Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fly til Sydafrika
#1
Hej

Skal finde en rejse til Kimberly og der er flere muligheder, men jeg skal have riffel med og regner egentligt med afgang fra Hamburg.

Hvad med transit Heatrow London flyvning med British Airways til Jo'burg eller Cape Town[?] London via jo'burg er den billigste fra Hamborg. 12,300 for 2 voksne.

Over Paris Med Air France[?] Eller skal man tage Lufthansa[xx(] ab Billund

Erfaringer ønskes. tillæg for våben og andet.

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
Min eneste erfaring (og en del "Hearsay") er at transit gennem Engelske lufthavne med våben, kan blive en regulær pine i rumpen...

Englænderne er fuldstændigt fascistiske med hensyn til personer der transporterer våben med sig.. Jeg selv oplevet at misse flyforbindelser, fordi de forlangte at jeg skulle eskorteres rundt af bevæbnede vagter, og min baggage skulle gennemlyses og kontrolleres 4 gange i en transit. De giver ingen undskyldninger og man må selv betale for gildet...[xx(]

Personligt ville jeg gerne betale lidt ekstra, eller køre og langtidsparkere for at undgå transit gennem UK...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Alternativt, rejs uden våben og lej/lån våben dernede.
Ved godt at det er bedst at have eget våben med, men det er jo en mulighed.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
London er no-go med våben. Lufthansa er til gengæld i reglen gode til at håndtere jagtvåben.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Har gode erfaringer med KLM via Amsterdam. Du skal dog have transittilladelse fre tolderne i AMS, men det plejer ikke at være noget problem. Husk også at fortælle KLM inden afrejsen, at du ønsker at medbringe våben - ellers kan de blive lidt tunge at danse med i lufthavnen.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Lufthansa og Frankfurt, hvis du vil skyde med dit eget grej.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Hvis du skal over London/Heathrow, jeg har været den vej 2 gange, skal der være styr på våben og ammu. ellers bliver de meget tunge at danse med.
Jeg ville foreslå Frankfurt, og gerne med South African Airlines, de har gode/behagelige fly.
Det er bedst hvis du kan tjekke bagagen ind til slut-destinationen, så du ikke skal ha` fat i den igen, når du skal skifte fly. Det sparer tid og besvær.
Indførselspapirer til SA skal udfyldes meget bestemt, f.eks. SKAL det være med sort skrift (ikke blå!) Få det klaret hjemmefra...
Mvh. Max
Svar
#8
Hej

Mente nok at London var nogo, alternativt er der KBH-Munchen-Joburg, men så spiller det også med 3000,- extra med SAA.

Billund-Frankfurt-Joburg koster også ca 3000,- extra det er med Lufthansa hele vejen.

Ser om ikke der kan findes noget med SAA fra Frankfurt for jeg gider ikke LH. Går der ikke et fly fra Hamburg til Joburg, jeg mener at have set det engang.

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Hej
Har altid rejst med Lufthansa, Billund - Frankfurt - Johannesburg og så videre med SAA.

Der har aldrig været problemer med våbene, når de er checket ind i Billund, får du dem først igen i Johannesburg, ingen problemer i Frankfurt[Smile]

Blev engang afkrævet et gebyr i Johannesburg af Lufthansa ved incheckning på tilbage vejen på 60 Euro.

Go tur.
Poul

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#10
Rejste Billund - München - JoBurg uden problemer.
Indleverede riffel i Billund og fik den igen i JoBurg ... nice and easy.
Husker ikke hvem vi fløj med fra Billund til München, men den sidste del af rejsen var med SAA (gode sæder, masser af benplads, fin service).

