Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rågeregulering anno 2012
#1
hejsa så gik srartskuddet i Hillerød jagtforening.
vi var rundt forskellige steder i byen for at skyde nogle rågeunger ned af træerne.
det gik okay vi fik skudt 31 stykker. jeg selv kunne præstere 21 unger i 23 skud. så jeg er godt tilfreds, med både min skydning og min nye pibe til min sako quad.

men hvad med jer andre, har I fået nogle med af træerne?

eller helliger I jer, til bukkestarten på onsdag?

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#2
52 i lørdags og 28 i onsdags så der er da også faldet lidt ned Smile
Svar
#3
Fik 64 på 2,5 timer i eftermiddags. Vi skød 185 ialt[Smile]
Svar
#4
Vi(4 mand)skød 318 unger her i eftermiddags. Vi holdt inde da vi løb tør for ammu og plastiksække.

Mvh
Karsten
Svar
#5
Hvordan løber man tør for ammo på rågejagt[8D][8D][}Smile][Wink]
Svar
#6
KSB det var en ordentlig stak at skulle hjem og gøre rene.
Der hvor jeg kommer med, agerer en af jagtlejerne og bondemanden slagteteam, så når jagten er ovre, er slagtningen stort set også[:p]
Brysterne ligger i poser med 20stk, så de bare skal skylles og pakkes efter hjemkomst. Det er bare skønt[Smile]

Vi skød 160 tirsdag aften og skal en tur efter dem i eftermiddag.

Johansen
Svar
#7
Citat:quote:

Vi(4 mand)skød 318 unger her i eftermiddags. Vi holdt inde da vi løb tør for ammu og plastiksække.



ja saadan en 1000 skuds pakke faar hurtigt ende..[}Smile]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#8
Selv med 1000 skud er det stadig en billig fornøjelse[Big Grin][:p]
Svar
#9
Citat:quote:

Vi(4 mand)skød 318 unger her i eftermiddags. Vi holdt inde da vi løb tør for ammu og plastiksække.

Mvh
Karsten


Nu skød i vel ikke nogen af dem i hovedet for at skåne brystet ? [8D]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#10
nå masseskyd har hundse og jeg nu ikke været på..gået lidt her i eftermiddag da solen begyndte at være stabilt fremme. Den bætte dævel kunne bruges til tage sig af dem der ikke var helt færdig i det de dumpede ned i skovbudnen

[Image: IMG_1485.jpg]

men kan i finde rågeungen før den faldt ned?

[Image: IMG_1475.jpg]

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#11
Der sidder to styk [Wink] så du må selv vælge [Big Grin]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
mulig der er fler (hang også nogen i luften der måske kan skimtes imellem bladene).. ja men der kom kun en ned med det efterflg skud..'real life' såvel foto snyder også pga skrå modlys og begrænset kontrast er der flere 'ghosts' som man først 'affejer' ved at flytte lidt rundt /vinkler lys

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#13
Mht de 318 unger, skal det siges at det var den første reguleringstur i år, i den pågældende koloni, så derfor var der mange flyvefærdige unger. Der plejer at blive skudt mellem 1200 og 1600 årligt i denne koloni (og kolonien bliver stadig større år for år).

@Johansen, mht rengøring af fugle, så havde vi alle fire sørget for aftagere af (hele) unger. Så jeg tror kun vi hver især havde ca. 20 unger med hjem.

@Lani, uden at ville forsøge på trække "udslidte" debatemner over i denne tråd, vil jeg dog godt sige at vi gjorde os meget umage med at de regulerede unger kunne anvendes med mindst muligt spild [Wink].

Billede 1, pause efter ca. 100 unger(som er lagt til afkøling på jorden).

[Image: Rgeunger2012.jpg]

Billede 2, næsten alle unger pakket i sække, og klar til hjemturen.

[Image: Rgeunger2012-1.jpg]

Mvh
Karsten
Svar
#14
Hvornår finder råger nye steder til kolonier? Her den sidste uge har ca 100 råger hverdag hold til ved gården . Ved siden af ligger en nedlagt ejendom med en masse store bøge træer hvor de tit sider . Skal jeg lade dem værre og håbe de bygger der eller er de bare på besøg . Har altid drømt om et sted at skyde råger . Det var noget jeg tit gjorde med min far og hans kammerat da jeg var helt ung. Ville gerne have et sted at gøre det igen da det da egenligt er rat sjovt

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)