, men I må væbne jer med lidt tålmod.

Jeg opretter en tråd, og der skal nok komme billeder til i brækker jer, har planer om at lave en serie der forhåbentlig kan bruges som inspiration til andre jomfrusnittere ... har lige lidt eksamener der skal overståes før en laaang sommerferie der kommer til at stå i skæftningens tegn Smile

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)