Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kal .22 luftgevær med til Sverige ...?
#1
Hej alle

Kunne godt tænke mig at hygge/træningsskyde når jeg er i sommerstugan. Der er masser af muligheder for at skyde, uden at genere nogen.

Hvad er egentlig reglerne for at tage et luftgevær med op til Sverige, skal det i våbenpasset, skal det anmeldes i tolden eller kan det bare tages med?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Der er nogle joul grænser hvor luftgeværer ikke er tilladelsespligtige, de kan frit medbringes. Når vi kommer over den grænse, så kræver de tilladelse i Sverige og så har vi som danskere et problem.

Jeg har for et par år siden forespurt våbenkontoret om en PCP kunne indskrives i et våbenpas og dermed registreres til indførsel i Sverige. Det var ikke muligt, da PCP'er ikke krævede tilladelse i DK, så kunne det ikke indføres i våbenpasset. Jeg håber at den registreringspligt gør det muligt at få dem i våbenpasset på lige fod med et haglgevær. Har dog ikke fået det undersøgt....

Mvh.
Jørgen
Svar
#3
Alt over 10 J er tilladelsespligtigt skydevåben i Sverige.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Alt over 10 J er tilladelsespligtigt skydevåben i Sverige.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Ja og i Sverige er sådan en tilladelse tæt på umulig at få med mindre man er officiel skadedyrsjæger. Det skyldes at jagtgrænsen er 150j og det er der ikke mange luftgeværer der kan klare. Derfor skal man kunne dokumenterer at man har andet behov. Der er også enkelte langdistance luftskydeklubber og er man (meget) aktiv medlem i en sådan kan man også få tilladelse til et gevær der ligger over 10j grænsen.

Men hvordan svenskere så forholder sig til et dansk luftgeværer der er indskrevet i et våbenpas har jeg ingen ide om.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Hvis det er indskrevet i våbenpasset er det intet problem - husk blot at, det skal opbevares i godkendt våbenskab, hvis man forlader det i hytten...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)