Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leathermann jagtkniv
#1
Hej - mon der er nogen der har erfaring med Leathermann's jagtknive, specielt denne her: http://www.leatherman.com/product/Steens

Jeg overvejer alvorligt at investere i sådan en - men efter at have læst diverse "tråde" omkring knive kan jeg forstå at det er meget vigtigt at stålkvaliteten er den rette. Så derfor vil jeg meget gerne høre fra nogle der ved noget omkring dette.
Svar
#2
Hejsa.

Jeg har investeret i en Leatherman Vista. Det er ganske vist ikke 'kun' en kniv, men et multitool. Jeg bruger grensaksen til at klippe ribben, når jeg brækker dyr. Selve kniven er meget skarp.

Hvis det kun er en kniv du skal bruge, er det lidt 'bøvlet' at finde den frem på et multitool.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#3
ellgaard Jeg er ret overbevist om at denne kniv overtræder den Danske kniv lov. da der er blade på den som er Enhåndsbetjent.
Og jeg kan garantere dig at det er ikke det værd. Jeg har været hele turen igennem med en Leatherman Wave.
Svar
#4
Hvordan stiller den sig i forhold til EKA swingblade i forhold til den danske knivlov ?
Nu har jeg ikke haft nogen af dem i hænderne, men jeg kan ikke se forskellen på den leatherman og så EKA swingblade. Som bliver solgt mange steder i Danmark

@topic så skulle s30v være et rigtig godt stål til knive
http://www.bladeforums.com/forums/showthread.php/619821-RWL-34-vs-S30V
http://en.wikipedia.org/wiki/CPM_S30V_steel
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Tralle_dk

Hvordan stiller den sig i forhold til EKA swingblade i forhold til den danske knivlov ?
Nu har jeg ikke haft nogen af dem i hænderne, men jeg kan ikke se forskellen på den leatherman og så EKA swingblade. Som bliver solgt mange steder i Danmark



Jeg ville mene at Knoppen på bladet er for at kunne skubbe bladet ud med sin tommelfinger. dvs. der er den enhåndsbetjent. Jeg kender ikke bladet men at bedømme ud fra div. foto's så råber enhåndbetjening mig op i ansigtet.

Men det kan være at Zippo Danmark importere andre versioner af kniven som de gør med leatherman Wave, så denne bliver lovlig gjort i dk.

Og såfremt kniven er konstrueret til at kunne betjenes med en hånd. Så er det ikke bare nok at lave ændringer så den ikke kan dette mere.

Jeg havde en leatherman Wave som var i stykker og jeg skulle bruge en tang for at få bladet ud. dvs. funktionen enhåndbetjent var væk. Men loven siger at når en kniv er KONSTRUERET til at være enhåndsbetjent, så er det ligegyldig om bladet er knægget af. det er stadigvæk en enhåndbetjent kniv.

Jeg har været i retten 2 gange med min leatherman wave og for at det ikke skal være løjen, så var det under en Garanti reperation Zippo Danmark anmeldte mig for ulovlig våben besiddelse

EKA swingblade er ikke enhåndsbetjent. denne kniv skal du bruge begge hænder for at Betjene ( Skifte blad / Swing )
Svar
#6
Ja har godt hørt om dem der mister deres Wave ved rep. surt show.

Leatherman kniven ser ud til at have samme system som EKA swing blade (du skal jo flytte hånden for at få opbrækkeren ud, http://www.youtube.com/watch?v=HtGG769sAJg)
Det eneste jeg kan se du kan "flippe" ud med en hånd er et savblad.
Gad vide hvad polypperne siger til det?
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Tralle_dk

Ja har godt hørt om dem der mister deres Wave ved rep. surt show.

Leatherman kniven ser ud til at have samme system som EKA swing blade (du skal jo flytte hånden for at få opbrækkeren ud, http://www.youtube.com/watch?v=HtGG769sAJg)
Det eneste jeg kan se du kan "flippe" ud med en hånd er et savblad.
Gad vide hvad polypperne siger til det?



Jeg lå bare mærke til billederne som du linker til i første indlæg.
på billedet hvor du kan se den lille strygestål er der en knop på bladet ???? så måske er der mere end 1 version af kniven
Svar
#8
Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.

???? Nogen bud? [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.

???? Nogen bud? [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Det er 100% sikkert at de ikke er lovlige - politiet vælger så bare ikke at gøre noget ved det. Hvis de skulle være lovlige, så ville de være nød til at blive betragtet som noget andet end knive, men eftersom der jo som bekendt var en håndværker der kom i retten på at have glemt sin hobbykniv i bilen/buksen eller hvad det nu var, så MÅ de nødvendigvis blive betragtet som knive.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.

???? Nogen bud? [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


I denne tråd er der da et bud:
www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=41&t=11249&hilit=hobbykniv
[Smile]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by PeptoBizmo

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.

???? Nogen bud? [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


I denne tråd er der da et bud:
www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=41&t=11249&hilit=hobbykniv
[Smile]



Efter at have læst den tråd må jeg tage mine or i mig igen.Jeg havde ikke troet at JM var så kreative at de kunne sno sig uden om den, men det var de altså.

Konklusionen må være at ham håndværkeren der blev dømt, udelukkende blev dømt fordi det var et låsbart blad.

Jeg må klart i gang med at konstruere en enhåndsbetjent kniv som ikke er en foldekniv!

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Var i Specialbutikken i går i anden anledning og så på disken en folder fra Leathermann importøren der lister op hvilke knive der er godkendt som det ene eller andet. Mener at de nævnte 2 grupper hvor den ene gruppe var det de kalder 24/7, som omhandler knive der kan anvendes uden det såkaldte annerkendelsesværdige formål. Den anden gruppe kan jeg ikke huske hvad hed men den omhandlede netop knive som kun må anvendes under særlige omstændigheder som jagt osv. og der var omtalte kniv netop nævnt. Ærgeligt jeg ikke lige fik taget et eksemplar af brochuren.
Svar
#13
Skulle lige have tænkt mig om - selvfølgelig har importøren da lagt info på deres website også - sikkert alderen der begynder at gøre sig gældende.

http://www.leatherman.dk/frame.cfm/cms/s...=9/menu=4/
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)