Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luftvåben
#1
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2759815.ece

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#2
Suk - som sædvanlig en artikel med fejl og overdrivelser i...

Såsom:
*at de bliver forbudte, hvilket de ikke gør - der bliver bare krav til hvem der må købe dem.
*"De nye regler gælder alene for luftvåben, der har en særlig stor kaliber på 4,5 mm eller mere" - Særligt stor ???

Well, alligevel positivt, selvom det undrer mig at alle 4.5mm luftvåben vil kræve tilladelse...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Og vi siger tak for arbejdet. Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

NOT.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Men så kan man spare penge på at købe billige træpiller Sad
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Suk - som sædvanlig en artikel med fejl og overdrivelser i...

Såsom:
*at de bliver forbudte, hvilket de ikke gør - der bliver bare krav til hvem der må købe dem.
*"De nye regler gælder alene for luftvåben, der har en særlig stor kaliber på 4,5 mm eller mere" - Særligt stor ???

Well, alligevel positivt, selvom det undrer mig at alle 4.5mm luftvåben vil kræve tilladelse...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



4,5mm og derunder vil stadig kunne erhverves og bruges af personer over 18 - uden tilladelse !

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Suk - som sædvanlig en artikel med fejl og overdrivelser i...

Såsom:
*at de bliver forbudte, hvilket de ikke gør - der bliver bare krav til hvem der må købe dem.
*"De nye regler gælder alene for luftvåben, der har en særlig stor kaliber på 4,5 mm eller mere" - Særligt stor ???

Well, alligevel positivt, selvom det undrer mig at alle 4.5mm luftvåben vil kræve tilladelse...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



4,5mm og derunder vil stadig kunne erhverves og bruges af personer over 18 - uden tilladelse !

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600



Ok, det er bare ikke det avisen skriver, men godt at høre!

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Så bliver det spændende hvornår de ser sig sure på de kraftigste af 4.5mm luftgeværerne.
En kammerat i Dk har en Weirauch tror jeg det var - på en god dag får man et klart overlydsbrag, selv med de tunge af haglene.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Jeg er klar over jeg hænger min røv i klaskehøjde når jeg siger det her, JEG KAN IKKE SE NOGET PROBLEM I AT VI FÅR REGISTRERET DE DER KINØJSER-MEGA-LUFTKANONER Jeg har sagt det før og holder på at det kun er til gavn at den slags skydevåben ikke frit kan erhverves af alle.
Generelt set er jeg såmaænd af den overbevisning at der er rigeligt med kontrol her i lille DK, men præcis vedrørende de her kraftige luftgeværer, så mener jeg altså at, vi med den nye lovgivning, har lukket et lidt kedeligt hul i loven.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Suk - som sædvanlig en artikel med fejl og overdrivelser i...

Såsom:
*at de bliver forbudte, hvilket de ikke gør - der bliver bare krav til hvem der må købe dem.
*"De nye regler gælder alene for luftvåben, der har en særlig stor kaliber på 4,5 mm eller mere" - Særligt stor ???

Well, alligevel positivt, selvom det undrer mig at alle 4.5mm luftvåben vil kræve tilladelse...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus[Wink]
Du skal faktisk læse det der står. Der står særlig stor kaliber over 4,5mm.
Hvis du vil flueknep*e, skulle der vel have stået at de bliver forbudt uden tlladelse.

Alt i alt er lovændringen vel ok, og artiklen holder mindst lige så høj faktuel standard som diverse kommentarer[Wink]

Reelt har danske luftbøssetosser[Wink] svært ved at læse og forstå loven, og generelt er der allerede uendeligt mange som klart overtræder denne lovgivning. Hvem er egentligt opmærksom på at det er klart ulovligt at lade personer under 18år skyde med luftbøsser i det hele taget, hvis det ikke er på godkendt bane med uddannet instruktør. Så den gamle og efter manges mening hævdvundne tradition med at lade sønnike skyde med luftbøsse i baghaven under farmands kyndige vejledning og tilsyn, er dømt "våbenlovsovertrædelse"
Svar
#10
DJ er tilfredse

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Suk - som sædvanlig en artikel med fejl og overdrivelser i...

Såsom:
*at de bliver forbudte, hvilket de ikke gør - der bliver bare krav til hvem der må købe dem.
*"De nye regler gælder alene for luftvåben, der har en særlig stor kaliber på 4,5 mm eller mere" - Særligt stor ???

Well, alligevel positivt, selvom det undrer mig at alle 4.5mm luftvåben vil kræve tilladelse...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus[Wink]
Du skal faktisk læse det der står. Der står særlig stor kaliber over 4,5mm.
Hvis du vil flueknep*e, skulle der vel have stået at de bliver forbudt uden tlladelse.

Alt i alt er lovændringen vel ok, og artiklen holder mindst lige så høj faktuel standard som diverse kommentarer[Wink]

Reelt har danske luftbøssetosser[Wink] svært ved at læse og forstå loven, og generelt er der allerede uendeligt mange som klart overtræder denne lovgivning. Hvem er egentligt opmærksom på at det er klart ulovligt at lade personer under 18år skyde med luftbøsser i det hele taget, hvis det ikke er på godkendt bane med uddannet instruktør. Så den gamle og efter manges mening hævdvundne tradition med at lade sønnike skyde med luftbøsse i baghaven under farmands kyndige vejledning og tilsyn, er dømt "våbenlovsovertrædelse"



Det der står i anførselstegn er lavet med copy/paste, så det er JP der har ændret i artiklen, uden at skrive det.

Derudover bliver de jo IKKE forbudt uden tilladelse - det vil FREMOVER kræve tilladelse at købe dem. Nuværende ejere kan beholde dem, hvis de bliver registreret.

