Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka T3 Hunter med Bushnell Elite 3-9X50 Firefly
#1
Hej.

Jeg er ny riffel jæger og vil gerne have hjælp angående køb af ny riffel.
Har fået et tilbud på på en Tikka T3 Hunter med Tikka montage og Bushnell Elite 3-9X50 Firefly til ca. 11.000 kr.
Er det for meget??

Har ikke den største viden inden for dette område og kunne derfor godt tænke mig at høre fra nogle "proffere". Er der andre optik der vil være bedere eller billigere i samme kvalitet??

Budget MAX 11.500 kr.

Mvh Pauniau

Ps. Jagt primært i Danmark, men man ved aldrigWink
Svar
#2
Hej Pauniau

Hvis det er et nyt sæt lyder det umiddelbart ikke helt skævt :-) T3'eren er et godt valg efter min mening - har selv haft den i både 6,5x55 og 308win. den fungerer. Jeg har ikke haft den nye Elite Firefly i hånden, men har indtil nu være glad for den gamle "elite" 3200 og 4200 serie, som jeg har haft på min T3 308'er. Monteres den i en optilock, så er det et fint sæt. Køber du det samtidig i en våbenforretning eller hos en bøssemager, hvor du kan få hjælp, hvis du senere får problemer med riflen eller kikkert, så kan det ikke gå helt galt.

Der findes selvfølgelig både billigere og dyrere kikkerter - jeg synes som sagt bushnell er et fornuftigt valg, og jeg synes ikke du skal gå efter en billigere kikkert, så hellere en billigere riffel (brugt f.eks), og så en bedre kikkert.

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1461979695_33256254...6452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#3
prøv at se her http://www.westgun.dk/
om den har firefly ved jeg ikke men !!
jeg ville ikke lade mig friste af tilbud om at "opgradere" til Welter

Hvad du evt kan få ved smide 3-4000 kr ex for optic ved jeg ikke men prøv at spørge

Mvh Bo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)