Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad skal man gå efter ?
#1
Hvis man søger brugt riffeloptik og det primært skal være af europæisk oprindelse (Swarovski, Zeiss, S&B, Kahles eller Doctor) så har jeg meget svært ved at finde ud af hvornår de forskellige modeller kom frem. Er der nogen som på en nem måde kan graduere dem så man kan finde ud hvad man skal gå efter ??

På forhånd tak

Freke
Svar
#2
Brug dine øjne og en testskive, og tag ud til forretningen/sælgeren 2 gange, den ene gang i højt solskin, den anden gang i skumringen..

I solskinnet check kikkerten for interne reflekser og modlys-problemer

i skumringen check for "mørke-egenskaber" eventuelt belyst sigtemiddel.. Tag et friskt 2032 lithium batteri med, og få sælger til at sætte det i og test så lyset.... det skal kunne skrues HELT ned så "prikken" ikke generer dit "mørkesyn"

Gå efter så ny en model som muligt, afvejet efter pris og fabrikat.

Forskellen mellem Swaro, Zeiss, Kahles og S&B er efter min mening "akademisk" og lidt "religiøs" og kan kun afgøres ved at kigge gennem dem... Docter har jeg kun ganske lidt erfaring med, men de var ikke helt på højde med de andre nævnte " tyskere og østrigere"

En 5-10 år gammel S&B, Kahles eller Swaro er HLET sikkert meget bedre end en 10-15 år gammel Zeiss... uanset ens "religion" forbedringerne i glas og coating har været store i de sidste 10 -15 år..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Tak Dravis, det lyder godt.

Fik det måske også lidt skævt ud mellem sidebenene. Det er jeg også mente, er at om jeg et eller andet sted kan se i hvilken rækkefølge modellerne kommer så man har en idé om hvor gammel en kikkert er alene ud fra dens model (fx. Swarovski Habicht) Eller sagt på en anden måde, hvilke modeller er blevet "for gamle" til at være med ??

Mvh Freke
Svar
#4
Glem ikke og tage Leica med i dine overvejelser ...

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Tak Rex det er heller ikke fordi jeg ikke overvejer dem men har slet ikke set nogen af dem nogen steder.

Mvh Freke
Svar
#6
Og Nikon og Leupold ikke at forglemme - der stod jo PRIMÆRT europæiske :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Inden for ny optik er det vel efterhånden tæt på ligegyldigt om det er europæiske kikkerter eller Leupold&Nikon, men er der tale om en 10 år gammel kikkert må det bedste vel stadig være europæisk ??

Mvh Freke
Svar
#8
Glem nu ikke TRIJICON....[Wink]
http://www.trijicon.com/na_en/index.php

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Jamen man finder ALDRIG Trijicon brugt Sad
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Freke

Tak Rex det er heller ikke fordi jeg ikke overvejer dem men har slet ikke set nogen af dem nogen steder.

Mvh Freke



Jeg har de to nye Magnus nede i butikken.
Du skal være velkommen til at komme ned og se dem.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Freke

Jamen man finder ALDRIG Trijicon brugt Sad



Nej nemlig. For har man først købt en Trijicon, så beholder man den[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)