Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcision i kort pibe
#1
Jeg har lige været ude og indskyde min sauer 202 i kal 270 win. Løbet er kun 51 cm. Jeg har skudt med remington ultra bondet corelokt. Men jeg er ikke helt tilfreds med resultatet. Hvilken stigning kunne der tænkes at der er i så kort en pibe. Hvilken type kugler ville formodentlig gå bedst i den pibe. Tunge kugler eller lette?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Mon ikke du kan finde oplysninger om pibens stignig på Sauer's hjemmeside?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Ellers kan du jo selv måle stigningen Wink
Svar
#4
Send Sauer i Tyskland en mail, de er meget flinke til at svare på spørgsmål, og de kan også sagtens svare på engelsk, hvis ikke man er så skarp udi det tyske.

Christian
Svar
#5
Ja det kunne man jo godt gøre. Men er der ingen der har nogle erfaringer med kort piber og ammunition?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Du burde gøre dig selv den tjeneste at prøve flere forskellige fabrikater ammunition i din riffel.

Min 202'er i 9,3 skyder glimrende (og samskyder inden for 2 cm)med Norma Jagtmatch 232 grains/Oryx 286 grains...

Om du vælger en let eller tung kugle, det må være en smagssag, bare det passer til det du jager...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Jeg tror også mere du skal prøve andre patronfabrikater. Nogle af de dårligste skudbilleder jeg har set, har været med Remington.

De bedste skudbilleder fra fabriksammu har jeg haft med Lapua scenar.

Mvh. Ole
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)