Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
med eller uden briller
#1
Hej Høgh
En lille tilføjelse til dine artikler i Jæger ang briller sammen med optik, har du prøvet at tage brillerne af når du kigger gennem en håndkikkert eller riffelkikkert.
Jeg bruger selv briller og bruger somme tider at skubbe brillerne op i panden når jeg bruger håndkikkert (jeg er nærsynet -3,25) og jeg ser ganske udmærket uden og dyret eller hvad jeg nu ser synes lidt (større) tættere på.
Jeg har prøvet at tage brillerne af når jeg kigger gennem riffelkikkerten også og det fungere fint, måske nogle kan bruge dette hvis De bruger briller med glidende overgang eller hvad det nu hedder.

Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#2
Er det ikke muligt at få Høghen til at bekræfte at briller i sig selv ikke medføre træfpunktsændringer, hvis man bruger sigtekikkert. Dette uanset om de er flerstyrke, enkeltstyrke eller med glidende overgang.
Det der eventuelt kan give træfpunktsændring, er paralaxejusteringsfejl i kikkerten. Denne paralaxejusteringsfejl vil give de samme træfpunktsafvigelser, uden brug af briller, hvis man ikke kikker centreret i kikkerten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)