Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-III 3,5-10x50 (nu med billeder)
#1
Hej

Jeg har planer om at smide denne kikkert på min Sako Vixen, men vil gerne lige vide om den er en fin kikkert. Den skal primært bruges til ræv, og råvildt.

Har I andre forslag til ind kikkert i denne prisklasse? (den koster 6450kr. i dk) Køber den i dk, hos den forretning der laver andet arbejde på min riffel.

Hvis der er en af jer der ligger inde med en brugt Swarovski, Zeiss eller et andet kvalitets mærke, i den prisklasse har det også interesse.

Mit endelig valg blev en Leupold VX-R 3-9x50

[Image: IMG_0123-Kopi.jpg]

Mvh.
Karlo
Svar
#2
Jeg har brugt Leupold i mange år, og de har aldrig svigtet.

Min nuværende er en 4,5-14 x 50, så den er temmelig tæt på dit valg. Jeg bruger den både om dagen og om natten, tæt på og langt væk, den klarer det hele. Efter min mening er den mekaniske robusthed og klikfasthed nøjagtig lige så god som de bedste europæiske.

Leupold har ry for ikke at være helt så lysstærk om natten som de bedste europæiske, men jeg ved faktisk ikke om de har indhentet noget her, eller de stadig er lidt bagefter.

Det fremhæves også af nogle som et problem, at en Leupold kikkert har forskellig øjeafstand afhængig af forstørrelsesgraden. Jeg har aldrig lagt mærke til dette, måske fordi jeg er temmelig hysterisk med at få mine kikkerter monteret så øjeafstanden passer.

Jeg kan selvfølgelig også drømme om en Swarovski til 18.000-20.000 kr eller en S&B til 23.0000. Indtil videre har jeg bare været for nærig. Jeg er 100% sikker på, at jeg endnu ikke har afstået fra et skud med min Leupold, som jeg ville have skudt med en Swarovski, så mit bud er, at du ikke vil fortryde købet.

Derudover har Leupold verdens bedste no-nonsens livstidsgaranti. Hvis der sker noget som helst med en Leupold afleverer du den bare til forhandleren. Så bliver den repareret helt gratis, uanset hvornår den er købt, og uanset om du er første ejer eller ej. Jeg har endnu ikke hørt andre fabrikanter matche den garanti.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Super tak for dit svar! Smile
Svar
#4
Overvej om det skal være en X50, eller om du kan klare dig med mindre end et kakkelovnsrør, hvis det alligevel kun er til jagt i DK :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Meopta 3-12x56 med lys. Den burde du kunne få til de penge.

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#6
Hej Karlo
undskyld mit franske, men det der synes jeg godt nok er et dårligt valg. Mener ikke du har noget at bruge Ø50 til på en Vixen - regner ikke med du skal bruge den til at skyde grise med om natten[:I]
Jeg synes det total misklæder en lille fiks Vixen med det store kakkelovns rør. Du skal desuden have noget tykkere kinder end mig (og de er tykke[8D])for at have kontakt med skæftet.
Af med forreste sigtemiddel - på med en lav montage - og så en 40 eller max 44 mm. rør.
ja det er sikkert et dårligt råd - nu du åbenbart har købt.
SÅ KAN DU LÆRE IKKE AT VÆRE SÅ HURTIG [Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jeg synes det total misklæder en lille fiks Vixen med det store kakkelovns rør.



Ditto [8)]

Jeg har en leupold 3-9x33 Ultralight på min, den kostede kun det halve af det du nævner og dækker rigeligt mit behov.

Mvh

Steen

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#8
Jeg er til dels enig med nogle af de tidligere indlæg om at så stor en kikkert misklæder den slanke riffel, og efter at have set billedet, vil jeg få fjernet de manuelle sigtemidler og anvende en lavere montage.

Just my point.... Per
Svar
#9
Kan se folk langt fra er enige i mit valg, men sådan er det.

Det skal siges at jeg fik kikkerten til en rigtig god pris, og jeg derfor endte med at vælge den frem for en lille Leupold - det var planen til at starte med. Hvis det setup ikke fungerer, så ryger Leupold VX-R 3-9x50 over på min Howa, og en lille Leupold i lav montage erstatter den.
Svar
#10
Naa det var en skam. Du kunne have koebt en 4x36 Swarovski af mig med originale SAKO montager. Den passer perfekt til en VIXEN.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)