Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg er glad/sur i dag, fordi....? -tråden
Jeg ville også meget gerne af med de tunede knallerter! Ingen tvivl om det.
Og det er rigtigt at at de unge kan få lov til at flytte flere kg med flere hk på andre måder men statistikken stger at de dør på motorcyklerne.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ujensen
men statistikken stger at de dør på motorcyklerne.



Statistikker er et spørgsmål om at "glemme" at oplyse etellerandet, således at de viser det man vil have dem til[Wink]

Hvis du mener det makværk der blev lavet omkring 2009 var der noget med at det blev stærkt kritiseret af folk der viste hvad de snakkede om.
Sjovt nok foreslog Lars Barfod d. 6 okt. 2010, altså efter ovenstående, flg. ændringer som for det første er fornuftige og for det andet ligner det der gælder i den øvrige del af fællesskabet
Citat:quote:

Kategorier, definitioner og alderskrav

1. Det i artikel 1 omhandlede kørekort giver ret til at føre de kategorier af motorkøretøjer, der er defineret nedenfor. Det kan udstedes fra den aldersgrænse, der er fastsat for hver kategori. Ved et motorkøretøj forstås ethvert køretøj, som er forsynet med motor som drivkraft, og som kan køre på vej ved egen kraft, men som ikke kører på skinner.

2. Knallerter:

kategori AM:

– tohjulede eller trehjulede køretøjer, hvis konstruktivt bestemte maksimale hastighed er 45 km/t, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra a), i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF af 18. marts 2002 om standardtypegodkendelse af to- og trehjulede motordrevne køretøjer5) (bortset fra knallerter, hvis konstruktivt bestemte maksimale hastighed er 25 km/t eller derunder), og lette quadricykler som defineret i artikel 1, stk. 3, litra a), i direktiv 2002/24/EF

– aldersgrænsen for kategori AM fastsættes til 16 år.

3. Motorcykler med eller uden sidevogn og trehjulede motorcykler:

– ved »motorcykel« forstås tohjulede køretøjer med eller uden sidevogn, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra b), i direktiv 2002/24/EF

– ved »trehjulet motorcykel« forstås et køretøj med tre symmetrisk monterede hjul, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra c), i direktiv 2002/24/EF

a) kategori A1:

– motorcykler med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal effekt på 11 kW og et forhold mellem effekt og vægt på ikke over 0,1 kW/kg

– trehjulede motorcykler med en maksimal effekt på 15 kW

– aldersgrænsen for kategori A1 fastsættes til 16 år

b) kategori A2:

– motorcykler med en maksimal effekt på 35 kW og et forhold mellem effekt og vægt på ikke over 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale effekt

– aldersgrænsen for kategori A2 fastsættes til 18 år

c) kategori A:

i) motorcykler

– aldersgrænsen for kategori A fastsættes til 20 år. Retten til at føre motorcykel i denne kategori er dog betinget af, at vedkommende person har mindst to års erfaring som fører af motorcykel på grundlag af et kategori A2-kørekort. Dette krav om tidligere erfaring kan dog fraviges, hvis ansøgeren er fyldt 24 år

ii) trehjulede motorcykler med en effekt på over 15 kW

– aldersgrænsen for trehjulede motorcykler over 15 kW fastsættes til 21 år.



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Jeg er sur i dag... fordi jagtsæsonen i praksis først starter den lørdag d. 6/10.... møgkalender!

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Jeg synes faktisk at man burde fjerne ydelsesrestriktionerne for motorcykler til de helt unge, og så gradvist indføre dem for de halvgamle mænd, der skal ud og udleve deres tabte ungdom.
Årsagen til min holdning, er at alt for mange som køre på motorcykkel kommer alvorligt til skade eller bliver dræbt.
Skidt med dem der bliver dræbt, her er alder ligegyldig. Derimod er der meget stor forskel på hvordan forskellige aldersgrupper klare at blive alvorligt skadet/invalideret.
Min personlieg erfarring er at unge mellem 15 og 25, har et uendeligt meget større overlevelsinstinkt, og en fantastisk tilpasningsevne. Samtidigt skal deres liv alligevel ændres radikalt, fra at hænge i mors skørter, til at blive selvstændige.
Folk som bliver skadet når de er markant over 30, har ofte midstet omstillingsevnen, samtidigt med at de ofte opfatter det som at de midster meget af det de i forvejen har opbygget.

