Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optilock
#1
Hej alle Formænd (nok specielt metalsnittere).

Jeg har monteret kikkert på min Sako Forester. Den er monteret i en low montage.
Der er 10mm mellem piben og kikkerten, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med. Så overvejer at fræse af ringene, og samtidig lave en udfræsning i "basen". Tror det vil kunne give omkring 7mm, hvilket jeg nok godt kunne tilfredsstilles med - så er der plads til en Butler Creek.
Næste problem er så at der ikke er mulighed for at rykke kikkerten langt nok frem til at få en tilfredsstillende øje-afstand. Ligeledes er der en meget lille afstand mellem kikkertrør og "base" hvilket nok vil være irreterende ved rengøring.

Så min tanke var om der er nogen herinde der har erfaring med Sako Ring Mounts? Er der nogen som helst måde hvorpå man kan gøre den lavere end den i forvejen laveste originale? Overvejede om man kan skære montagen over og fjerne materiale for derefter at svejse den sammen igen og file finish på den igen[B)][?].

Sidste spørgsmål i denne omgang går på om der er nogen som har konverteret en alm. montage til en Quik Mount, altså med fingre-skruer istedet for Torx 25/umbraco? Og kan en Ring Mount også monteres med fingre-skruer og dermed gøres "endnu mere aftagelig"?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Boryx
Den er monteret i en low montage.
Næste problem er så at der ikke er mulighed for at rykke kikkerten langt nok frem til at få en tilfredsstillende øje-afstand.
Er der nogen som helst måde hvorpå man kan gøre den lavere end den i forvejen laveste originale?


Hvad med Xtra low og extended

http://www.sako.fi/optilockproducts.php?basesrings

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#3
Hvad med at anvende leupold montagernes i stedet?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
@Kima

Xtra low, giver kun 2mm i forhold til den jeg har (Low), det er ikke helt nok.

Men dit andet forslag kunne måske godt være en løsninng.

@Lars Jeg vil gerne forblive ved Sako-montagerne, da jeg synes de er eminente med deres indvendige foring...

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)