Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Red dot præcision
#1
Det siges jo at det er svært at få præcision med både leveraction rifler og red dot / aimpoints....

Nu har jeg skruet lidt frem og tilbage på hvor på min 45-70 den nye Zeizz Compact Point skal sidde for at det passer bedst til mit øje. Jeg har lige været på 42m banen og indskudt den og umiddelbart, så virker det til at det spiller fint.

Øverste skudgruppe er med 3 skud, hvorefter jeg har justeret sigtet lidt til venstre og lidt ned. Den efterfølgende skudgruppe er også med 3 skud og hvis de ballistiske calculationer med Hornady Leverevolution passer nogenlunde, så skulle den være spot on på 100m med denne indskydning. Jeg skal sætte den ca. 2,5cm over på 50m, så denne indskydning passer nok meget godt:

[Image: IMAG0545.jpg]

På min jagt vil jeg tro at max skudafstand er ca. 80m, så det går jo nok. Vil så sige at på et belyst stykke pap, er det godt nok svært fokusere med dotten (3.5 MOA @ 100 yards) på den lille røde prik.

Jeg har tidligere spurgt til hvad folk vil mene max afstand for skud med en red dot / aimpoint eller lignende er i praksis, uden at få svar [V] så al praktisk erfaring med et sigte af denne type vil være meget værdsat [Smile]

Imorgen tidlig peger dotten i al fald på den buk der har snydt mig 2 gange igår morges [}Smile]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)