Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ingen buk endnu
#1
Nu har bukken snydt mig endda et par gange, men da jeg stod og ventede på ham i forgårs... fik jeg lige skudt denne lille film af en rå og hendes lam.

Lammet lå i 3 timer lige foran mig før "mor" kom så den ku få lidt at spise og blive vasket [Smile]

www.informative.dk/raaoglam.wmv

(der er iøvrigt lyd på med fuglepip osv.)

Når man får den slags naturoplevelser med, gør det ikke så meget at bukken ikke dukkede op den dag. Jeg får ham nok en anden dag [Wink]

... og undskyld billede kvaliteten. Filmen er optaget med mobilen.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Har du duracoated din SBL? Så vil vi da gerne lige se billeder :-) Det er et lækkert skydejern.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Nopes.
Blot tape. Aner ikke om det gør nogen forskel, men synes det ser mere "netralt" ud end et stykke skinnende stål der stikker ud af busken [Wink]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#4
Nu du siger naturoplevelser. Så havde jeg en af de bedre i går aftes. Jeg havde siddet et stykke tid i tårnet uden noget liv, hvor så der så pludselig kom en gammelrå ud og essede og senere lagde sig i 20 min. Så kom der en lille gaffelbuk ud som jeg vil sammenligne med en teenager dreng som rigtig skal spille smart. Han løb rundt og hoppede som en gal. Han gik og fejede helt åndssvagt op ad alting pissede rundt omkring, så alle kunne se og lugte ham. Da han var faldt lidt til ro, gik han hen mod mit lille skydetårn, tættere tættere på, til sidst stod han helt henne ved foden af stigen og begyndte sku og også og feje der. Jeg sad bare total musestille og kiggede ud gennem sprækkerne på beklædningsbrædderne på siderne af tårnet. Det var lidt skægt, han opdagede intet og gik bagefter over til råen igen. Han forsvandt sendere ind i skoven, men så kom råen hen og så ud til at skulle efterforske det han havde lavet herovre, men hun fattede straks mistanke om at noget ikke var som det skulle være. Hun fik færten af mig med det samme og begyndte straks at gø, smælde, bjæffe så hele skoven kunne høre det. Det var omkring 20 min før tid, så hvis den store pladsbuk havde haft planer om at komme ud den aften tror jeg han kom på andre tanker. Fed aften.[Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
For et par år siden sad jeg på jorden på min rygsækstol, og ville skyde et par duer sidst i december. Min gamle hund sad ved min side, mens hvalpen(ca. 3mdr) løb lidt rundt og hyggede sig.
På et tidspunkt kom der en rå frem med 2 lam. Jeg fik lagt den gamle hund dæk, og forsøgte at kalde hvalpen hjem. Det lykkedes ikke, ved blot at hviske til ham. Jeg valgte så at afvente situationen for at se råens reaktion på hvalpen, som løb lidt rundt og bed i en græstot, for derefter at grave et lille hul, og så bide lidt mere i græsset, typisk hvalpeadfærd. På et tidspunkt sikrer råen, idet hun registrerer, at noget er galt. Da hun ser hvalpen slapper hun af. Det var tydeligt, at hans adfærd indikerede, at han var aldeles ufarlig. Hun var stadig opmærksom, men det fremgik klart, at beredskabet var på et markant lavere niveau. Hun kiggede lidt på hvalpen og gik derefter væk med sine lam. Ingen panik overhovedet, og hvalpen opdagede aldrig hvad der skete.
Jeg kunne have skudt det ene lam, da jeg havde min nyerhvervede kombi med (222/20), men valgte ikke at skyde lige hen over hovedet på min afdækkede hund. Det ville næsten også være synd lige efter, at dyrene havde givet mig en så stor oplevelse. Jeg nåede ikke at tænke på, at det kunne filmes, så er det rart, at andre husker det.
Naturen giver os som færdes derude mange fantastiske oplevelser[Smile].
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)