Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige :Hetz mod jægere
#1
Kort over tårne mm.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det

Redigeret af Kima
Svar
#2
Vandvittig læsning! Altid noget at det lader til at være en flok amatører rent IT-mæssigt.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Ja det er ret ekstremt

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
"jagtmodstand" har i årtier været "organiseret ballademageri" i England.. Selv fiskekonkurrencer har været mål for rabiate "dyrevenner"

Efter min mening er der oftest tale om personer der ikke har noget bedre at tage sig til, og som får et "adrenalin-kick" ud af "at gå til modstand"
Undersøgelser har vist at disse personer ofte skifter "sag" alt efter hvad "der er gang i" og hvor der er bedst muligheder for fysiske konfrontationer, helst med myndigheder eller "hade-figurer" som f.eks. jægere, der ofte ses som repræsentanter for en "overklasse" der skal "bekæmpes"[^]
En engelsk undersøgelse viste i slut -90'erne at unge mænd i disse "organisationer" ofte havde en skjult dagsorden, der mest handlede om kontakt til det modsatte køn, og muligheden for at imponere "pigerne"
[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Dravis, det kalder jeg en simplifisering der batter, at jagt modstanden i England bare er en samling fustrerede drenge, der ikke kan få noget fjams og piger der ikke kan finde ud af at bruge den[Big Grin].

Hav en god lang weekend, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
i min ringe mening en flok intetsigende idioter, men desværre er der altid nogen der vil lytte og følge med på vognen.[xx(]
Svar
#7
Stak ild til skydebaner

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
Et godt skud Rock-salt fra en 12-70 ville pynte på de bananer. Så havde de da noget at pive over.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
@Thorlak...

Ikke desto mindre var det den nok mest "6-forskrækkede" kvindelige kollega jeg havde på mit arbejde på et universitet i England, der lavede undersøgelsen, og konklusionen var klokkeklar![Big Grin][Big Grin]

Hendes interview- og spørgskema-undersøgelse omfattede ikke mindre end 800 medlemmer af anti-jagt, anti-pelsdyr og "conservationist" (anti -skovfældning o.l.) foreninger.

Så det var ikke kun i "anti-fox-hunt" grupperne at det forholdt sig sådan! Man skal huske på at England var (og ER) et land med en noget mere gammeldags indstilling til "førægteskabelig 6" og forhold mellem kønnene.

Den omtalte kollega lavede flere interessante undersøgelser af den slags, der viste at meget store dele af de ting vi som unge mennesker går og "brænder for" er meget mere styret af "trang til intimt samvær med det modsatte køn" (og i mange tilfælde "det samme køn"[8D]) end de fleste vil indrømme...[Wink][:I]

Hendes undersøgelser viste også at de mest "fysisk aktive" medlemmer (altså dem der oftest kom i direkte klammeri og direkte voldelige konfrontationer) havde skiftet "sag" mere end 1 gang, i løbet af få år, oftest med en eskalering af "kontaktens intensitet" til følge.
Konklusionen var at de mere rabiate "modstandsgrupper" oftest har en hård kerne af "fysisk aktive" personer, der meget ofte flytter til andre grupper, hvis deres trang til "konfrontations-niveau" ikke opfyldes.

Med andre ord, og på jævnt dansk: Ballademagerne er ikke reelt interesserede i "sagen" de er interesserede i "balladen" og de fysiske konfrontationer.
Undersøgelserne viste at i visse organisationer var helt op mod 90 % af de personer der der havde været i direkte fysiske konfrontationer, gengangere fra andre grupper eller organisationer.

En anden interessant detalje der dukkede op var køns og aldersfordelingen i grupperne med direkte fysisk konfrontation...
Den var en helt ren "normalfordeling" med en median-alder på 21 år og over 90% hankøn....[:I] Altså næsten præcis den samme som i de ungdomsbander og fodbold-hooligans man bøvlede med i England på samme tid...

