Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skudbillede
#1
Hvilke patroner syntes i der går bedst i en Beretta 682 gold e med IMP CYL - MOD chokes, til jagtskydning.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Ingen - med så åbne boringer - for nu at starte en krig.-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Tja åbne kan diskuters. Hvis de kan støve totalt på sideduer behøver de jo ikke være strammere. Min gamle browning som var med fast boring i 1/2 og 3/4 kunne ikke smadre dem bedre.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
Nu har jeg skudt med mirage i et stykke tid som jeg er ok tilfreds med, hvorimod kent club steel smadre dem knap så godt. Har ikke prøvet andre.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Ingen - med så åbne boringer - for nu at starte en krig.-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jeg skød flugtskydning i mange år med skeet/skeet, det funkede fint uanset hvad jeg puttede i, meeeen der var ingen der ligefrem støvede.

Bruger forøvrigt det samme til jagt, det er perfekt når man går igennem og sjældent kommer til at skyde på længere hold end 20 mtr[^]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by West

Hvilke patroner syntes i der går bedst i en Beretta 682 gold e med IMP CYL - MOD chokes, til jagtskydning.

A. Westergaard



Det kan kun en prøveskydning af lige netop din haglbøsse vise ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Man skulle jo næsten mene at en bøsse i præcis samme model ville vise det samme. Men jo man skulle nok bare købe en stak forskellige bønner og prøve dem på 25m ca.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Husk nu, at den største variabel i din ligning, er patronernes uensartethed.
Så hvis du vil bruge testen til at se hvor jævnt de samler i dit gevær. Så kræver det nok at du skyder mindst 10 skud med hver type patroner.
Hvis du derimod blot ønsker at se hvor tæt den sådan ca samler, kan du nøjes med færre.

Hvis du skyder et større antal skud med samme patrontype, vil du sikkert erfarre at den gamle overtro, om at man bare behøver 1 eller 2 skud med hver, for at se hvad der passer bedst i dit gevær, ja netop er overtro
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)