Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Smøring af aftrækket hvad olie?
#41
Som klimaet er her i Europa men regn og ofte med fugtig luft så kan der ske det i et tørlagt aftrækssystem at flader der glider mod hinanden uden friktion med tiden irrer metallet og der danner en smule pulveragtigt smuds som forhindrer delene i at glide let. Havde der været en lille smule smørelse her til at rustskytte (de rustfrie aftræk danner samme slags ir og har brug for smørelse)

Hvis man i stedet giver det lidt tynd olie der ikke tørrer ind så slipper man for det problem.

Men at tro at man opnår en vedligeholdelsesfri riffel ved at købe en rustfri riffel, så tager man fejl. Lige meget om man smører eller lader være, kommer man ikke uden om service en gang i mellem.

Det er mig en gåde at stort set alle mennesker skifter olie på deres bil eller i det mindste tjekker det en gang i mellem, men når det drejer sig om (dyre) våben så praler man ligefrem med at man smører det aldrig.
Jeg foreslår en klippeordning så man får et klip i jagttegnet hvis man ikke servecerer sine våben. 3 klip og jagttegnet er væk i 3 år [}Smile] Så kan de lære det...........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#42
Så foreslår jeg at hvis man har en Camaro holdende uden at holde den i tip top kørbar stand i mere end et år skal man forære den væk til mig[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#43
Jeg skifter skam olie på Camaroen hvert år, ligesom jeg vender sværdet dagligt på min kædesav.
Når jeg er på ferie afleverer jeg kædesaven til WSM så han kan vende sværdet. Og omvendt selvfølgelig [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)