Det kan man jo så tænke lidt over...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Hej,
Har to oplevelser jeg gerne vil dele...for snart ti år siden skulle vi, 4 gutter, på hjortejagt i Skotland. Da vi er landet og skal hvad vores våben udleveret af lufthavnens sikkerhedspersonel, er det en nydelig dame på de 45-50 år der omgivet af to ret så store drenge der skal stå for udleveringen. Hun spurgte hvor vi skulle hen og hvad vi skulle. Det svarende vi venligt på, men da ordet hunting blev nævnt skiftende hun humør...hun ville næsten ikke udlevere noget, ej heller sende os afsted med dette modbydelige formål. Vi havde ikke rigtig lyst til en stor diskussion, da dette nok ikke ville havne udleveringen...men da vi havde orden i alle papirerne, kunne hun ikke andet end at sende os afsted med vores våben. Det var dog ikke med et smil og ønske om knæk og bræk. Hun håbede absolut på vores uheld. Jeg er i dag glad for at det ikke var en medvhendes indstilling der havde læsset vores grej af flyveren, da det så kunne forsvinde eller blive behandlet lidt hårdt. Det var nemlig den historie vi fik, da vi senere fortalte historien til vores skotske agent. Han havde haft flere klienter der måtte låne våben, pga. ødelagte og forsvundne dele. Han mente at det ofte var jagtmodstandere der stod bag.
Næste oplevelse:
Jeg sidder i en svensk skov på nattejagt efter vildsvin. Klokken er lidt over 0100 og det er mørkt, da en bil kommer kørende mod pladsen. Jeg tænkte først, at de andre havde besluttet at vi skulle hjem pga. det ene eller det andet. Men bilen vender rundt og bakker ind midt på foderpladsen, som ligger midt på vejen, og åbner døren i førersiden, hvorefter jeg kan høre der bliver smidt en væske på pladsen og bilen kører derfra i lav fart..da jeg snakker med jagtlederen bliver han skide sur, han kendte ikke nogen der skulle komme og fodre, slet ikke på det tidspunkt. Vi fandt ikke ud af hvad der blev smidt på pladsen, men der blev ikke set flere grise der resten af den tur...
Den svenske jagtleder mente at jeg skulle have givet den grå saab en hilsen fra 9,3eren men jeg mente/mener at det nok være lige i overkanten...
Jeg er selv ret overbevist om at det var en der ikke var interesseret i at der skulle skydes noget på den plads, der kom forbi om natten og smed noget.
Så jeg tror at man skal til at passe lidt på når man er afsted til det store udland hvor der er jagtmodstandere der er lidt bedere organiserede en dem vi ofte støder på herhjemme...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#11
Hej Alle
De der anti´s har jeg mødt mange gange i England, og en enkelt gang i Scotland, det er ovre på de britiske øer de er værst.
Mange har jeg mødt i Harwich på ud og hjemrejse, og 2 gange i Gatwick airport.
Efter at have jaget i Scotland og England i 28 år, da holder jeg mig langt væk fra Storbritanien, skønt det er meget fine jagtområder, jeg medbringer nemlig altid min riffel eller haglgevær.
Nu tager jeg til Tyskland og Sydafrika bl. a. der er ikke nogle problemer med våben endnu.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#12
Pyroman : Et råb om hjælp

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#13
Ny brand i Falun

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#14
Internethetz op i rigsdagen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@Thorlak...

Ikke desto mindre var det den nok mest "6-forskrækkede" kvindelige kollega jeg havde på mit arbejde på et universitet i England, der lavede undersøgelsen, og konklusionen var klokkeklar![Big Grin][Big Grin]

Hendes interview- og spørgskema-undersøgelse omfattede ikke mindre end 800 medlemmer af anti-jagt, anti-pelsdyr og "conservationist" (anti -skovfældning o.l.) foreninger.

Så det var ikke kun i "anti-fox-hunt" grupperne at det forholdt sig sådan! Man skal huske på at England var (og ER) et land med en noget mere gammeldags indstilling til "førægteskabelig 6" og forhold mellem kønnene.

Den omtalte kollega lavede flere interessante undersøgelser af den slags, der viste at meget store dele af de ting vi som unge mennesker går og "brænder for" er meget mere styret af "trang til intimt samvær med det modsatte køn" (og i mange tilfælde "det samme køn"[8D]) end de fleste vil indrømme...[Wink][:I]

Hendes undersøgelser viste også at de mest "fysisk aktive" medlemmer (altså dem der oftest kom i direkte klammeri og direkte voldelige konfrontationer) havde skiftet "sag" mere end 1 gang, i løbet af få år, oftest med en eskalering af "kontaktens intensitet" til følge.
Konklusionen var at de mere rabiate "modstandsgrupper" oftest har en hård kerne af "fysisk aktive" personer, der meget ofte flytter til andre grupper, hvis deres trang til "konfrontations-niveau" ikke opfyldes.

Med andre ord, og på jævnt dansk: Ballademagerne er ikke reelt interesserede i "sagen" de er interesserede i "balladen" og de fysiske konfrontationer.
Undersøgelserne viste at i visse organisationer var helt op mod 90 % af de personer der der havde været i direkte fysiske konfrontationer, gengangere fra andre grupper eller organisationer.

En anden interessant detalje der dukkede op var køns og aldersfordelingen i grupperne med direkte fysisk konfrontation...
Den var en helt ren "normalfordeling" med en median-alder på 21 år og over 90% hankøn....[:I] Altså næsten præcis den samme som i de ungdomsbander og fodbold-hooligans man bøvlede med i England på samme tid...

Det kan man jo så tænke lidt over...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Kan du nævne 3 aktiviteter, som er populære blandt en normalfordelt gruppe unge mænd med en medianalder på 21 år, som ikke har med sex at gøre? [:I]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#16
Ja-da!!

Fodbold!

Biler!

ØL ....!

Nå, nej... de håber alligevel på sex bagefter, eller før, eller imens...[Big Grin][Big Grin]

Spørgsmålet er om det ene er motiveret af det andet ....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Chikanen fortsætter

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)