Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse)
#21
Skide være med regnvejret.

For nogle år siden pissede det også ned d. 16. om morgenen.
Men i et lille ophold spankulerede bukken forbi på 15 meters afstand.
Eller det vil sige, at han nåede ikke helt forbi [}Smile]

Husk på, at råvildtet står også klar til at komme væk fra træernes dryp, når der er ophold i bygerne.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#22
Min bedste buk blev skudt i silende regnvejr (dog ikke d. 16/5) men jeg har en lille anekdote om bukkejagt i regnvejr:

En af mine bekendte var også kommet på bukke-premiere i øsregn ... som det tænkende menneske han er, gik han tilbage til bilen og hentede en stor paraply han havde liggende i bilen, og satte sig under den, i den foretrukne hochsits...

Efter en halv times tid i den infernalske trommen fra regnen på paraplyen, blev den klappet sammen, og lagt ned i bunden af hochsitsen, da han rettede sig op igen, stod bukken pænt på skudhold ..[Big Grin] Det blev en stor kraftig gaffelbuk, som den dag i dag "prydes" af en drinks-parasol på opsatspladen...[Smile]

K&B derude, "nogen" har desværre bestemt at jeg har vagt den dag ..[V]

meeen.. bukkene skydes jo ikke kun d.16/5...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Knæk & Bræk til alle derude, og i særdeleshed til farT4 med sønnen.

Jeg håber alle får en dejlig premie, personligt er jeg på arbejde til slutningen af måneden, så der går lige godt 14 endnu inden jeg kommer afsted.

Christian
Svar
#24
Hva' faan, er det foerst i morgen det starter...

Sorry guys, jeg kunne ikke lade vaere naar jeg nu sidder i Zambia og laenges efter bukkepremieren[8D]

Og ja! naturligvis er det en svensk buk fra august 2010.

mvh

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Hva' faan, er det foerst i morgen det starter...

Sorry guys, jeg kunne ikke lade vaere naar jeg nu sidder i Zambia og laenges efter bukkepremieren[8D]

Og ja! naturligvis er det en svensk buk fra august 2010.

mvh

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs



Ja, hvem Fanden gider og sidde i Zambia, hvis man kan gå på jagt[Big Grin][Big Grin]

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#26
Når drenge, mens jeg sidder her Norden´fjords på pinden og passer arbejdet.
(det er lige begyndt at regne)
Har I så laver en tjekliste til i morgentidlig, surt at sidde og mangle regnfrakken eller magasinet.
Knæk og bræk
Og husk nogle billeder og fortællinger [:p]

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#27
Dejlig morgen med pænt med dyr - dog ingen hvor kløen i fingeren blev for overvældende. Sæsonen er jo lang endnu :-)

Knæk & bræk. Håber det bliver en god sæson for alle!

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#28
Hej gutter jeg fik indviet min S&L i 6,5x47lapua i morges på en fin seks ender med en 130gr accubond den gik lige i bræderne med et fint udgangs hul på størelse med en 1 krone afstanden var 130 meter. Hilsen Trier
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by trier

Hej gutter jeg fik indviet min S&L i 6,5x47lapua i morges på en fin seks ender med en 130gr accubond den gik lige i bræderne med et fint udgangs hul på størelse med en 1 krone afstanden var 130 meter. Hilsen Trier



Tillykke! Må vi se billeder?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#30
file:///C:/Users/Mikael/Downloads/min%20f%C3%B8rste%20buk..jpg
hej så fik jeg min første buk. havde siddet i stigen i, ca. 20 min da jeg så sad og kiggede på terænet så stod han pludselig, ude på 130 m og og stod med en lidt spids vinkel, så jeg ventede lidt, så begyndte han at små løbe lidt, lidt efter stoppede han på 100 meter og lige i det jeg skulle til at trykke drejer han sig om mod mig så han står lidt spidst igen, så venter i 2 min hvor efter han så stiller sig rigtigt. så super oplevelse og en super buk at starte med! Big Grin
Svar
#31
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4...=1&theater så kan i se ham her, kan ikke finde ud af at ligge ham på siden.. Smile
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Mikael02

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4...=1&theater så kan i se ham her, kan ikke finde ud af at ligge ham på siden.. Smile



Næææ, det kan vi ikke, for du har nok ikke gjort billet offentligt på facebook.

