Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300WM ammo fra Østjysk
#1
Hej.
Den nyindkøbte Remington XCR 300WM skal spises af med noget krudt. Den vil selvfølgelig blive skudt ind i Østjysk, så derfor vil jeg også købe det første krudt af dem.
Af deres udvalg hvad ville I vælge?
http://webshop.huntinglife.net/group/35/...ter+Magnum

Har læst godt om 180grains Barnes TSX, men kan ikke lige finde dem nogen steder. Patronen skal primært bruges til råvildt og svin. Men der kan selvfølgelig i Sverige komme en elg for.

Hit me!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Har læst godt om 180grains Barnes TSX, men kan ikke lige finde dem nogen steder. Patronen skal primært bruges til råvildt og svin. Men der kan selvfølgelig i Sverige komme en elg for.

Hit me!

Mvh.
Boldsen



Den er (næsten) på dit eget link [Wink] Blot i tipped udgave, ttsx

http://webshop.huntinglife.net/groupprod...sx-bt.aspx

mvh
Steen
Svar
#3
En 180 grains TTSX vil være et fortrinligt valg i en 300WM ..
Særdeles forudsigelig virkning i vildtet, sikker expansion og meget stor sandsynlighed for gennemskud i alt europæisk vildt.
En 180 TTSX fra en 300Wm vil dog være hård ved råvildtet på korte skudhold, forvent store blodudtrædninger på indgangssiden.
Både TSX og TTSX kuglerne har meget høj BC, og i en 300WM en pænt flad kuglebane og minimal vindafdrift selv på lange hold.

Men: ikke alle rifler kan lide Barnes TSX og TTSX.. Så en prøveskydning vil måske være godt.

Knæk og bræk med riflen [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Boldsen, jeg kan forstaa du vil være sikker paa raadyrene bliver liggende. Det er da et voldsomt kaliber til saa lille et dyr. Bortset fra det er det en udemærket riffel, bare til elg, bjørn og Zebra hvis du kommer paa de kanter.
H
Hogmeister
Svar
#5
Hogmeister:
Nu er set ikke kun til råvildt, men nu er det en gang bukkejagten der står for døren. Thats why.

Havde set den Barnes kugle som en Vor-tx, men jeg kan da god se at det er en TSX - den må prøves!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Kan varmt anbefale TSX løsningen. Har skudt 8 stykker råvildt med TSX (300WM), ingen løben rundt, og acceptable kødskader. Skød en rævehvalp med denne kombination, udgangshul på størrelse med en flad femmer. Har tidlige brugt Swift Aframe - med eksplosive resultater.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#7
Hm, svin var nr 2 paa listen. Ogsaa det kan gores med mindre................langt mindre.
h
Hogmeister
Svar
#8
Det kan det meste [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Det kan det meste [Wink]

Mvh.
Boldsen



Jeg skal lige være sikker at jeg har forstået det rigtigt.

Har du købt en 300 win mag som din primære riffel. Herved forståes, den der skal trænes og jages med 80 % af tiden, og ikke kun på terræn/jagt hvor der er chance for kronvildt og svin kan komme forbi?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Den vil blive brugt til alt, ja.
Why?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Den vil blive brugt til alt, ja.
Why?

Mvh.
Boldsen



Uden at kende din erfaring med riffel, kan jeg i al fald konstatere det ikke er den patron de fleste ville foretrække at lærer at skyde med.

Jeg ville nok være kommet med det kedelige forslag, at tage samme riffel men i en kedelige 308, 6,5 i en Tikka eller lign.

Ganske enkelt for at kunne skyde mange skud uden at blive ruineret.

Men hvis ompibning(pga levetid), ammopriser og rekyl ingen betydning har for dig er det da en godt valg.

men riflen fejler ikke noget.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Boldsen har vist været en tur i Scotland og arbejde, så skydefærdighederne skulle være iorden.
Svar
#13
personligt har jeg aldrig været gode venner med 300WM, det er efter min mening en udpræget langdistance-kaliber, med alt for meget rekyl og kødskader, og alt for meget energi på normale korte jagthold.

Jeg synes heller ikke .300WM er specielt nemt at have med at gøre når man skal hjemmelade til den. man brænder meget krudt af på at finde en god ladning, og skal den være præcis, ender man oftest på "nær-max" ladninger med store mængder langsomt krudt.

Ingen tvivl om kaliberets effektivitet, og med de tungeste kugler er det en yderst effektiv kaliber til kronvildt og elg. Selv store grise er den effektiv på, men til råvildt er den totalt overkill...

Just my $.50 .... men Boldsen har jo erfaring og har valgt kaliberet, og spørger så til en god "arbejds-ammo" til den, og lige præcis her er Barnes TSX og TTSX noget nær perfekte..
Men renses det skal der altså, mindst ligeså meget som med "normale" kugler...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Det er skønt med en kaliber som brænder noget pulver af[Smile]
Godt kaliber valg, den bliver du glad for.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Citat:quote:

Boldsen har vist været en tur i Scotland og arbejde, så skydefærdighederne skulle være iorden.


Hvordan skal den lige forstås???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Boldsen har vist været en tur i Scotland og arbejde, så skydefærdighederne skulle være iorden.



Som så er så gode at vedligeholdelse ikke er nødvendig ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Næ men han er ikke nybegynder
Svar
#18
Undrede mig bare over analogien....

Har selv været i Skotland ret mange gange og skyder stadig som en blind konfirmand uden arme[B)][Sad]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Ja så hjæper det ikke at bede dig om at arbejde med aftrækket. Smile
Svar
#20
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Nix

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)