Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jeg tabte min rifel
#1
jeg har lige været på en sucesfuld rævejagt . på vej hjem , på cyklen sker katastrofen , remmen på mit rifelitui springer , lige da jeg køre ned af en kantsten . der var heldigvis var der ikke megen fart på . riflen mellemlander på cykekkurven og falder derefter ned på asfalten med piben først dernæst tager kiggerten næste stød . hvad tror i jeg kan forvente , næste gang på skydebanen.
det drejer sig om en S&L vic. med en docter 3-12x56 monteret i en S&L montage.
alt ser umidelbart ok ud , men [?] [?]
lad mig få nogle seriøse bud , fra nogen der også har smidt med deres rifel .
i hører fra mig når jeg har været på skydebanen .
mvh LWL
Svar
#2
Umiddelbart burde der ikke ske noget. Riflen+kikkert er jo lavet til at klare kraftige stød, såsom rekyl. Men kikkerten kan jo have fået et slag, der har ødelagt den.
Skyd en god flok skud og hvis den træfpunkter ikke flytter sig rundt på skiven bør den jo virke som før.
Svar
#3
Nu er du jo ikke ukendt med at komme på skydebanen.

Jeg tabte engang (quick reléase rembøjlen var ikke rigtig lukket) min riffel baglæns ned på jorden og den landede på kikkerten.

Kikkertrøret bøjede så meget at jeg ikke kunne skyde den ind i højden igen. Set fra siden kunne man tydeligt se at kikkertrøret var bøjet lige i den forreste montage.

Nu var det jo en Leupold, så jeg afmonterede kikkerten og rettede den så den så lige ud, hvorefter jeg monterede den og indskød den igen.

Kikkerten fungerer upåklageligt her ca. 4 år efter.

Bwana Olifant har prøvet samme tur med sin kikkert, blot sideværts. Den lagde vi på en patronæske hvorefter Olifanten trådte på kikkerten til den så lige ud og han kunne skyde med den igen.

Men som du beskriver det så tror jeg da at farten var taget af så du slipper sikkert med et par kontrolskud [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Bare lige en tanke. Lå ræven i cykelkurven, eller havde du spændt den på bagagebæren ? [8D]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#5
ja det gjore den ,med og en håndkiggert og stol ovenpå
mvh LWL
Svar
#6
Hvor er der rart at høre, at der faktisk er nogen der kan gå på jagt uden en 4-hjulstrækker.[Big Grin][8D][Big Grin][8D]

mvh Søren
Svar
#7
Minder mig om gamle dage, hvor jeg gik i banken med styrthjælm på hovedet og en 12/70 over skulderen for at hæve penge til turen på skydebanen.
Det var nok ikke gået i dag.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#8
@Prezzy
Om ikke andet, så fordi det er hulens svært at opdrive en grøn Puch Maxi med mælkekasse i dag.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#9
@ Panthera:
Godt ramt med den grønne Puch maxi, men jeg havde nu ikke mælkekasse på. [Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Der er nok ikke sket det vilde som andre ogsaa er inde paa. Jeg husker en bukkejagt i Sverige, hvor en af os som har jagten lige havde faaet en sprit ny BMW X5. Han havde skudt en buk om morgenen og skulle nu have riffel og buk bukseret ind i den nye bil. Han ville ikke stille riflen op ad doeren da den sikkert ville vaelte, saa han stilte den op ad forkofangeren. Da han efter at have puttet bukken om bag i bilen, ville koere hjem til jagthytten. Syntes han den gik lidt traegt, men trykkede bare lidt mere paa speederen. Saa kom han da ogsaa fri og kom i det samme ogsaa i tanke om riflen. Ohh - shit - ud af bilen igen. Piben havde lokket et fint hul i forpanlet lige under koeleren og han havde derefter koert over riffel og kikkert. Det hele var trykket godt og grundigt ned i skovvejen, men en efterfoelgende proeveskydning viste ingen skader. Saa for det meste kan det taale lidt af hvert...

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Jeg husker en bukkejagt i Sverige, hvor en af os som har jagten lige havde faaet en sprit ny BMW X5.


Han skulle bare have nøjedes med en cykel [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#12
Cykler da også en gang i mellem på jagt,feks sidste søndag,hvor jeg spottede bukken fra cyklen,stod af i god ro og orden,og pyrsch'ede indover marken og skød 6-enderen[8D]
Har også tabt min feltskydnings riffel engang,ligesom i M@X's tilælde slippede den aftagelige (forreste)rembøjle,og kanonen landede på mundingen,og derefter direkte på kikkerten,på beton!!!! Ingen problemer bagefter....[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Daarlig beton!
H
Hogmeister
Svar
#14
Citat:quote:

Daarlig beton!

Nix! Finsk riffel og montage,og S&B PMII kikkert...!![Big Grin][Big Grin][Big Grin][8D][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
så blev tiden og vejret til en kontrolskydning .
ingen problemer . herligt !
[Smile] [Big Grin]

mvh LWL
Svar
#16
Ja nemli ja [Wink]

Sidst jeg så den kikkert sad på 260Rem's riffel [Big Grin]
Han har vist købt den af ham jeg byttede en anden kikkert med.

Det skal dog siges, at jeg ikke havde problemer med kikkerten efter den "lidt utraditionelle indskydning" med en størrelse 44 og fuld kropsvægt - utroligt hvad sådan et stykke alublik kan holde til.

Jeg har for mange år siden også tabt en riffel, som landede på en billig 4*32 NoName kikkert. Den ændrede ikke træfpunkt.

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Nu er du jo ikke ukendt med at komme på skydebanen.

Jeg tabte engang (quick reléase rembøjlen var ikke rigtig lukket) min riffel baglæns ned på jorden og den landede på kikkerten.

Kikkertrøret bøjede så meget at jeg ikke kunne skyde den ind i højden igen. Set fra siden kunne man tydeligt se at kikkertrøret var bøjet lige i den forreste montage.

Nu var det jo en Leupold, så jeg afmonterede kikkerten og rettede den så den så lige ud, hvorefter jeg monterede den og indskød den igen.

Kikkerten fungerer upåklageligt her ca. 4 år efter.

Bwana Olifant har prøvet samme tur med sin kikkert, blot sideværts. Den lagde vi på en patronæske hvorefter Olifanten trådte på kikkerten til den så lige ud og han kunne skyde med den igen.

Men som du beskriver det så tror jeg da at farten var taget af så du slipper sikkert med et par kontrolskud [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)