Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hovedbestyrelsen tager ansvaret (DJ)
#1
Dato: 28/11-2005 -DJs hjemmeside

Hovedbestyrelsen
tager ansvaret

Danmarks Jægerforbunds hovedbestyrelse tager det fulde ansvar for den krise, som igennem nogle måneder har præget Jægerforbundet. Sådan lyder den utvetydige melding fra fungeren-de formand for Jægerforbundet, Jens Hangaard.

- Der har igennem en periode været tale om et ganske betragteligt ledelsessvigt i Jægerfor-bundets direktion, som hovedbestyrelsen nu er gjort bekendt med. Det har været en gevaldig øjenåbner og noget af en spand koldt vand i hovedet, må jeg indrømme, men det er naturligvis hovedbestyrelsens ansvar. Ingen tvivl om det, siger Jens Hangaard., og tilføjer:

-Der er nogen, der har den opfattelse, at vi prøver at løbe fra dette ansvar. Det ønsker jeg her-med at dementere.

- Efter at have rystet det kolde vand af hovedet har vi løbende informeret omverdenen om de forskellige uhensigtsmæssige dispositioner, som er foretaget i Jægerforbundet i den senere tid. Den svage ledelse har betydet, at der på en række områder har manglet klare regler for forret-ningsgange og administration af forskellige aktiviteter som f.eks. jagtlig efteruddannelse, re-præsentationsjagter m.m. Det har selvfølgelig også skabt en generel usikkerhed blandt medar-bejderne, som har oplevet en manglende stringens og konsekvens i dagligdagen. Mange af disse ting er der strammet op på, og nye, præcise regler for forretningsgange er etableret.

- Men vi stopper naturligvis ikke med det, siger Jens Hangaard. Vi har nedsat en såkaldt kule-gravningsgruppe, som nu har iværksat en køreplan for oprydningsarbejdet. Det handler om en nøjere undersøgelse af en række områder nogle år tilbage, så vi får sikkerhed for, at der bliver ryddet ordentligt op i Jægerforbundet. Der bliver tale om uvildige undersøgelser, som foreta-ges af revisionsfirmaet KPMG og advokatfirmaet Lett Vilstrup & Partnere. Lige så snart der foreligger nyt i dette arbejde, vil det naturligvis blive kommunikeret til omverdenen.

- Nogen vil måske opfatte det som udenomssnak, når jeg siger, at vi faktisk har oplevet en meget stor succes i vores jagtpolitiske arbejde i de senere år. Men det er ikke desto mindre tilfældet, siger Jens Hangaard. Det arbejde skal helt naturligt fortsætte, så det er til fortsat gavn for jagtsagen og den enkelte jæger. Vi har aldrig haft flere medlemmer i Jægerforbundet, end vi har dags dato, og økonomien er særdeles god. Det skal man lige have med i tankerne, når man taler om den nuværende krise, som jeg vil gøre alt for, at vi så hurtigt som muligt kommer hurtigt og styrket ud af. Ikke fordi vi ikke tager ansvaret for fortiden, men fordi vi ufortrødent kæmper videre med at skabe så gode vilkår som muligt for jagten i Danmark.
STM

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)