Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norma i Tikka
#1
Blev lige inspireret af tråden om S&B til at få testet noget ..... jeg vil ikke kalde det Jagtfrokostteori - men måske mere en "skydebanehypotese"

Kort spørgsmål: Er der nogle af jer, der har oplevet, at jeres Tikka'er kategorisk ikke ville skyde med Norma Ammunition ? eller hørt om nogen med dette problem ?.

Jeg blev belært i sidste uge om, at det var almindelig kendt, at Tikka'er ikke kan skyde med norma kugler, hvilket jeg i øvrigt burde have lært på mit instruktørkursus [B)].[}Smile]

Og de understregede, at Norma sprøjtede rundt på hele skiven [:0].

Jeg har aldrig i mit liv hørt om det, men der var 3 skytter der påstod det. ... og det var nogle af dem med nye rifler, nyt tøj og en espressomaskine af en kikkert - Så jeg blev helt bange :-]. Jeg gad ikke diskutere med dem, og det var nok godt nok - da jeg jo som de sagde til en af mine kammerater åbenlyst ikke vidste en skid om noget.

Det kan sgu da ikke passe eller hvad ???? (Nu er det jo så det bliver pinligt, hvis det er rigtigt [:I])

Hilsen
Jepsen :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#2
Jeg troede lige det var 1. april

Og nej, det bliver ikke pinligt!!!

SS

PS. Norma laver også ammo med andre fabrikanters projektiler.
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Aldrig hørt om det. Som instruktør ser jeg nok et par hundrede skytter og snesevis af Tikkaer. Jeg har aldrig set, hørt eller en jagtfrokostteori om at Tikka ikke kan skyde med Norma. [:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jaktmatch går rigtigt godt i min Varmint SS 30.06.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#5
Min varmint i 308 elsker Norma Match 168 grains.
Svar
#6
Ja man ska' hør' møj før æ ører falder å [Big Grin]
Nu om dage håndlader jeg alt, men da jeg købte min brugte M55 cal. .308 fulgte der en ks. Norma rådyr (generation 1) med. De klattede rundt, og kunne nok lige dækkes af en alm dessert tallerken. Jeg vil påstå at det var galt med den patrontype (som også senere blev lavet om - så vidt jeg ved) Skød kun en ræv med dem, og den lignede noget der var hentet hjem fra flere sogne[xx(] men ellers har jeg bla. skudt med vulkan osv. og alt muligt andet - uden problemer med præcisionen.

Lad dem løbe rundt med deres espressomaskiner og bralre op - det kan godt være Norma er noget L... men Tikka duer [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#7
Vrøvl og ammestue snak[Big Grin]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#8
Min T3 Varmint 6,5 x55 kan godt lidt Norma GT.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
hehe
Mine varminter + Sporter har aldrig haft problemer - undertiden laver jeg oven i købet skudgrupper som andre riffelproducenter ikke kan opnå [^]

Man skal høre meget før ........

Men jeg har haft en Sako Varmint i 308w som skød af [xx(] - lavede grupper på 5-6 cm uanset rensning og forskellige typer af amunitionstyper - og det var også andre end Norma....

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#10
Ha!! det er tæt på det dummeste jeg nogen sinde har hørt[:0][:0], min gamle Tikka skød eminent med Norma GT i 6,5x55. Jeg gad godt have været der, så skulle jeg ikke undlade at håne dem [Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#11
VRØVL
Vh Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Lani: Ja, du skulle have været der det var lige nogle personer der opfylder dine kriterier for hvem du så VIL diskutere med [Big Grin]:
Citat:quote:

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....


Nu opfører jeg mig jo altid pænt og ordentligt (næsten altid ihvertfald[8D]) - selvom jeg i situatione havde lyst til noget andet, end blot at sige, at det havde jeg f..... aldrig hørt eller oplevet tidligere, og så i øvrigt gå hen og tage mig af nogle skytter der var til at holde ud [:p]

MEN! hævnen er sød - jeg håber de kommer igen næste gang, så har jeg nemlig en Tikka og lidt Norma Jaktmatch med [^]

Jepsen :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#13
hehe, hold os endelig orienteret

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Jepsen

Lani: Ja, du skulle have været der det var lige nogle personer der opfylder dine kriterier for hvem du så VIL diskutere med [Big Grin]:
Citat:quote:

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....


Nu opfører jeg mig jo altid pænt og ordentligt (næsten altid ihvertfald[8D]) - selvom jeg i situatione havde lyst til noget andet, end blot at sige, at det havde jeg f..... aldrig hørt eller oplevet tidligere, og så i øvrigt gå hen og tage mig af nogle skytter der var til at holde ud [:p]

MEN! hævnen er sød - jeg håber de kommer igen næste gang, så har jeg nemlig en Tikka og lidt Norma Jaktmatch med [^]

Jepsen :-)



Det skal nok blive godt [Big Grin][Big Grin] min har som sagt kun protesteret over "de gamle rådyr" men alt andet mærkeligt - også "boller i selleri" kører ok - dvs. kan dækkes af en alm kaffekop, men de bedre kvaliteter skyder dog noget bedre [Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#15
Shhhhhhhhhhhh, ellers risikerer vi at forhandlerne også stopper med at sælge NORMA patroner, som de gør med S&B Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#16
[Big Grin][Big Grin]

Happynanoq, fandt da ellers lige en mulig forklaring fra dig i S&B tråden [Big Grin]

Citat:quote:

Det må være de bedste partier af S&B der sendes til Grønland så.


- alle de gode og meget specielle "Tikka Norma'er" er blevet sendt til Grønland sammen med alle de gode S&B patroner [:p][:p][Big Grin]

Jepsen ;-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#17
har 4 stk T3 : alle skyder blændende med Norma [:p]
(hvem hulen sender sådan en påstand i omløb?)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Skød lige min "førstefødte" Tikka T3 Varmint ind til jagt i går aftes (autistkaliberet 6,5x55)
3 skud Lapua Mega 10,1 grams blev dækket med en negl - og så sad de sørme også inde i tieren
Så andre ammu-mærker behersker TIKKA også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg ved godt hvem som har sat det i omløb...
Ejerne af hjemmesiden "www.klaphat.dk" [Big Grin]

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#19
Fedt link.
Edit. Det er jo nok lige meget hvad ammo de bruger. Hvis det ikke er ammo, så er det riflen, så er det vinden, så er det skiven, så er det naboen som skyder med mundingsbremse, så er det i hvertfald ikke skyttens skyld.
Svar
#20
Jeg har en Tikka M695 i 6,5x55mm - Jeg har testet en hel del forskellige kugler, dog hovedsageligt spidsskarpt. Her var Norma Jagtmatch nogle af de bedre.
Normalt skyder jeg med Lapua Mega, gider ikke betale så meget ekstra for Norma. Jeg tror ikke engang jeg har prøvet en Norma jagtpatron.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)