Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady Hylstre
#1
Hej

Jeg har indkøbt og afskudt en del fabriksladet Hornady ammunition og overvejer at genlade hylstrene. Er der nogen der har erfaring med Hornady hylstre?

Mvh
Lasse
Svar
#2
Har brugt en del Hornady hylstre og genladt dem i .375 Ruger. Det går fint - ingen problemer med det.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Også positive erfaringer herfra

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Tidligere brugte Hornady et hylster der hed FRONTIER. Det hylster havde jeg ikke særligt gode erfaringer med. Bl.a. oplevede jeg forstørrede fænghætte-lommer efter blot én genladning.

Håber de nye hylstre er bedre.

Mvh Søren
Svar
#5
Hej Lasse!

Dem kan du fint genlade. Men de virker noget blødere end europæiske kvalitetshylstre.
Men det er nok bedst at danne sine egene erfaringer med de hylstre, med netop den riffel du har og netop den måde du behandler dine hylstre på. Brug din sunde fornuft, og dan dine egene erfaringer. det er det eneste du kan regne sikkert med.

Håber alt vel hos dig[Smile]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Mange tak for jeres svar!

Jeg vil forsøge at genlade et par stykker, når jeg vender hjem til DK igen om 3 måneder. Så kan jeg jo give besked om resultatet. Jeg er jo desværre i den uheldige situation, at jeg ikke har tilladelse til at genlade heroppe ( i Grønland), så jeg venter med længsel efter at få fingrene i krudtet igen snart Smile

Jo tak Buba, det går forrygende heroppe. Jeg har været en hel del på jagt og det er en helt igennem fantastisk oplevelse heroppe, det er alle simpelthen nødt til at prøve mindst én gang i livet!!

Mvh
Lasse
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Har brugt en del Hornady hylstre og genladt dem i .375 Ruger. Det går fint - ingen problemer med det.

mvh
hjemmeladeren


Hej Hjemmelader
Når man ser på Hornadys hjemmeside, er der to varenumre på .375Ruger hylstre, ved du hvad forskellen er?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#8
@skytmar

Det har jeg ikke engang lagt maerke til. Jeg har genladt nye hylstre koebt hos Skov i Bording saavel som fabriksladede afskudte patroner. Har ikke bemaerket nogen forskel mellem dem, men det kan naturligvis ogsaa vaere samme type.

Jeg kan desvaerre ikke kontrollere numrene lige nu, da jeg p.t. er i Kenya og rejser til Zambia i morgen.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Hej Lasse!

Du har helt sikkert ret, det skal nok komme. Du må invitere, hvis alt andet svigter.
Snakkes når du er hjemme igen

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Hejs

Jeg kører på 12.runde med mine 3006 Frontier hylstre fra Hornady - jeg er igang med at udgløde hele min serie sammen med en stak Federal hylstre og det virker
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)