Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akut diskusprolaps ? ? ?
#6
hej

Lige for at vende tilbage med hvad der er sket siden sidst:

Om mandagen var hunden hos dyrlægen for at blive undersøgt. Det skal lige siges, at på daværende tidspunkt havde hunden det stadig dårligt, men var i klart bedring.

Hunden blev undersøgt på kryds og tværs uden at finde noget konkret. Det blev konstateret at hunden havde feber, og dyrlægen tog en blodprøve. Jeg pointerede at hunden så ud som om den havde smerter i ryggen(jeg kunne ligesom fornemme en udbuldning i ryggen). Hunden skulle have noget smertestilende og jeg skulle holde den i ro indtil videre. Om eftermiddagen fik jeg svar på blodprøven og der var ikke noget bekymrende i prøven, ala infiktion som kunne lamme hunden (borrelia etc.).

Det blev aftalt at jeg skulle komme til røngten med den om onsdagen, det blev senere ændret til torsdag i sidste uge. På billederne var der lidt at se i rygmuskelaturen (hmmm). De kunne ikke umiddelbart ikke se eller konstaterer hvad det konkret var, der kunne ses, og billederne blev sendt ind til nogle som har større eksperktise i at se på sådanne billeder. Herefter laaang ventetid pga. storbededags-ferien.

Jeg har idag modtaget svar ang. disse røngten billeder, og det konkluderes at der IKKE er noget umiddelbart som jeg skal være nervøs for. (heldigvis)

Hunden er under hele forløbet blevet mere og mere frisk.

Det der kunne ses på røngent billerdene formodes at være noget væv/muskulatur eller en nerve som har været i klemme, lidt ligesom en hold i ryggen. Det blev selfølgelig aftalt at jeg skulle komme igen hvis der kommer symtomer, så kommer en CT-scanning på tale.

Hunden er heldigvis nu, helt frisk og fit for fight, og vi kan lige så stille begynde at træne igen.

En ordentlig omgang, men jeg håber, aldrig at opleve dette igen.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Beskeder i denne tråd
Akut diskusprolaps ? ? ? - af Nemo - 29-04-2012, 03:14 PM
Akut diskusprolaps ? ? ? - af Schönauer - 29-04-2012, 04:54 PM
Akut diskusprolaps ? ? ? - af noerskov76 - 29-04-2012, 06:16 PM
Akut diskusprolaps ? ? ? - af Nemo - 29-04-2012, 09:37 PM
Akut diskusprolaps ? ? ? - af korthår - 29-04-2012, 10:17 PM
Akut diskusprolaps ? ? ? - af Nemo - 10-05-2012, 12:44 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)