Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neck Size
#1
Jeg har lige indkøbt Lee Neck Size til min 6,5x55 og 243. Det er jo dejligt at man ikke skal bruge hylsterfedt og processen bliver noget letter. Nemt at arbejde med....!!![:p]

Men der er jo ikke meget gods i et Lee-sæt i forhold til RCBS. I mit LEE-sæt sidder der en løs bøsning.
I RCBS er der ikke nogen løs bøsning.

Hvad er forskellen på disse 2 mærker og skal man bruge hylsterfedt i RCBS Neck Size [?].

Zazu [Big Grin]
Svar
#2
den der smøre godt køre godt.
enda i mange sammenhænge [Wink]
jeg syntes min rcbs necksizer fungere bedst med lidt smørelse.
Svar
#3
Jeg smører også i halsen, men der fås en karbidexpander hvor det ikke er nødvendigt så hut jeg visker.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
bruger spray, nemt bekvemt og hurtigt. 4 pust over ladebrættet og vi er "good to go"
Svar
#5
Hej Zazu.

Du skulle bare bruge din Lee [Wink]
Ingen smørelse og fås ikke bedre.
http://youtu.be/RZEas38vkKg

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#6
RCBS necksizer dien er en "traditionel" neck-sizer, og virker bedre med en lille bitte smule smørelse på halsen.

Lee sizeren med den løse bøsning er en "klem-sizer" og der er smøring faktisk "ikke tilladt"

Jeg bruger selv Redding's Bushing necksizer, med titan-carbid bøsninger... gedigent kram og ingen smøring... [:p]

Til full-sizing bruger jeg spray "slipmiddel" fra byggemarkedet..
en enkelt dåse klarer tusindvis af hylstre, med et par lette pust hen over en hylster-bakke. Jeg kan ikke lige huske mærket, men det er vist noget tysk... Det er nemt at tørre af eller bare vaske hylstrene i varmt vand med opvaskemiddel (+ lidt citronsyre, så bliver de så fine og blanke[:p])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Dravis kan du ikke lige går ud i skabet og se hvad det "slipmiddel" hedder[?][?][?]

Zazu

Citat:quote:

Originally posted by dravis

RCBS necksizer dien er en "traditionel" neck-sizer, og virker bedre med en lille bitte smule smørelse på halsen.

Lee sizeren med den løse bøsning er en "klem-sizer" og der er smøring faktisk "ikke tilladt"

Jeg bruger selv Redding's Bushing necksizer, med titan-carbid bøsninger... gedigent kram og ingen smøring... [:p]

Til full-sizing bruger jeg spray "slipmiddel" fra byggemarkedet..
en enkelt dåse klarer tusindvis af hylstre, med et par lette pust hen over en hylster-bakke. Jeg kan ikke lige huske mærket, men det er vist noget tysk... Det er nemt at tørre af eller bare vaske hylstrene i varmt vand med opvaskemiddel (+ lidt citronsyre, så bliver de så fine og blanke[:p])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)