Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert med 22 mm rør.
#1
Jeg har fået fingrene i en gammel Emil Kerner kiplaufriffel med en gammel 22 mm kikkert på!. Kikkerten er helt støvet på sigtestolperne og skal renoveres før den kan bruges igen. Da jeg er interesseret i at bevare det antikke look, leder jeg efter en kikkert i samme stil men men men... alle pengene er fyret af på køb af riffel og relining af piben hos N.P, så nu er jeg på udkig efter en kikkert i samme stil. Den skal være meget, meget billig. (ellers bliver jeg skudt, hængt og brændt af fruen). Der skulle vel ikke være nogen der har noget gammelt skrammel liggende der kan bruges til en billig penge?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
Prøv Arne Holgersen i Jordløse.
Har stået med en lign kikkert dernede for en tid tiden.
Han har meget godt dernede.

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Ellers prøv bl.a. Korsholm - de har flere kasser stående ude på deres værksted med gamle kikkerter som man nok kan forhandle ned i en skyde, hænge og brandfri pris Wink

Mvh Freke
Svar
#4
Tak. Dem vil jeg prøve at ringe til imorgen. Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg har held i sprøjten. Tusind tak for hjælpen

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#5
Jeg har ringet til begge og der var ingen af dem der kunne hjælpe mig. Jeg kan også godt bruge en kikkert med 25,4 mm rør. Den skal bare ikke være alt for voldsom stor i okkular og objektiv. Udseendet er underordnet.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
Hvorfor ikke renovere den originale kikkkert[?]

Ring til ABNortek og prøv at snakke med Bent[Wink]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Bent var ikke så vild med tanken om at pille ved sådan en gammel svend. Han var bange for at den gik i stykker når først man skilte den ad.....[Sad]

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)