Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gift til gårdsplads / MCPA & round-up - mix
#1
Er der nogen herinde der ved hvor man kan købe MCPA (Som også er en del af det aktive stof i plænerens) i moderate mængder? (og naturligvis også gerne til rimelige penge) Kan finde det i 10L dunke, men synes det er lige i overkanten når der kun skal bruges 100-150 ml om året... Kender ikke lige nogen landmænd som bruger det, men de ville sikkert også blive skudt ved daggry af EU hvis de solgte 1 dl gift til en privatperson... smid evt en pm hvis I har et tip.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
Hej McQuolle . Jeg har prøvet at bruge MCPA nogle år i træk , men det virker ikke godt nok på alt ukrudt ! . I år har jeg brugt et kombi middel der hedder "Turfline" plænerens . Det indeholder Fluroxypur , Clopyralid og MCPA . 400 ml 290kr og rækker til 1000m2 . Det virker også godt på sejlivet problem ukrudt .

Hilsen A-bolt
Svar
#3
Ved godt at mcpa alene ikke kan gøre det. Roundup alene er heller ikke effektiv nok alene. Mcpa er godt til 2-kimet ukrudt og Roundup er effektiv mod 1-kimet. Men blander man de 2 og evt. Får et jordmiddel med også, så kommer der intet ukrudt i gårdsspladsen resten af året. Succés!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Pistol skal du bruge.

Ja det hedder ukrudtmidlet.
Svar
#5
Er "pistol" bare en færdig blanding af det ovennævnte? Kan det så købes til rimelige priser og mængder af private også?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Pistol skal du ikke bruge som plæne rens det fjerner stortset atl også græs

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Intentionen var ikke at rense plænen, men at udrydde alt grønt i min gårdsplads. Gerne længerevarende. Og ved at mcpa virker særdeles effektivt på tidsler, mælkebøtter og brændenælder som alle er ved at invadere området.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
Du kan købe pistol hod dlg. Men det er ikke billigt.
Svar
#9
Hvor i landet er du

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
Lige midt i Sønderjylland. Men kommer over hele landet jævnligt med arbejde.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
Opsøg en lokal landmand evt din jagt udlejer han har helt sikkert både metaxon(mcpa) til rimelige priser kender du derimod en skov mand juletræs bonde eller plante skole har de tit nogen jordmidler . Den må de godt nok ikke sælge til dig da du jo nok ikke har catifikat men de kan jo sprøjte det for dig ;-)

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#12
Prefix... skal nok handles i Sverige... naturligvis totalt ulovligt men suverænt det bedste middel til det du éfterspørger... det kommer i granulat der så blot strøes ud..
Ps hvis du skaffer noget af det så sig lige til... Jeg kunne også godt bruge noget..... :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#13
Klokker>> Der er nok en grund til at det er totalt forbudt og når nu man kan få fuldt lovlige midler der kan klare det lige så godt, så kan jeg sagtens klare mig med de lovlige. Det har været totalt forbudt i DK siden '97 så mon ikke også svenskerne er ved at være nået med på den vogn. http://planteapp.dlbr.dk/middeldatabasen...ctID=50197

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Gift og gårdsplads... Du mener vel gift PÅ gårdsplads?
Send da konen ud og luge... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ran

Gift og gårdsplads... Du mener vel gift PÅ gårdsplads?
Send da konen ud og luge... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
kan anbefale en blandning af roundup og DFF (Fluroxypur )

roundup virker på det ukrudt som allerede står grønt og DFF er et langtidsvirkende jordmiddel .....

DFF skal bruges i ganske små mængder ( 0,05 liter pr ha....)

bryder mig iøvrigt ikke om at der opfordres til indførsel af ulovlige sprøjtemidler [xx(]

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#17
Hehe tænkte nok jeg ville få klø for mine manglende smileys.. beklager oprigtigt hvis jeg har opfordret til utugtig opførsel... Bemærkningen om det omtalte ULOVLIGE kemikalie er et levn fra mine glade dage som bonde i fordums tid, hvor alle bønderne klagede deres nød over manglen på det suverænt mest effektive gårdsplads sprøjtemiddel.... Jeg vil for ordens skyld gerne pointere at min gårdsplads får en ordentlig tur med hardi-hakken, der udelukkende indeholder godkendte og forøvrigt lovligt indkøbte midler..
Når vi nu alligevel er i gang med flueKnepperiet. Så er det vist heller ikke helt stuerent når man handler sine kemikalier hos nabo bonden...
Sidst men ikke mindst, ros til dem der tilsyneladende har styr på doseringerne. Mange af de der sprøjter har ikke en kæft forstand på hvor meget man skal hælde ud... I virkeligheden nok et meget større problem end de giftige midler..

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#18
Klokker har helt ret ! Der er mange "amatører" der tror giften virker bedre hvis de overdoserer !!!

Og mht Prefix er det et modbydeligt middel der er kendt for at ryge ned og forurene vores grundvandsreserver.
Skulle der være nogen som ligger inde med en rest Prefix, så tilbyder jeg at afhente det til sikker destruktion uden beregning[^]
Svar
#19
sandheden omkring prefix ( atrazin ) er nok at den at vandværkerne brugte det i stor stil omkring deres boringer fordi det er effektivt, men naturligvis siver ned omkring borerøret og undervejs omdannes til det kendte BAM som alle har hørt om ..... DSB var dog den største bruger af midlet når de hældte det ud mellem skinnerne, nogle vil nok huske at det var sådan sagen omkring BAM startede....

brugt rigtigt som ukrudtsmiddel i majs har der såvidt vides aldrig været problemer .....

misbrug af enhver slags er jo ikke sundt og det gælder også ukrudtsmidler som bruges på anden måde end det er beregnet til

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)