For at øge chancen for en succesfuld håndtering af en alvorlig skade, bør man også afskaffe enhver form for erstatning. Da en erstatning alligevel ikke kan løse problemet. Samtidigt med at man efter en erstatning, eller mens man venter på udmåling af en erstatning, ofte går helt i stå
Svar
Havde aldersgrænsen for knallertkørsel været 30 år så havde vi været forskånet for en af de brokkehoveder der SIDDER hele dagen og ved ikke hvad han skal lave......[Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Havde aldersgrænsen for knallertkørsel været 30 år så havde vi været forskånet for en af de brokkehoveder der SIDDER hele dagen og ved ikke hvad han skal lave......[Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Der var da også forbud mod tuning og alkohol, og lige lidt hjalp det.

Men 60kmt på en MF35 med 5 ton sand i frit løb ned ad grædstrup bakke, det var sgu sport[8D]
Svar
Ja, sådan en Ferguson har jo FOD bremse.... [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg er sur i dag... fordi jagtsæsonen i praksis først starter den lørdag d. 6/10.... møgkalender!



Ja jeg klager sgu ikke. Elgjagten starter d. 8/10, og det kan altså ikke gøres tidligere.
Dan dato falder sjovt nok sammen med den første dag af min fædreorlov! [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
Og hvad er fædreorloven ellers til??
H
Hogmeister
Svar
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Og hvad er fædreorloven ellers til??
H



Der skal jo også ses en del ishockey.[8D]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
Jeg er kiste glad i dag, for nu kører jeg på jagt. Første tur siden knæet blev ordnet, så det kan ikke blive meget bedre.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
Knæk og bræk Prezzy.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
Er småmuggen. Kunne det lortevejr ikke have holdt sig til Danmark. 3 grader og kraftig regn var nok til at grisene ikke kikkede forbi.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
Som nævnt i centraltænding er jeg happy da den Vixen jeg netop har købt har vist sig at være i en stand over alt forventning [Big Grin]
Svar
Glad og spændt - har lige fået min Canon EF 24mm F/1.4 II L USM linse som jeg skal prøve efter nordlys m.m. =o)

Håber at komme ud med en lille uprofessionel fotoside med billeder fra rundt omkring på Grønland. Er jo rimelig berejst i forbindelse med arbejdet. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
Så må jeg også hellere komme med et lille indspark her i denne glad/sur tråd.

Jeg er først og fremmest glad fordi den Sako 75 i cal. .300WM, som jeg "vandt" på Bruun-Rasmussens våbenauktion i går aftes, viser sig at være i betydeligt bedre stand end forventet.
Ærgerligt at den tidligere ejer (konkursbo!) havde afmonteret den oprindelige kikkert (Zeiss eller Zwarowski) og monteret en 4x32 Banner i 1" rør.

Dernæst er jeg sur fordi jeg i nat havde ubudne gæster i min bil. De er kommet ind i den aflåste bil uden at efterlade sig spor, og har stjålet min navigator og en lommelygte.

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rydstrømÆrgerligt at den tidligere ejer (konkursbo!) havde afmonteret den oprindelige kikkert (Zeiss eller Zwarowski) og monteret en 4x32 Banner i 1" rør.



Hvordan kan du se hvad der har været monteret tidligere?

P.s. Tillykke med riflen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Da jeg afhentede riflen på "Havnen" fortalte manden der har med Bruun-Rasmussens våben at gøre, at han tidligere havde set alle de 4 Sako'er med Zeiss eller Zwarowski påmonteret.
Men prisen havde nok også været en helt anden.....[:0]

Desuden ville træfpunktet med det påmonterede Banner-rør have været 1½-2 meter ved siden af sigtepunktet. Det konstaterede jeg ved at lave kontrol af den optiske indskydning.

Glæder mig til at prøve den en dag, når jeg får sat et rigtigt sigte-rør på den.
I første omgang er den sat "på lager" bagerst i skabet. Jeg overvejer også om den måske en dag ender i et ombygningsprojekt til noget som "ingen andre har".
Overvejer også at anskaffe et KFC- (eller hvad de nu hedder!) -skæfte, da plastikskæftet er meget let, blødt i forskæftet og (for at sige det pænt) er "mindre kønt" - set med mine øjne.

Ha' en dejlig dag allesammen....

Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
Hold da op du må havde en HOTLINE til Våbenkontoret :-)
Svar
Havde en god lørdag i skoven med jagtholdet, og vildsvinedellerne faldt i "god jord" ved den efterfølgende frokost i hytten.

De seneste 'krummer' fra jagtfrokostteoretikernes bord er, at bly nu bliver forbudt i Tyskland og vi indkøber/lader TTSX el. TSX i NKT'en til næste tur.

[Image: 2012-10-27134319.jpg]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)