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#33
Send mig billedet på mail, så skal jeg nok ligge det ind.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#34
Hele dagen i går var selvfølgelig gået i engen, hvor jeg tidligere på sæsonen havde set nogle rigtigt pæne bukke. Om morgenen havde en rigtig høj seksender krydset sporet 80 meter nede, men jeg havde ikke tid til at få den piftet af og skudt. Ellers var en lille spidsbuk i bast det eneste jeg så om morgenen, og den fik lov at gå. Eftermiddagen var død og vinden var taget en del til, hvorfor mine forhåbninger ikke var helt i top da jeg gik afsted sidst på eftermiddagen. Jeg så dog ret hurtigt to spidsbukke der først krydsede sporet for lynhurtigt at løbe tilbage igen. Det undrede mig lidt, men da de alligevel ikke skulle skydes kunne det var lige meget. De kom dog igen en halv time efter, og på nøjagtig samme måde kom de i fuld spring tilbage efter at have krydset sporet - denne gang fik jeg dog svaret på hvorfor de flygtede - en stor buk var efter dem. Han fik jaget dem på porten, og jeg sad klar da jeg nok tænkte han hurtigt ville tilbage til sit revir, men endnu engang trak han det længste strå, og krydsede sporet for hurtigt. Det meste af aftenen var gået, da han pludselig stiller sig ud på sporet og glor direkte på mig. Vi har stirrekonkurrence i godt og vel 30 sekunder, da han stikker af - fandens... Jeg var rimelig sikker på at chancen med ham var forpasset, og jeg skiftede fra min hochsitz ned til en stol et par hundrede meter derfra. Der var 40 minutter igen, da et dyr stiller sig i bunden af sporet, og det går hurtigt op for mig, at det er den samme buk! Jeg får hold på ham, og da jeg ikke havde bukkefeber var jeg rimelig sikker i min sag, da jeg sendte kuglen afsted. Han løber ind og skoven, og jeg giver mig til at vente de meget lange fem minutter. Der skal dog ikke gå mere end 30 sekunder, før der lyder et skud MEGET tæt på i den retning bukken havde løbet, og 10 sekunder efter endnu et! [Sad!] Jeg går helt i panik, da jeg er sikker på min buk er løbet, og kommet for ved nabojægeren. Jeg prøver at komme i kontakt med jægerne fra vores eget revir, men ingen af dem er i skoven, lige som det heller ikke var planlagt de skulle være. Jeg kunne derfor kun håbe på det bedste, da jeg gik ned mod skudstedet, og jeg finder ret hurtigt lungeschweiss. Jeg følger sporet 30 meter, og der ligger han så! Sjældent har jeg været så lettet!! [Big Grin] Jeg skal naturligvis se hvad nabojægeren har præsteret, og går derover, hvor jeg kan se at de to spidsbukke fra tidligere ligger.
Jeg var dog fint tilfreds med en fremragende 16. maj, hvor jeg havde det der uden tvivl var min bedste bukkeoplevelse til dato.

[IMG][Image: Bukredigeret2.jpg][/img]

[IMG][Image: Bukredigeret.jpg][/img]
Svar
#35
Super flot buk. Tillykke med det.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#36
[Image: DSC01652.jpg]

[Image: DSC01651.jpg]

Dystede lidt med denne herre d.16. om morgenen men han vandt da der ikke var godt kuglefang.

Men om aftenen gik det hele op i en højere enhed kl.21.05.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#37
Fin historie, kun ærgeligt at naboen fældede de 2 små..[Sad!][xx(]
Svar
#38
Sidste år snød han mig flere gange. Op til bukkejagten havde jeg set ham på afstand een gang, men mange fejninger viste, at han ofte var på terrænet. I aftes så jeg ham med to drægtige råer, men da naboen gik aftentur skræmte ham dyrene ind i mosen.
I morges gik han udenfor mosen som om han ejede det hele og jeg kunne sende 55 gr Nosler BT gennem maskinrummet. Han faldt på stedet.

[Image: Forr2012012.jpg]

Både Oskar og jeg var vældig godt tilfredse med resultatet:

[Image: Forr2012008.jpg]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#39
Jo tak, er også rigtig glad for den. Og det tillykke kan jo meget passende sendes videre til dig Sakonezer - hold kæft en han! [Big Grin]

Men ja Marion, det er lidt træls at vi tre der sidder inde i skoven har sat indbyrdes kvoter på, når naboerne så bare sidder og hamrer løs på det første og bedste. Vi har også tænkt også lige at høre om de ikke vil være med til at lade småbukkene køre, men de er jo i deres gode ret til at skyde alt med en puls, hvis det er det de har lyst til.

Man kan dog håbe på lidt fornuft der, da vi ellers hurtigt kan få skudt det forholdsvis lille revir tomt.
Svar
#40
Tillykke med bukkene! Big Grin det er nogle pæne Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)