Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Støj
#1
En kammerat og jeg har for kort tid siden anskaffet os hver en salonriffel. Vi har de sidste par dage skudt ligget og leget, og skudt en del skud, og så er mit spørgsmål: Hvor meget støj skal der til for at vildtet fortrækker til et andet revir, der tænkes her mest på råvildt, da det snart er d.16 maj, plus der inden længe skal sættes lam.
Kan vi fortsætte uden at skræmme vildtet, og er det nok at stoppe med at skyde fx. d.1 maj, og så vildtet kan komme tilbage til d.16, eller skal vi give det ro fra nu af?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#2
Jeg tror ikke på at støjen i sig selv skræmmer råvildtet væk. Det gør derimod gentaget færden i terrænnet.
Hundeluftere og bærplukkere skader mere end hvis I ligger på samme sted og skyder med salonrifler. Bare I ikke vader frem og tilbage mange gange om dagen for at markere eller stille skiver op.
Vildtet vænnner sig til meget. Bare de ikke føler sig iagtaget og føler at noget eller noget sniger sig ind på dem.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Okay. Et par gange om ugen, vil det have nogen indflydelse?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#4
Tror det næppe. Især hvis det ikke varer hele dagen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
I vores konsortium har vi den regel, at vi ikke jager i den sidste uge inden hver fælles jagt. Det er i alt faldt rigelig ro inden jagten.... Så jeg ikke være så bekymret..:-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Ja okay. Tænker også lidt at vi måske ikke sætter så megen færd, da vi skyder i vores jagt tøj, som ikke bliver vasket med duftstoffer osv.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#7
Det afhænger af så meget. Har før gået forbi et par lam på 5 meters afstand, uden de rejste sig. Men skydning i sig selv skæmmer ikke, det ahr jeg set mange gange hvor jeg har være på due/mågejagt og selvom der blev skudt en del, så blev rådyrene liggende i hegnet [Smile]
Svar
#8
Ja måske et par gange. Men hvis vi bliver ved med at skyde, kunne det godt tænke sig de fortrak sig til et mere fredeligt sted?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#9
Hvad med at træne på en skydebane - så overholder I også gældende lovgivning [:I]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)