/Stanton
/Stanton
Svar
#11
Hej Santo
Jeg rejse den tur hvert år, og har meget ofte brugt Lufthansa, men vil ikke bruge Lufthasa mere.
Handling Fee med våben hos Lufhansa er udrejse fra Billund euro 70, og hjemrejse fra Jo-burg euro 120, og så har South African Express Jo-burg/Kimberley et handling Fee for våben på Rand 200 pr. vej, så alt i alt bliver det ca. 1725,-kr for at tage våben med hos Lufthansa.
Det eneste selskab der ikke har Handling Fee på våben er SAA (South African Airways)men der kan godt være Handling Fee på våben med dem på forbindelsesflyet til Frankfurt eller München.
Når vi rejser samme vej i år, så flyver vi kun til Jo-burg og kører til Kimberley, derved sparer vi Rand 1400 for flyet og Rand 400 for våben pr. jæger, og vi er 5 jægere, og for disse penge kan vi købe meget benzin.
God tur Santo og Knæk & Bræk.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#12
Hej Jens Peter

Tak for snakket i tlf forleden[Smile] Jeg heller mest til at flyve Kastrup-München-Joburg, men SAA har også handling fee på deres fly, sommetider i Tambo, jeg ved ikke hvor stort det er i andre steder på turen ,men jeg må regne på det, alternativt må jeg tjekke våbenleje på stedet[8)] og er det billigst så flyver jeg gerne fra Hamborg via London.[^]

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Hej Santo
Vi er ved at booke flybilletter til vores Safari i øjeblikket, og jeg vil lige meddele dig at Handling Fees for våben nu ligger nogenlunde fast for de fleste selskaber der flyver på sydafrika, og beløbet er euro 100 pr. våben pr. vej, altså 200 euro pr. person der medbringer våben.
Det er noget man skal regne med, når man booker flybilletter, for at finde den rigtige pris, så skal jægere der medbringer våben regne med den ekstra udgift på 1500,-kr oveni flybilletten.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#14
Hej

Flyet er booket og vi glæder os[Big Grin] Vi flyver Billund-Frankfurt-Jo burg.

Som jeg har forstået det så er de 70 Euro man betaler, ikke for våbenhandling, men for at medbringe en sportspakke på max 15 kg extra vægt og det er vel ganske billigt.

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Hej Santo
Jeg tror nok at der er noget som du har misforstået.
Jeg vil gerne spørge hvilket flyselskab i flyver med, og også forbindelsesflyet fra Billund.
Våben er jo nu engang våben, og ikke en sportstaske, det er rigtignok at våbenkufferten m/våben kun må veje max. 15 kilo.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#16
Hej Jens Peter

Vi flyver med LH hele turen. og du kan læse om sportspakken her.

http://www.lufthansa.com/online/portal/l...02#ancAbT4

Den giver ret til at medbringe våben og koster det koster 50 euro som du kan læse om under våben og ammunition.

Det koster 200 rand i handling ved ankomst til Kimberly som du selv oplyser.

Edit: det koster 35 euro på europæiske rejser og 70 euro på resten af verden

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#17
Hej Santo
Du har ret, jeg har læst på dit link, så er der lavet nye regler igen,igen for LH, de har også modtaget meget kritik de seneste år da de var de første der begyndte med Handling fee.
MEN, jeg vil nu engang vove det ene øje på, at det skal regnes rigtigt ud.
Udrejse euro 70 + rand 200 til Kimberley
Kimberley Rand 200 + Hjemrejse euro 70 + euro 50 (50 euro i betalingsgebyr i Jo-burg)(med mindre at gebyret for betaling nu er fjernet)
Alt i alt = ca. 1725,-kr
Vi andre flyver Air France ud og KLM hjem, Handling Fee euro 200 pr. våben = c. 1500,-kr

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#18
Hej Jens Peter

Vi ser hvad det har kostet når vi kommer hjem.[B)]

Vi skal da ikke lade turen ødelægge på forhånd, vel[Big Grin]

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#19
Update på våbentransport til Sydafrika - ingen von hören sagen. Jeg var i SA i sidste uge. Fløj til Jo'burg via Frankfurt med SAS/SAA og hjem med SAA/SAS via Heathrow. Ingen problemer med våben nogle af vejene og inden handling fee hverken i DK eller SA. Eneste hurdle var indskrivning hos politiet i JNB, hvor det tog ni politidamer det meste af en time af tjekke våbennumre og pas.
Svar
#20
Var med Turkish Airlines til SA (via Istanbul) for nogle uger siden, der skal man blot melde ved booking at det er med våben

Det eneste problem var på hjemturen i Kastrup, hvor de i første omgang kun havde fået det ene våben af flyet

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)