Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
32-20 ændring til andet kaliber.
#1
Der skulle vel ikke være nogle med en god ide til hvad man kan ændre en sauer tell 32-20 wcf til ? Jeg har allerede en anden knæklåsriffel igang hos NP. Den skal ændres til en 6x70R. Med denne her tænkte jeg på om det var muligt at bevare løb og riffelgang og så kun ændre kammeret. Så vidt jeg kan læse mig til er kuglediameteren på en 32-20 7,94 mm. Stigningen har jeg ingen ide om!. Det kunne være fedt hvis der kom fut nok i den til råvildt[Wink]

På forhånd tak
Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
32 Winchester Special?? 32H&R Magnum, det er jo muligt at sætte en indsats i kammeret..JAMEN hov, når jeg ser i div ladebøger så er 32 20 ladet med 308 kugler?? så det er jo noget ganske andet, få målt pibe kaliberet så vi kender det, så er der der jo mange muligheder hvis ellers låsen kan holde??
Svar
#3
Kuglediameteren er 7,94mm og jeg ved ikke hvad der ellers er i den størrelse.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#4
303 engelsk og 7.62x54 nagant med de er nok for kraftige.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#5
Det bliver lidt problematisk, at skifte til de andre cal. 32 revolver patroner, da 32-20 har en støre hylsterdia, end f.eks. 327 Federal, som eller kunne være et godt valg.

http://www.speer-bullets.com/pdf/327_Fed...taFile.pdf

Hvis den kan klare at gå en smule ned i dia, så kig på en 7,62x39. Denne er 7,84mm i dia, ifølge Speer.
Evt denne, ladet med .312 kugler til .327 Federal.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Det lyder spændende. Jeg får lige målt piben og så skal jeg til at finde ud af hvem der kan flække sådan nogle labaner sammen til mig. Tak for hjælpen.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#7
Forresten!!! hvad med trykket i sådan en drønnert??? det er jo en gammel riffel!!. Og hvad med stigningen, den må jeg også lige ha undersøgt...

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)