Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Mindre vold blandt våbenejere
#1
Mindre vold blandt våbenejere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Uha det er jo grimt for politikerne. Tænk hvis de skal til at arbejde med at forbedre de sociale og økonomiske forhold for at nedbringe dødsvold med våben og ikke bare kan stramme lidt regler. Den var værre...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Det viser vel også bare det simple faktum at vold, specielt så alvorlig vold at det medfører død, er koncentreret i de samfundsgrupper der i forvejen ikke har mange legale våben.

Det er da fint nok at en universitets-studerende kan skrive en fin opgave omkring noget der logisk set er indlysende... og sætte konkrete tal på det.

volden er størst og mest alvorlig i "belastede" samfundsgrupper og områder, og på grund af en strengt reguleret lovgivning omkring HVEM der i Sverige kan få tilladelse til skydevåben, er der færre legalt ejede våben i de samme områder...

Jeg mener at kunne huske en anden undersøgelse der viste at det er yderst få legalt ejede våben der reelt bruges i forbindelse med drab i Sverige, så der er altså ikke meget der tyder på at en strammere regulering af de lovlige våben vil have en målbar reducerende indvirkning på antallet af drab i de "belastede" samfunds-grupper eller områder.

Så ender man igen i den evindelige diskussion om hvor meget man skal stramme en lovgivning op, stort set uden at få andet ud af det end flere stemmer fra de frygtsomme forstadshusmødre til de politikere og "meningsdannere" ( [xx(] ) der profilerer sig selv i medierne på at pirke til "manglen på tryghed"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Men den form for pirken bliver svære hvis det er vel dokumenteret at det ikke virker da det bliver mere legalt for politikkerne at stille sig op imod "det alle ved". Så i forhold til vores sag tror jeg at den slags undersøgelser er vigtige. Skal stramningers ikke blot være noget som løbende sker er der behov for en anden opfattelse af hvad de lovlige våben bliver brugt til og ikke mindst hvad de ikke bliver brugt til.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)