Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Black Bear .338Federal
#1
Hej,

Har efter længere tid i tænkeboksen fundet frem til at jeg må eje en Sako 85 Black Bear.
Spørgsmålet er nu om nogle på foraet har erfaring med ovenstående riffel!? [B)]
Pt. skyder jeg med 222rem og 308win, men øjnede muligheden for at skifte min 308 ud og gå en størrelse op da black bearen fås i 338federal. Ja, selvfølgelig er det lige vel stort til råvildt men elg og gris er den vel yderst velegnet til? [Big Grin]
Er der nogle af jer formænd der har erfaring med 338federalen!??? Syntes umiddelbart den ser spændende ud, rigtig godt knald på en "s" lås.

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#2
Hej Anton.

Det er det der er problemet, sagde jeg ikke at du ikke måtte begynde at tænke[:I][?]

Din 308 skyder som en drøm, du kan skyde alt på det skandinaviske område med den [^] Og jeg har stadig patroner til 3 bukke/elge/svin liggende [Wink]

Det er da et fint kaliber du har forelsket dig i, det kan det samme som 338 Win, 9,3x62, 338 Blaser og en hel masse andre.[Big Grin]

Og sådan som du skyder, kan du lige så godt gøre det med din 308 og nyde at se træfferen på vildtet, noget der er svært når man får én på sylten.[Wink][B)]

Men selvfølgelig skal du da ha' sådan en [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej Anton.

Det er det der er problemet, sagde jeg ikke at du ikke måtte begynde at tænke[:I][?]

Din 308 skyder som en drøm, du kan skyde alt på det skandinaviske område med den [^] Og jeg har stadig patroner til 3 bukke/elge/svin liggende [Wink]

Det er da et fint kaliber du har forelsket dig i, det kan det samme som 338 Win, 9,3x62, 338 Blaser og en hel masse andre.[Big Grin]

Og sådan som du skyder, kan du lige så godt gøre det med din 308 og nyde at se træfferen på vildtet, noget der er svært når man får én på sylten.[Wink][B)]

Men selvfølgelig skal du da ha' sådan en [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...



Jamen det er også noget være rod at begynde på [8D]
Har efter snak med flere jagt forretninger fået den nedslående meddelelse at den ikke er sådan liiige at skaffe i .338federal, ventetiden skulle være op mod et halvt år, det har jeg jo ikke tid til [B)]
Så nu ender det måske med at blive i noget så kedeligt som en .308 [8)]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#4
Anton, du skal vende blikket mod Sverige, jeg er næsten helt sikker på, at du kan finde en derovre. Ellers sig til, så kan min svenske våbenpusher nok hjælpe dig.
Svar
#5
Hej Anton

Jeg ville beholde 308ern og anskaffe yderligere en riffel.
Ville vælge 338 win.

Jeg har en del erfaring med 340 wby[Smile] der jo er en 338 i forklædning.
Kan varm anbefale kaliberet.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane 2.0

Hej Anton

Jeg ville beholde 308ern og anskaffe yderligere en riffel.
Ville vælge 338 win.

Jeg har en del erfaring med 340 wby[Smile] der jo er en 338 i forklædning.
Kan varm anbefale kaliberet.

Claus the Dane



De bærende argument for at købe rifflen er at den er lækker, kort, syntet, semisvær flutet pibe og ikke mindst kan fås med kort lås i .308 og .338federal. Og nå ja, man er vel SAKOman [8D]
Iøvrigt har jeg heller ikke råd til at min nuværende 308 står tilbage [:o)]
.308 har jeg gode erfaringer med i Bavarian modellen, men det kunne jo være meget sjov at gå lidt op i kraft og forblive i en kort lås! Jeg er ung og slank så har ikke behov for noget med bælte.... [Wink]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#7
hvad skal din bavarian koste? [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Hvis du ikke har råd til at beholde din 308, så har du slet ikke råd til at fylde magasinet på en 338federal[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Hvis du ikke har råd til at beholde din 308, så har du slet ikke råd til at fylde magasinet på en 338federal[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Har du glemt din økonomiske sans [Big Grin]
Der er vel rigelig .338 projektiler at vælge imellem, krudtmængden er den samme, vi er jo stadig i et .308 hylster og jeg har jo massere af hylstre. . Det dyreste i sammenhængen er jo sådan set neck expanderen og genladningskursus + tilladelse.
Bum [:o)]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#10
få ompibet din 308 til .338-federal er jo også en mulighed [Wink]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
ja og mal den sort[Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
hatting nu ikke så rationel Wink
gad vide hvad det ender med at koste hvis man ompiber til .338federal med flutet semiweight pibe og så et syntet skæfte..nok ikke billigt....... [Big Grin]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#13
det koster ca 1 check [Big Grin][Wink]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#14
En check, et var da en rimelig pris.

Og få så lavet et adaptersystem så du kan sætte din 308 på når du igen får lyst til at skyde lidt med den igen.

Du sparer kikkert og montage og kan købe et XXX-syntetskæfte der passer liiiige til dig når pengepungen tillader det [Big Grin]

Nej det er vel alt for simpelt

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
det kunne da være fantastisk, men hvad ender prisen på og hvordan fungere adaptersystemet??
puha, alle de ideer man kan få [}Smile][:p]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#16
Hej Anton

Tænk lige på at du også sparer 420 kr til ny våbentilladelse, så det kan du lige trække fra den pris adaptersystemet koster[Big Grin]

Vekselpibe koster gratis[Wink]

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)