Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
politisk indflydelse
#1
Hej alle, jeg har mulighed for at få nogle spørgsmål / emner bragt til tops i det politiske system herhjemme. Har fået 3 hovedpunkter på dagsordenen. Det er: usaglige / urimelige stramninger af våbenloven,
Tilladelse til brug af lyddæmper i dk,
Urimelig forskelsbehandling af ansøgninger til forskellige våbenkontorer.

Jeg har derfor ASAP brug for eksempler, argumenter og velformulerede spørgsmål inden for de emner, så vi kan få tvunget ministre og regeringen til at forholde sig til tingene. Smid gerne svar til mig på mail eller pm. Har I evt tid og interesse til at hjælpe med det, så meld jer endeligt. Måske det Kunne passes ind med at vi Kunne mødes én aften og få det udarbejdet.

Det er her muligheden for at vi bliver hørt helt i toppen!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
Mht. forskelsbehandling kan man netop tale om våbenkontorer rundt omkring i landet. I mit konkrete tilfælde:

Jeg har solgt min 6.5x55 til en nyjæger i Toftlund (jylland)

Han havde bestilt riffelprøve osv. hvorefter vi fandt ud af at der var 6 ugers ventetid på at få tilladelsen på plads uanset hvilket våbenkontor han kontaktede i hele den sønderjyske politi kreds (som er ret stor)

Jeg har nu indregistreret 7 rifler i min politikreds (syd og midtsjælland) og har endnu ikke haft over 5 minutters ventetid på en registrering ( Lone og Anni i Næstved er rigtig flinke [Smile] )

Så man må jo undres over hvad der forårsager en så stor forskel. Har hørt fra flere våbenkontorer´s fuldmægtige at det endda undrer dem hvorfor reglen siger at man kun kan indregistrere i sin egen politikreds når systemet det tastes ind i er det samme landsdækkende.

Det var så blot mit input til et af dine emner [Wink]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#3
Jeg har så sent som igår rykket for fornyelse af min genladetilladelse som udløb i starten af april.
Allerede sidst i marts indsendte jeg den blanket som politiet medsendte meddelelsen om at den snart udløb.
Igår spurgte jeg om den var på vej for jeg opbevarer jo en lille slat krudt ulovligt.

Svaret var at siden nytår var der ikke forlænget ladetilladelser i denne politikreds og at det skete nok ikke før til eftråret.

Jeg nævnte så at jeg jo ikke kan købe krudt så længe at jeg ikke har en gyldig tilladelse, hvortil svaret var at jeg selvfølgelig ikke måtte foretage mig noget som helst, altså heller ikke lade min sidste slat krudt........jeg er målløs [Sad!]

I samme omgang afleverede jeg på mail min anmeldelse af et luftgevær cal.22. Den ville de ikke modtage da det ikke er juni endnu. Men de HAR jo allerede modtaget den da de åbnede min mail....[Big Grin]

Så nu løber jeg snart tør for ammunition og kan ikke dyrke min hobby i mindst et ½ år....selvom jeg indsendte ansøgningen inden den gamle udløb.

Og jeg kan mange flere oplevelser, men dem tager vi i bilen på vej øst over [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Med angst for at gentage mig selv, men I bor fandenrasme i det forkerte land! Genladetilladelse? Hvad er det for noget vaas, udover beskæftigelses terapi for politiet, og en form for skat!
Inden det er overstaaet, M@X2, faar du fandeme abstinenser
hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Jeg ved, at embedsfolkene i Justitsministeriet allerede ser på lyddæmperne efter artikelserien i Jæger, men det kan de jo gøre længe, så lidt yderligere pres kan måske hjælpe.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#6
Fordele ved Lyddæmpere:

Reducerede høreskader, da støjen bekæmpes ved kilden.
Færre anskydninger, da personer generelt skyder bedre med dæmper.
Mindre miljøbelastninger i forbindelse med jagt og træning.
På lang sigt færre offentlige udgifter til høreaparater. (jægere begynder i gennemsnit at få behov for høreaparater 15-30 år tidligere end gennemsnittet. Tilskud pr aparat 6000kr.= 2x6000 hver 4.ar i ca 20 år ca 60.000kr pr hoved[xx(])
Undgå konflikt med EU direktiv om arbejdsmiljø (buldredirektivet) som siger at støj over 138dB skal reduceres ved kilden hvis det er muligt, og at sekundære værnemidler ikke er tilstrækkeligt.
Dette vil også, hvis politi og militær begyndte at anvende lyddæmpere, undgå en kriminalisering af landets politimestre og forsvarsstaben. Ret beset handler landets politimestre i strid med arbejdstilsynet, hver gang de sender en betjent på skydebanen. En tilsvarende arbejdsmiljøovertrædelse ville for private arbejdsgivere, udløse en bøde i størrelsesordnen 20.000kr.

En generel accept af brug af lyddæmpere i Danmark ville også medføre en væsentlig jobskabende effekt. Både hos dem som skal montere dæmperne, og ikke mindst hos producenter.
Faktum idag er at Danske producenter, og specielt en dansk dæmperkonstruktør er blandt de førende, hvad angår pris/kvalitet, i norden. Men pga de restriktive Danske regler er konkurrencemæssigt hæmmet i forhold til de konstruktører/producenter som har et hjemmemarked.
En legalisering af dæmpere til jagt, konkurrence, politi og forsvar ville kunne generere en jobskabelse i det lille kongerige i størrelsen 20-50 arbejdspladser i de næste mange år.
Med den nuværende kompetence, vil det være realistisk at Danske producenter vil kunne beherske mellem 50% til 75% af markedet herhjemme.
Denne markedssituation ville kunne medføre en klart stærkere international konkurenceevne.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)