Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import fra England
#1
Jeg har købt et kikkertsigte hos Sportsman Gun Centre i England. De skriver tilbage at jeg skal fremsende en end user agreement og at behandlingen heraf vil tage 4 til 6 uger.
Er det virkeligt nødvendigt inden for EU?
Svar
#2
???? ALDRIG hørt om !!!!.. det er vel ikke noget militær 'gejl' der er restriktioner på (pålagt af USA..natsigte G3 eller hvad de nu er på)

har købt hos Cluny country store /UK (som så mange andre her på forum) = no problems .. går bare der ud af som al andet (fx DK) webbutik handel

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Jeg stod med samme problem ved Cluny Country Store - altså Grønland vs Dk.

Dette var en Schmidt&Bender PMII 4-16x50 med belyst P4Fine-sigte - hvilket må siges at være meget tæt på "militært" sigte.

Ud af EU så skal der End User Agreement (eller hvad det nu hedder), samt import/exporttilladelse - men indenfor EU, der sender de det gladeligt uden alt det papirgejl.

Det KAN dog ske at Sportsman Gun Centre stiller sine egne krav, så selvom import/export-tilladelser og End User Agreement ikke er krævet rent lovmæssigt - så kan butikken udmærket kræve AL papirgangen løbet igennem alligevel for at holde egen røv fri af smækhøjde.

Men umiddelbart ville jeg tage et kig ved Cluny's Country Store - og se om ikke de kan matche prisen, og afblæse handlen ved Sportsman Gun Centre.
Cluny gør MEGET for at være billig - han yder FED service, og frem for alt HURTIG service.

Det kan også ske at det er for at tilfredsstille leverandøren, hvilket kan være et sært krav som eks amerikanske producenter stiller.
Er før stødt på sære forholdsregler der.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Jeg har netop handlet med Opticswarehouse, og der var heller ingen problemer med at få grejet til Malmö. Jeg købte en Hawke Endurance 3-12x50 IR til 2400 incl forsendelse, og servicen har været tip-top. Fra ordre til ankomst i Skåne gik der 11 dage, og det var fordi de ikke havde den på lager da jeg bestilte.

Nu mangler jeg bare en tur på Spillepengen for at se om den kan ramme.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Der er helt sikkert kommet eksportregler til efter 2010. Hos Cluny skal den også laves - han gør det bare for en.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
De mener det vist alvorligt, der må være nye regler i UK. se nedenstående netop modtaget:

Good morning

Yes sir to export a rifle scope out of the uk, irrespective of destination country, we need to apply for an export licence, this is not to say you need one to import, but by uk law we have to have an export licence to send out, we cannot apply for this without doing this end user agreement first, which I will get processed and sent to you

Adrian
Svar
#7
Det er ikke nyt - har været der i et par år nu.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Har handlet hos Robin fra Cluny Country Sports i Scotland i flere år, og har aldrig udfyldt en sådan erklæring..
Svar
#9
England har bare ikke opdaget endnu, at de er en del af EU og Schengen-aftalerne... [xx(][Sad!][Sad!]

De har f.eks. aldrig forladt deres pas-kontrol ved ind og udrejse selv ved direkte rejse fra et EU land til et andet.

M.h.t. alt hvad der bare lugter af våben, så strammer de konstant op for at tækkes "storebror" (gæt selv hvem...)

UK har for nogen tid siden indskærpet overfor deres våben og "sporting goods" forhandlere at de skal overholde USA's krav om "end user" deklarationer, så det er helt sikkert for at holde deres sti ren, at nogen forandlere vælger at sende aben videre til køberen i et andet EU-land, selvom det er imod frihandels-aftalerne i EU.

Helt præcist hvordan det skal kunne gælde for et kikkertsigte fremstillet i EU, det går lidt over min forstand....

Ren og skær US paranoia ....

"Welcome to the reign of unfounded fear, may Homeland Security strike those down who are unbelievers and heretics, for they are our enemies."

[Wink][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Opticswarehouse bad da heller ikke om en exporterklæring fra mig, så det er da bestemt ikke alle der kræver det.

Mht paskontrol i UK, så skyldes det deres Commonwealth samarbejde, hvor de har lidt mere åbne grænser mod deres tidligere kolonier. Dem vil EU ikke bare have ind, så derfor paskontrol til og fra Øen.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)