Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M03
#1
Nå, nu er der kun 14 dage til jeg får min nye riffel, en M03 i .308Win med en 3-9x50 Leupold vx-r. Hvad er dine erfaringer med riflen og sigtet? Jeg glæder mig til at prøve den på en buk den sidste måned, men er der noget jeg skal være opmærksom på mht. indskydning osv.?
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#2
Det er den bedste riffel jeg har skudt med. Den er jeg sikker på at du bliver glad for. Du skal øve dig lidt i at spænde fjederens op og ligge den ned igen uden at larme eller klemme fingeren. Man skal lige prøve et par gange så fungerer det rigtigt godt. Kikkerten kender jeg ikke.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Kan kun give Yeti Ret. Det er også det bedste jeg har prøvet.
Jeg er blevet SUPER glad for min riffel.
Købte min lige før påske og jeg har brændt 50+ skud af med den.
Var afsted den anden dag på banen og prøve det med at skyde--> skille riflen ad--> samle igen og skyde.
INGEN træfpunkts ændring.
DET er fedt. Og riflen er spændt sammen med jysk/fynsk håndmoment. Ikke noget med momentnøgle eller noget.

Og den med sikringen ja den er god og få trænet. Det er ikke lige til de første par gange.

God fornøjelse med den.
mangler lige at få skudt åbne sigte midler ind på den også, men det kommer en dag jeg har god tid. Kun for at prøve og skyde med den.

Du skal bare glæde dig over at du har fået din sidste riffel. Det er jeg ihvertfald ret sikker på at jeg har.

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Ja, husk at rense den ofte i begyndelsen, efter 2-3 skud, saa skyd igen og rens igen. Gør det de første 10-15 skud, saa er den klar.
h
Hogmeister
Svar
#5
Jeg har VX-R 2-7x33 og det fungerer rigtigt fint.

Check dog med det samme, at den automatiske sluk-tænd for lys funktionen fungerer, der har været et par reklamationer i den lokale butik på 3-9x50 modellen.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#6
@Stef
Nu hvor du har haft succes med din M03 .308W, har du så prøvet forskellige typer ammo og hvad passer bedst?
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#7
@Panthera.
Jeg bruger Norma Golden Target til træning. (som gir hylstre til genladning)

Så har jeg fået ladet en Nosler Ballistic Tip 165 gr, til ræv og lign, en Nosler Accubond 165gr til råvildt og hjorte, og en Nosler E-Tip leadfree 168gr til gris.

De går inden for 40mm/100m alle 4 typer. for 20 skud. 5 med hver.

Målet var og få lavet så de 3 jagt kugler gik ens, men at golden target også var med gjorde det jo næsten endnu bedre. Så slut med at stille på kikkert m.m. der skal skydes langt. :-)

De er ladet med Norma 202 og går 775m/s i snit for dem allesammen.

Det er rigelig fint. Det slår ganske udemærket ihjel. Har skudt det første stykke råvildt med den.
Send mig en PM men din mail adresse, så sender jeg lige opskriften på dem.
Det er selvfølgelig på eget ansvar at bruge dem.
@ Panthera hvor holder du til i Landet??

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)