Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vild antilopejagt i Sydafrika
#1
Efter forgæves at have forsøgt at finde en dansk eller svensk jagtmark eller konsortium, jeg kunne betale, tog jeg beslutningen om at rejse til Sydafrika i stedet. Det har jeg ikke fortrudt, og jeg kan kun anbefale alle at gøre det samme, hvis de som jeg er født og opvokset på stenbroen og ikke har adgang til en nordisk jagt.

Jagtrejsen blev booket hos Limpopo. Jeg havde ingen præferencer forud for rejsen, for jeg aner intet om den del af branchen, men de var store, var dækket af rejsegarantifonden og havde den rigtig rejse til den rigtige pris. Turen kom til at stå mig i ca. DKK 35.000 og dækker alle udgifter til fly, transfer, mad og jagtføring - og inkl. præparering og hjemtransport af trofæer (blebok, oryx, springbok og impala).

Det kan måske lyde dyrt, men det seneste "tilbud" jeg fik på en plads i et konsortium var på 17.000 inkl. to bukke og to vinterdyr.

Du kan læse mere her
http://www.limpopo-travel.dk/extern/nb1212jacob.htm

Og ellers er du velkommen til at spørge løs her eller på PM.

/Jacob
Svar
#2
Velkommen på forum Blackjack.

Der findes både garvede gutter og nye videbegærlige deltagere her på forum, så man kan få rigtig gode diskussioner om hvad som helst jagtrelevat, skytterelevant og også en hel del komplet irrelevant her.

Det er altid interessant hvad en "ny mand" har uddraget af sine erfaringer, så jeg glæder mig til at se dig deltage i diskussionerne.

Derfor håber jeg du har andet end reklame at byde ind med !

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Hej Lasse. Det er ikke reklame - det er en anbefaling. Jagterfaring har jeg ikke meget af endnu, men jeg har skudt en del siden 1994. For god ordens skyld; jeg har intet med Limpopo at gøre. Som jeg skrev, havde jeg ingen præferencer forud for rejsen, men jeg er svært begejstret for den tur og vil meget gerne dele mine erfaringer med andre. Jagtrejsemarkedet er voldsomt uoverskueligt med masser af skjulte udgifter, og hvis jeg kan hjælpe andre, vil jeg meget gerne gøre det.

Helt kort: skød gemsbok, blesbok, springbok og impala. Afstande fra 60-122 meter, kaliber 308w, Lapua Mega 12 gram, har projektilerne fra gemsbok hvis nogle vil se billeder af dem (1. skud fra 60 meter - 2. fangstskud <5 meter).
Svar
#4
Fint nok Black Jack.

Man bliver bare altid lidt skeptisk når der er hak i disse 4 rubrikker:

Helt ny mand: Check
Kun én post: Check
Positiv omtale af navngivet firma: Check
Link til samme firma: Check

Så lugter det rigtig rigtig meget af en plantet reklame. Men jeg tog fejl så det må du undskylde.

Som sagt: velkommen til forum.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)