Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kongeørn forgiftet
#1
Tjele

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Idiotisk.!!![xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Fuldstændig afsindig adfærd at udlægge forgiftet kød i naturen. Det burde straffes med adskillige år bag tremmer!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Det kunne være rart at vide om det var en dødelig koncentration.
Havde de dog bare fundet en klump forgiftet kød i maven på den.
Det KAN jo være vi alle indeholder giften efter at vi har spist kartofler?

Det KAN være en vegetarornitolog der har lagt en stor bøf på grillen til sin svigermor, som er havnet i de forkerte klør... lad os håbe det.

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
..at svigermor havner i kløerne på et eller andet, kan aldrig være helt forkert. At kræet dør, hvis den æder hende, er naturligvis givet. Jeg frygter, at det ikke er præcis det, der sket her.

Gift hører ikke til i naturen, uanset hvordan det er havnet der...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
[xx(][xx(][xx(]

Citat:quote:

Originally posted by HøghGift hører ikke til i naturen, uanset hvordan det er havnet der...



Enig. Gad vide hvorlænge ørnen har været i landet (det ved ornitologerne nok) og hvor lang tid giften er om at virke. Den er jo ikke lovlig i Danmark og man kunne jo håbe at der ikke er nogen der er så dumme at de køber ulovlig gift i udlandet og ligger det ud i naturen i Danmark. I modsat fald burde de fratages retten til at sætte fod udenfor asfalteret område. Er det en jagttegnsberettiget, skal jagttegnet selvfølgelig også inddrages.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Det vare nok desværre ikke længe for at DOF vil beskylde jægerne for at stå bag [xx(]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#8
I følge Wiki er Kenya et af de meget få lande i verden hvor Carbofuran kan købes lovligt og uden tilladelser, så måske skal man checkke personer der har været i Kenya for nylig?

Alt efter koncentrationen i fuglens krop KAN den være fløjet hertil med en dødelig dosis i kråse/mave/tarm og være bukket under her.

Jeg har meget svært ved at tro at "giftangrebet" har været specifikt rettet mod kongeørnen, men det kunne desværre være en af de mere idiotiske fasanopdrættere der har lagt gift ud...

Jeg har desværre flere gange hørt personer med fasan-udsætning/opdræt udtale sig kryptisk omkring "afværgelse af rovtøj" der kunne tyde på at de ville være idiotiske nok til at tro at en sådan forgiftning vil have en beskyttende virkning på deres opdræt og udsætning...[xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
nu er der ingen jægere der kan finde på at bruge gift eller andre ulovlige metoder til rovdyrs regulering. det er kun krybskytter der anvender disse ilegale metoder .det ville passe mig storartet hvis de skyldige blev pågrebet. især hvis det var efter et tib fra en jæger der havde kenskab til steder hvor disse metoder bruges
ordforklaring: krybskytte = lovbryder
jæger
Svar
#10
UPS !
JÆGER = ansvarlig natur forvalter
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)