Så jeg mener faktisk at jeg har formuleret mig korrekt :-) Og jeg synes faktisk det er væsentligt at det er korrekt når en avis beskriver en lovændring.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Men de kan kun bruges på en godkendt bane, så for mange vil deres 5,5 mm blive værdiløs.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Tror i ikke at der bliver mange billige pcp våben tilsalg?

http://www.dr.dk/NETTV/Update/Forside.htm

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Men de kan kun bruges på en godkendt bane, så for mange vil deres 5,5 mm blive værdiløs.

Mvh.

Yeti



Ja, det var derfor jeg da jeg kom hjem efter jobbet blev mødt af dette spørgsmål:

Hej nabo, vil du ikke ha' mit luftgevær? Jeg må jo snart ikke have det længere[^]

Det var et meget svært spørgsmål[Big Grin] Og 1000 hagl var der også med i etuiet[:p]

Det er en gamo Shadow 1000 med kikkert i kal 5.5, det kan vel nok bruges ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Hvordan ser en kikkert i cal. 5.5 ud Griner
Svar
#16
Du hygger dig Klokker, endnu !

Jeg fatter ikke der er nogen som kan glæde sig over en stramning af våbenloven !?
Men det er sikkert den sædvanlige danske holdning der gør sig gældende:
"Bare det ikke rammer mig er det helt i orden"

Men hvad bliver det næste ???

Hvis vi jægere skal være helt ærlige, så er der ikke nogen grund til, at man skulle have lov til at have mere end:
1 stk haglvåben, 1 riffel til jagt(ikke halvauto) + 1 salonriffel til regulering.
Og selv om det er regulering er der faktisk ikke nogen grund til at salonriflen er halvauto.

Skulle der komme et forbud med sådanne begrænsninger, så ville den være svær at argumentere imod !

Men ville du ikke prøve at kæmpe imod Klokker !
Det er jo en velvoksen våbengarderobe du udstiller her:

Blaser R93 cal. 30.06
Otterup cal.22lr
Otterup cal 6.5x55
Husqvarna 622 cal 22lr
Browning 424 nordic 12/76
Browning Phenix gold 1/2 auto 12/89
Browning auto5
AYA ss12/70
lauorona ss 12/70
gbr. Merkel ss 12/70
Husqvarna underlukket hanebøsse
Winchester enkeltløbet 16/70
Franzi 1/2-auto 12/70
Svar
#17
Jeg fatter ikke hvorfor at der er nogen i dette forum der kan være modstander af de stramninger der kommer, man skal bare have medlemskab af en skytteforening eller jagttegn.

Jeg spørger bare. Er der nogen af jer der ikke har det??

Dem der ikke har det kan jo melde sig ind i en skytteforening eller lave en selv, så svært kan det ikke være.

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#18
@Santo er det fordi du ikke træner hjemme med et 5,5mm luftgevær og nu enten skal ud at købe et nyt 4,5mm eller under alle omstændigheder skal på skydebanen?

Jeg bor heldigvis i Sverige og kan derfor fortsat skyde et omkring tusind skud hjemme som nem og hurtig træning med mit kære 5,5mm. Det er der nu mange danskere der ikke kan, for jagttegn eller ej er der næppe mange der har en godkendt skydebane hjemme - har du?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Pern ja jeg hygger mig. Endnu.. det er svært at spå om fremtiden.. om en sådan lov måtte komme for dagen så ville jeg kæmpe med næb og kløer for at det ikke skulle ske. Den store forskel i forhold til denne sag er at jeg har et bevis i form af et jagttegn på at jeg kan håndtere og kender til "faren" ved de skydevåben jeg besidder...
Prøv at læse mit indlæg igennem igen og forklar mig hvorfor naboens bebumsede, ikke våbensagkyndige knægt skal kunne købe sig en sværkaliberet luftriffel uden nogen som helst form for kontrol.... Der vil med enhver ny lovgivning være argumenter for og imod.. jeg ville gå så vidt som at sige det er lidt overkill at fjederbøsserne også er med, men det er en justering...
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by yeti

@Santo er det fordi du ikke træner hjemme med et 5,5mm luftgevær og nu enten skal ud at købe et nyt 4,5mm eller under alle omstændigheder skal på skydebanen?

Jeg bor heldigvis i Sverige og kan derfor fortsat skyde et omkring tusind skud hjemme som nem og hurtig træning med mit kære 5,5mm. Det er der nu mange danskere der ikke kan, for jagttegn eller ej er der næppe mange der har en godkendt skydebane hjemme - har du?

Mvh.

Yeti



@Yeti

Bare til info, så vil jeg ikke skyde med mit 4,5mm eller større luftgevær hjemme for jeg bor i et villakvarter og jeg vil ikke selv acceptere den støj det giver og den risiko hvis der er noget der går galt, jeg vil ej heller acceptere det, hvis det var naboen der skød med sit.

Så jeg forstår ikke din bemærkning, hvad du gør og kan i Sverige kommer så og sige ikke lovgivningen ved i Danmark. Du er vel flyttet fordi at du kan se noget bedre ved at bo derovre, det giver så bare dig nogen begrænsninger i antal af våben, jeg kan, hvis jeg vil, bosætte mig i Tyskland og beholde mit job i DK, men jeg må jo så indrette mig efter den tyske lovgivning og deres luner. Vælger jeg at flytte så er det fordi jeg ikke kan lide lugten i bageriet, men så er det vel også dumt at arbejde i Danmark.

Jeg accepterer fuldt, at der kommer en stramning på området og håber så på, at det kan fjerne nogle af haveskyderne i stor luftkaliber.

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)