Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gener ved brillebrug med høreværn
#1
Er der andre end mig der føler sig generet af det tryk et par kophøreværn forårsager på brillestængerne?

Nu skal vi jo mange steder bruge skydebriller samtidig med høreværn ved skydning.

Og ja, jeg ved godt propper ikke trykker, men jeg er med mine støjoverfølsomme ører, nødt til at anvende de andre.

Og desværre lukker brillestangen lidt op så lyden kan smutte forbi og stadig genere øret.

Findes der nogle kopper der har slidsede tætninger, så brillestængerne kan stikkes gennem eller klemmes ind i skummet og derved udligne tryk og tætne samtidig?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Det er desværre et kendt problem! Jeg har ikke fundet andre løsninger end individuelt tilpassede formstøbte høreværn (af "høreapparattypen")

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg har skrevet til 3M, måske de vil tage det op [^]

Jeg har to forskellige af de formstøbte, et aktivt og et passivt sæt.

De dæmper desværre ikke nok, selv haglskud fra min tyver får hyletonen helt op [V]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
jo kraftig tryk mod ørene dem brillestængerne..svært at holde ud i 4t i streg på älgpass
-> løsning engangskontaktlinser som jeg kun anvender til jagt (dvs til daglig stadig brillebærer) - ulempe med kontaktlinser .. kan ikke se skarp på meget kort hold..fx hvor mange klik man har drejet turret etv.. så skal kikkert/riffel ud i strakt arm

Har lige fået lavet afstøbing til Phonak Serenity DP med Icom F34 radio indgang.. får se om de dæmper nok når jeg får dem..håber det /spec er omkring 24dB i mellemregisteret .. omkring det samme som kopper..men Phonak manden påstod at restlyden der ville komme ikke ville være 'øregas' men 'knoglebåren' via lydtryk på ansigtet etc..dvs 'lige fedt' med kopper. Da jeg fik lavet aftrykene og hældt snask i ørene .. var dæmpning stor..Phonak påstod de færdige propper ville give samme dæmpning som det jeg oplevede under støbingen

mht skydebriller og kopper-> hvis der nogen af de billi' skydebriller -> bøje stænger så de kan fæstes i bøjlen (af kop høreværn) i stedet for ind under?

anyway til flugtskyd kan jeg godt holde ud at have skydebrille stænger ind under kopperne .. er sjældet behov for mere 15-30min ad gangen

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Få din optikker til at montere Lindbergh titanium stænger på brillen, har det selv, de er 0.9mm tykke og høreværnene slutter helt tæt!

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#6
Randolph Enginering Ranger XLW med bayonet stænger, så slutter ørebøfferne helt tæt og du er ikke generet

[Image: RW82699_RW89952_3.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
well har Randolf XLW..de trykker alligevel, stængerne har alså lidt 'bøf' over dem (tryk er mellem øreflap, stang og 'kranie')

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Det var kun de første par gange jeg brugte dem eat jeg lagde mærke til stængerne, nu tænker jeg aldrig over dem

Men kender da andre skytter som har følt sig generet af stængerne indtil de har været forbi en optikker og fået dem rettet

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)